Food

Lidl digitaliseert sollicitaties

  • Gepubliceerd in Food
Discounter Lidl heeft een nieuwe applicatie in gebruik genomen, waarmee het de opvolging van de sollicitatieprocessen volledig kan digitaliseren en de papieren administratie tot een minimum wil herleiden.

Belgische boeren in de clinch met Albert Heijn

  • Gepubliceerd in Food
Er heerst groeiende ongerustheid onder de Belgische land- en tuinbouwers, zo bevestigen de Boerenbond en het Algemeen Boeren Syndicaat. De boeren ervaren steeds meer druk op hun prijzen en wijzen daarbij met een beschuldigende vinger naar Albert Heijn.

Le Pain Quotidien ging niet in op avances Starbucks

  • Gepubliceerd in Food
Le Pain Quotidien heeft een overnameverzoek van de koffieketen Starbucks afgewezen. De verkoper van artisanale broden koos immers voor het behoud van zijn concept en een expansie op eigen kracht.

Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

  • Gepubliceerd in Food
Een jaar na de doorstart van het merk heeft de nieuwe eigenaar Glacio Group vandaag het 'opgefriste' IJsboerke voorgesteld. IJsboerke 2.0 is geboren en daar hoort natuurlijk een nieuw logo bij.

Aanwezigheid Albert Heijn zorgt voor prijsdalingen

  • Gepubliceerd in Food
Volgens onderzoeksbureau AC Nielsen zorgt de aanwezigheid van Albert Heijn in België ervoor dat supermarkten hun prijs verlagen. Prijzen zouden gemiddeld twee procent lager liggen in de buurt van een Albert Heijn.

'Onthoofd' Lidl vindt nieuwe voorzitter

  • Gepubliceerd in Food
Met het plotselinge vertrek van bestuursvoorzitter Karl Heinz Holland en internationaal inkoopdirecteur Dawid Jaschok leek de Lidl-organisatie opeens goeddeels onthoofd, maar intussen stelde de groep Sven Seidel aan tot nieuwe voorzitter.

Prima gaat nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt

  • Gepubliceerd in Food
De Huyghebaert Groep, bekend van de Prima-buurtwinkels, gaat vanaf 7 april nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt van het merk Fermette. De vleeswaren, kazen en salades van Fermette vormen een aanvulling op het Prima Fresh-huismerk.

Topman Schultz wil marktwaarde Starbucks verdubbelen

  • Gepubliceerd in Food
Het Amerikaanse Starbucks wil de komende jaren flink groeien door meer in te zetten op theedochter Teavana en door expansie, met name in China en India. Dat heeft CEO Howard Schultz gezegd tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering.

PepsiCo voert strijd tegen landroof op

  • Gepubliceerd in Food
PepsiCo is gezwicht voor de druk van consumenten en Oxfam en belooft zijn inkoopbeleid voor palmolie, soja en suikerriet duurzamer te maken en zo landroof tegen te gaan.

Lidl verwarmt winkel met koelkasten

  • Gepubliceerd in Food
Lidl heeft in Elsene zijn eerste CO2-neutrale winkel geopend, waarin de keten een tiental technieken toepast om energie te besparen. De opvallendste daarvan is het hergebruik van de warmte van koelgeneratoren om de winkels te verwarmen.

GAIA en Lidl willen meer aandacht voor paardenleed

  • Gepubliceerd in Food
Dierenrechtenorganisatie GAIA én discounter Lidl roepen de Europese Commissie en de (andere) Belgische ketens op de invoer van paardenvlees uit Noord- en Latijns-Amerika op te schorten omwille van het paardenleed in het land van herkomst.

Alpro verkoopt divisie vleesvervangers aan Nederlanders

  • Gepubliceerd in Food
Alpro wil zich in de toekomst volledig gaan toeleggen op de snel groeiende markt van zuivelvervangers op basis van soja en stoot daarom zijn Nederlandse divisie van vleesvervangers af. Een transactiebedrag is niet genoemd.

Danone dropt gezondheidsclaim en huurt Shakira in

  • Gepubliceerd in Food
Danone verandert het marketinggeweer van schouder nu zijn gezondheidsclaims in steeds meer landen de wind van voren krijgen. De Franse zuivelreus schakelt de Colombiaanse zangeres Shakira in om Activia-yoghurt aan te prijzen.

Papieren maaltijdcheque blijft bestaan

  • Gepubliceerd in Food
Het voorstel om de papieren maaltijdcheque af te schaffen en te vervangen door ofwel de elektronische variant of een nettovergoeding op het loonbriefje, is gisteren weggestemd in de Senaatscommissie Financiën.

Delhaize ziet nettowinst 72% stijgen

  • Gepubliceerd in Food
Ondanks de beter dan verwachte omzet was 2013 geen superjaar voor Delhaize: de winststijging van 72% is immers minder dan verwacht. Topman Frans Muller gaat meer investeren en probeert de aandeelhouders te paaien met een hoger dividend.

2013 goed jaar voor FrieslandCampina

  • Gepubliceerd in Food
2013 was een goed jaar voor FrieslandCampina: de leden-melkveehouders ontvingen een historisch hoge melkprijs en de netto-omzet steeg dan ook met 10,8 procent, naar 11,4 miljard euro.

Auchan gaat Franse prijzenoorlog extra aanporren

  • Gepubliceerd in Food
Auchan wil dit jaar marktleiders Carrefour en Casino het vuur aan de schenen leggen met prijsdalingen en agressieve promoties. Dat zal nodig zijn als Frankrijks vijfde grootste distributeur de afkalving van zijn marktaandeel wil stoppen.
Abonneren op deze RSS feed