Retail Detail

 

 

Food

14 november 2013 |

Miljoenenbod op moederbedrijf Imperial Meat Products

Het Mexicaanse Sigma Alimentos, de grootste producent van hotdogworsten in de Verenigde Staten, heeft zijn zinnen gezet op Campofrio. Dat is de Spaanse moeder van de Oost-Vlaamse charcuteriegroep Imperial Meat Products, bekend van Marcassou en Aoste.

14 november 2013 |

Joachim Rubin (Delhaize) marketeer van het jaar

Joachim Rubin van Delhaize is verkozen tot Franstalige marketeer van het jaar. Rubin (38) werd twee jaar geleden bij de Brusselse supermarktgroep de allereerste vicepresident marketing die niet uit de distributie kwam, al kende hij de voedingswereld wel door en door.

14 november 2013 |

Ahold heeft knap lastig derde kwartaal achter de rug

Het Nederlandse supermarktconcern Ahold heeft een moeilijk derde kwartaal achter de rug. Zowel de omzet als de operationele winst daalden flink.

13 november 2013 |

Sainsbury's wordt tweede op Britse markt

Sainsbury's wipt over Walmart-dochter Asda naar de tweede plaats in de ranglijst van Britse supermarktens, na Tesco. Als enige van de grote vier slaagt Sainsbury's er immers in om marktaandeel te winnen en te weerstaan aan discounters als Lidl en Aldi.

13 november 2013 |

Starbucks moet 2,1 miljard betalen aan Mondelez

Starbucks moet een schadevergoeding van 2,1 miljard euro betalen aan Mondelez (ex-Kraft) wegens de verbreking van een contract, dat Kraft de toestemming gaf om pakjes Starbucks-koffie via de supermarkten te verkopen.

12 november 2013 |

Colruyt lanceert nieuw winkelconcept in Halle

Warenhuisketen Colruyt heeft vandaag haar vierde generatie winkels voorgesteld. De opvallendste wijzigingen zijn de duidelijkere prijsaanduidingen, het weghalen van de ladders uit de winkel, het wegvallen van de verkooprekken met kleinere producten aan de kassa's en het wegvallen van de papieren bestelformulieren voor vlees aan de beenhouwerij.

12 november 2013 |

"Belgische retailmarkt steeds competitiever"

Volgens de analisten van JP Morgan woedt de concurrentie op de Belgische retailmarkt steeds heviger en staan de winstmarges almaar sterker onder druk. Goed nieuws voor de consument, slecht nieuws voor de belegger: in die mate zelfs dat de zakenbank haar advies en koersdoel voor Colruyt verlaagt.

10 november 2013 |

Ter Beke serveert winstwaarschuwing

Voedingsgroep Ter Beke vreest dat het zijn eerder aangekondigde doelstelling om in 2013 het resultaat van 2012 te evenaren, niet haalbaar is. De omzetdaling van de bereidegerechtendivisie houdt namelijk aan, ook al ligt het paardenvleesschandaal al een tijdje achter ons.

10 november 2013 |

Oxfam tevreden over engagement Coca-Cola tegen landroof

Frisdrankreus Coca-Cola neemt maatregelen om landroof in zijn toeleveringsketen uit te roeien, zodat in arme landen geen grond meer wordt geroofd om er suiker op te verbouwen voor de producten van het bedrijf.

07 november 2013 |

Spaanse supermarktketen betaalt medewerkers met aankoopcheques

De Spaanse supermarktgroep El Arbol heeft een wel heel creatieve oplossing bedacht voor zijn nijpende financiële probleem. Omdat de groep geen geld heeft om de extra premies te betalen voor de zon- en feestdagopeningen die er dit eindejaar staan aan te komen, zal El Arbol die premies uitkeren in de vorm van aankoopcheques... te verzilveren in de eigen supermarkt.
«StartVorige12345678910VolgendeEinde»
Pagina 6 van 29
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Bekijk het RetailDetail magazine online

Copyright 2009-2014. Retail Detail BVBA. Alle rechten voorbehouden. Website: NILMEDIA.