Food

Duitsland overweegt btw-verhoging voor snoep en frisdrank

  • Gepubliceerd in Food
Om verandering te brengen in het dramatische obesitascijfer in Duitsland - één op de twee Duitsers lijdt aan overgewicht - overweegt Berlijn het lagere btw-tarief op snoep op te trekken naar het normale tarief van 19%.

Supermarktoorlogje rond asperges

  • Gepubliceerd in Food
Op de veiling krijgen boeren tegenwoordig 3,5 euro voor een bussel asperges, maar klanten van Lidl en Colruyt betalen voor een bussel amper 2,99 euro. Geen overtreding van het verbod op verkoop met verlies, vinden de ketens.

Opnieuw problemen rond paardenvlees

  • Gepubliceerd in Food
De Europese gerechtelijke diensten hebben opnieuw een heel netwerk voor illegale verkoop van paardenvlees opgerold. Daarbij zouden bijna 5.000 paarden die niet geschikt waren voor consumptie, toch in de voedselketen zijn terechtgekomen.

Europa wil vermelding calorieën op wijn en bier

  • Gepubliceerd in Food
Het Europees Parlement eist dat producenten van alcoholische dranken voortaan het aantal calorieën op hun etiketten plaatsen. Vooral de wijnboeren zijn daar echter niet voor te vinden.

Appelen nu ook slachtoffer van Russische boycot

  • Gepubliceerd in Food
De Belgische appelen verkopen bijzonder slecht en zouden volgens het Verbond van Belgische Tuinbouwers onrechtstreeks het grootste slachtoffer zijn geworden van de Russische boycot.

Sainsbury’s schrapt nog eens 800 banen

  • Gepubliceerd in Food
Nadat Sainsbury's, het Britse nummer drie onder de supermarkten, begin dit jaar al 500 kantoorbanen schrapte, gaan nu ook in de winkels zelf nog eens 800 banen voor de bijl. De hevige prijzenoorlog over het Kanaal maakt steeds meer slachtoffers...

Heineken heeft het moeilijk in West-Europa

  • Gepubliceerd in Food
De Nederlandse brouwer Heineken heeft zijn omzet in het eerste kwartaal van het jaar zien toenemen tot 4,34 miljard euro. In Europa zakt de verkoop wel, maar dat wordt goedgemaakt door het toegenomen verbruik in de rest van de wereld.

McDonald’s ziet omzet dalen en winst crashen

  • Gepubliceerd in Food
In het eerste kwartaal van 2015 heeft McDonald's de negatieve spiraal niet kunnen doorbreken: de vergelijkbare omzet daalde met 2,3 procent en de operationele winst moest zelfs 28 procent omlaag.

Iglo verkocht voor 2,6 miljard euro

  • Gepubliceerd in Food
De huidige eigenaar van Iglo, Permira, heeft een overnamebod van investeringsfonds Nomad Holdings aanvaard. Het bedrijf dat vooral bekend is vanwege zijn fishsticks gaat van de hand voor een bedrag van 2,6 miljard euro.

Lidl positioneert zich als "versdiscounter voor gezinnen"

  • Gepubliceerd in Food
Lidl start met een nationale campagne waarmee de keten zich uitdrukkelijk wil positioneren als versdiscounter met een breed aanbod aan Belgische producten voor prijsbewuste gezinnen. Zo moet het marktaandeel nog sneller groeien.

Monoprix test beacons in 22 winkels

  • Gepubliceerd in Food
Supermarktketen Monoprix gaat 22 winkels in de buurt van Parijs uitrusten met iBeacon-technologie om kortingen aan te kunnen prijzen bij klanten. Via een Bluetooth-verbinding kunnen deze iBeacons voorbijgangers advertenties laten zien, maar ook kortingsbonnen aanbieden.

“Nestlé moet zich sneller herpositioneren”

  • Gepubliceerd in Food
Peter Brabeck-Letmathe, voorzitter van de raad van bestuur bij het Zwitserse Nestlé, heeft laten verstaan dat het bedrijf sneller zijn portfolio moet aanpakken, om de concurrentie met onder andere het nieuwe fusiebedrijf Kraft Heinz aan te gaan.

Goede jaarstart voor Unilever

  • Gepubliceerd in Food
Met een omzetgroei van 12,3% tot 12,8 miljard euro is het Brits-Nederlandse Unilever 2015 prima gestart. De producent van merken als Dove, Axe, Knorr, Lipton en Ben&Jerry's zag in het eerste kwartaal ook de onderliggende verkoop stijgen met 2,8%.

30e Belgische Albert Heijn opent de deuren in Deinze

  • Gepubliceerd in Food
De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft in Deinze zijn dertigste Belgische filiaal geopend. De winkel is te vinden in het winkelpark Driespoort in Deinze en heeft een winkeloppervlakte van 1.500 m².

Domino’s Pizza lanceert Pizzachef in België

  • Gepubliceerd in Food
Restaurantketen Domino's Pizza heeft de digitale tool Pizzachef, waarmee klanten zelf pizza's kunnen samenstellen en bestellen. nu ook gelanceerd in België. De tool werd eerder al in andere landen op de markt gebracht.
Abonneren op deze RSS feed