Food

Spar België bloeit, Spar Nederland bloedt

  • Gepubliceerd in Food
Spar International is vorig jaar met 4,1 procent gegroeid naar een omzetniveau van 32,2 miljard euro in 35 landen wereldwijd. In België en Nederland zijn de prestaties wel totaal verschillend: terwijl België groeit, heeft Nederland het moeilijk.

Identieke omzetgroei van Ahold stort in

  • Gepubliceerd in Food
De netto-omzet van Ahold daalde in het eerste kwartaal van 2014 met 2,5 procent tot ruim 9,8 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat 6,2 procent achteruit boerde. Verontrustend is echter de identieke omzetgroei van de supermarkten, die zowel in Nederland als in de VS fors is gedaald.

Starbucks gaat hamburgers verkopen

  • Gepubliceerd in Food
Het Amerikaanse Starbucks gaat met behulp van het dochtermerk La Boulange zijn eerste stappen zetten op vlak van fastfood. Het opent in Los Angeles een filiaal dat eten voor de hele dag serveert.

Dirk Van den Berghe weg bij Delhaize

  • Gepubliceerd in Food
Belgisch CEO Dirk Van den Berghe vertrekt onverwacht bij Delhaize. Hij zegt een aanbieding aan te nemen buiten het warenhuisconcern. Van den Berghe was pas twee jaar aan zet bij Delhaize.

Spadel verhuist naar nieuw hoofdkantoor

  • Gepubliceerd in Food
Spadel, de Belgische drankenproducent, heeft aangekondigd dat het op het einde van dit jaar verhuist van Schaarbeek naar Sint-Lambrechts-Woluwe. Het oude gebouw wordt verkocht.

Voedingsprijzen gestabiliseerd in ons land

  • Gepubliceerd in Food
Na jaren van constante stijgingen zijn de voedingsprijzen in ons land gestabiliseerd. Al zijn er wel duidelijke verschillen per categorie: zo werden de merkproducten bijna 2,5% goedkoper, terwijl de eersteprijsproducten ruim 4% duurder werden.

Delhaize gaat op zoek naar besparingen

  • Gepubliceerd in Food
Delhaize gaat in zijn kosten snijden om competitief te blijven. Dat beklemtoonde algemeen directeur Frans Muller nogmaals tijdens zijn eerste algemene aandeelhoudersvergadering.

Système U vervoegt alliantie CORE

  • Gepubliceerd in Food
De Franse retailgroep Système U zal lid worden van de strategische alliantie CORE. Die heeft zijn hoofdzetel in Brussel en heeft als leden momenteel onder andere de Colruyt Group en de Rewe Group.

Krijgt nu ook Antwerpen afvalvrije winkel?

  • Gepubliceerd in Food
De voorbije weken haalde een opmerkelijk concept verscheidene media: de 'Zero Waste Shop' Robuust van Savina Istas. Velen vroegen zich af of het concept wel levensvatbaar is en hoe het in de praktijk zou werken; RetailDetail zocht het voor u uit.

Unilever verkoopt Bertolli aan Japanners

  • Gepubliceerd in Food
Unilever heeft de pastasauzenmerken Ragu en Bertolli in Noord-Amerika verkocht aan het Japanse Mizkan. In Europa en Latijns-Amerika blijft het bedrijf wel het merk Bertolli behouden.

Magnum opent Pleasure Store in Antwerpen

  • Gepubliceerd in Food
In de Antwerpse Stadsfeestzaal is de eerste Belgische Magnum Pleasure Store geopend. Daar kunnen fans van de ijsjes hun eigen Magnum maken met drie verschillende chocoladecoatings en meerdere toppings.

FAVV moet inspectieverslagen horeca en voedingszaken vrijgeven

  • Gepubliceerd in Food
Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen moet wel degelijk de resultaten bekendmaken van haar inspecties bij horeca- en voedingszaken. Daarmee geeft de Raad van State Test-Aankoop gelijk, dat al langer meer transparantie eiste.

Tanger Markt wil verder uitbreiden in het buitenland

  • Gepubliceerd in Food
De multiculturele supermarktketen Tanger Markt wil "zo snel mogelijk uitbreiden" naar het buitenland. Brussel en een aantal Duitse steden staan als eerste op zijn verlanglijst, "maar dat is pas het begin", laat de retailer weten.

Nederlandse Spoorwegen rollen C'est du Pain in België uit

  • Gepubliceerd in Food
NS Stations, de tak van de Nederlandse spoorwegenmaatschappij die de stations exploiteert, breidt met zijn retailformule C'est du Pain verder uit in België. In totaal heeft de broodjesketen nu al zes winkels op Belgische stations.

"Brandmerk dikmakers met sigarettenlogo's"

  • Gepubliceerd in Food
Volgens de internationale consumentenbeweging Consumers International en de World Obesity Federation moeten dikmakers gebrandmerkt worden, net als dat nu al het geval is met sigaretten.

Leonidas wil groeien in Nederland

  • Gepubliceerd in Food
Leonidas is van plan om flink te groeien in Nederland. Het pralinemerk wil in elke belangrijke stad een flagshipstore openen en in grote steden zelfs meer dan één.
Abonneren op deze RSS feed