Food

Moederbedrijf Lidl groeit sterk

  • Gepubliceerd in Food
De Schwarz Gruppe, het moederbedrijf van Lidl, zag in het afgelopen boekjaar zijn omzet met liefst tien procent stijgen. Het nadert zo op de twee grootste retailers in Europa, Carrefour en Tesco. Schwarz Gruppe geeft geen winstcijfers vrij.

Beckers verkocht aan Nederlandse investeerder

  • Gepubliceerd in Food
De Nederlandse investeerder Egeria heeft Izico, de diepvriestak van Wessanen overgenomen. Daarmee krijgt het investeringsfonds van de familie Brenninkmeijer (C&A), en niet het Belgische Vanreusel, snackproducent Beckers in handen.

Coca-Cola doet beter dan verwacht

  • Gepubliceerd in Food
Coca-Cola heeft in het eerste kwartaal van dit jaar beter gepresteerd dan verwacht. Betere verkoop in opkomende markten als China en een grote marketingcampagne waren redenen voor de betere resultaten.

Kwartaalomzet Nestlé blijft onder eigen doelstelling

  • Gepubliceerd in Food
Met een organische groei van 4,2% bleef Nestlé in het eerste kwartaal licht onder zijn eigen jaardoelstelling van 5%. Door de sterke Zwitserse frank ging de omzet echter dik 5% lager, om af te klokken op 20,8 miljard CHF, omgerekend 17,1 miljard euro.

Grootste organische groei voor Carrefour in twee jaar

  • Gepubliceerd in Food
Ondanks een lagere kwartaalomzet kende Carrefour het voorbije trimester zijn beste organische groei in twee jaar. Die winst kwam er vooran dankzij Brazilië, Carrefours belangrijkste buitenlandse wingewest. Ook in ons land blijft de keten goed op dreef.

Nieuwe partner voor Waalse broodjesketen Point Chaud

  • Gepubliceerd in Food
Point Chaud Group heeft BNP Paribas Fortis als nieuwe financiële en strategische partner aan boord gehaald. Die moet de belangrijkste broodjesketen van Wallonië alle kansen geven om zijn groei te versnellen.

Miljoenenbod op Bertolli & Co

  • Gepubliceerd in Food
Het Britse investeringsfonds CVC Partners heeft een miljoenenbod uitgebracht op Deoleo, de Spaanse olijfoliereus die onder meer eigenaar is van Bertolli. Het bod waardeert de groep op 439 miljoen euro.

Staking dreigt bij Lunch Garden

  • Gepubliceerd in Food
Het water tussen de vakbonden en de directie bij Lunch Garden lijkt bijzonder diep. Bij de restaurantketen zijn gesprekken aan de gang rond een nieuw bedrijfsplan dat zware gevolgen zou hebben voor de werknemers.

Coca-Cola Visitors Center heropent deuren

  • Gepubliceerd in Food
Het Coca-Cola Visitors Center bij de bottelarij in Wilrijk heeft zopas zijn deuren heropend. Coca-Cola investeerde 1 miljoen euro in de vernieuwing van het centrum, die samenvalt met de 25e verjaardag van de site.

Johnny Thijs in raad van bestuur Delhaize

  • Gepubliceerd in Food
Supermarktketen Delhaize heeft bekend gemaakt dat het de voormalige bpost-topman Johnny Thijs gaat benoemen als lid van de raad van bestuur. Hij zal zetelen als onafhankelijke voor een termijn van drie jaar.

Albert Heijn belooft Kris Peeters Vlaamser te worden

  • Gepubliceerd in Food
Topman Corné Mulders van Albert Heijn België heeft aan Vlaams minister-president Kris Peeters beloofd te onderzoeken of de distributeur de Belgische gedragscode voor een faire relatie tussen aanbieders en kopers in de agrovoedingsketen kan onderschrijven.

Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

  • Gepubliceerd in Food
Warenhuisketen Delhaize en de stad Antwerpen hebben gisteren de eerste rode en witte 'Cuvee Antwerpen' ontkurkt. Per verkochte fles wijn gaat één euro naar de vzw Armen Tekort, die strijdt tegen kansarmoede.

Boudewijn van den Brand nieuwe topman Lidl België

  • Gepubliceerd in Food
Boudewijn van den Brand wordt de nieuwe algemeen directeur van Lidl België. De huidige verkoopdirecteur volgt Jesper Højer op, die op 1 mei toetreedt tot de internationale directie van Lidl.

Lidl komt met stadsformule naar Antwerpen

  • Gepubliceerd in Food
Discounter Lidl gaat in Antwerpen een nieuw filiaal openen op de Frankrijklei in het centrum van de stad. Het kiest daarbij voor een licht aangepaste formule, die beter past bij de stedelijke omgeving van de vestiging.

Prik & Tik gaat samen met Cobeli

  • Gepubliceerd in Food
Prik & Tik gaat fusioneren met branchegenoot Cobeli. De twee bedrijven gaan samen door onder de naam Prik & Tik en zullen samen goed zijn voor een omzet van meer dan 130 miljoen euro.
Abonneren op deze RSS feed