Food

Delhaize eist zelfde inkoopvoorwaarden als Albert Heijn

  • Gepubliceerd in Food
Delhaize-topman Frans Muller pikt het niet langer dat Albert Heijn voor nationale merken betere voorwaarden krijgt van sommige leveranciers. “Als er gevochten moet worden, zullen we het niet laten”, klinkt het fel in een interview met De Standaard.

Evian levert water aan de deur

  • Gepubliceerd in Food
De Franse watergroep Evian start op zijn thuismarkt met thuisleveringen. Wie levering aan huis wil, moet wel voor minstens 10 euro bestellen. De levering slaat op de merken Evian, Volvic, Badoit en Taillefine.

30% meer winst voor Spadel in 2013

  • Gepubliceerd in Food
Drankengroep Spadel heeft zijn verkopen in 2013 met 6,1% zien stijgen tot 210,4 miljoen euro en hield daar een nettowinst van 11,775 miljoen euro aan over, 32% meer dan in 2012. Vooral in België en Frankrijk deed Spadel goede zaken. 

Meer 'drives' dan hypermarkten in Frankrijk

  • Gepubliceerd in Food
Frankrijk telt voor het eerst meer afhaalpunten ('drives') dan hypermarkten. Dat is wel erg opvallend, aangezien de de eerste 'drive' nauwelijks tien jaar geleden zijn deuren opende en Frankrijk toch de Europese bakermat van de hypermarkten is.

Lidl digitaliseert sollicitaties

  • Gepubliceerd in Food
Discounter Lidl heeft een nieuwe applicatie in gebruik genomen, waarmee het de opvolging van de sollicitatieprocessen volledig kan digitaliseren en de papieren administratie tot een minimum wil herleiden.

Belgische boeren in de clinch met Albert Heijn

  • Gepubliceerd in Food
Er heerst groeiende ongerustheid onder de Belgische land- en tuinbouwers, zo bevestigen de Boerenbond en het Algemeen Boeren Syndicaat. De boeren ervaren steeds meer druk op hun prijzen en wijzen daarbij met een beschuldigende vinger naar Albert Heijn.

Le Pain Quotidien ging niet in op avances Starbucks

  • Gepubliceerd in Food
Le Pain Quotidien heeft een overnameverzoek van de koffieketen Starbucks afgewezen. De verkoper van artisanale broden koos immers voor het behoud van zijn concept en een expansie op eigen kracht.

Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

  • Gepubliceerd in Food
Een jaar na de doorstart van het merk heeft de nieuwe eigenaar Glacio Group vandaag het 'opgefriste' IJsboerke voorgesteld. IJsboerke 2.0 is geboren en daar hoort natuurlijk een nieuw logo bij.

Aanwezigheid Albert Heijn zorgt voor prijsdalingen

  • Gepubliceerd in Food
Volgens onderzoeksbureau AC Nielsen zorgt de aanwezigheid van Albert Heijn in België ervoor dat supermarkten hun prijs verlagen. Prijzen zouden gemiddeld twee procent lager liggen in de buurt van een Albert Heijn.

'Onthoofd' Lidl vindt nieuwe voorzitter

  • Gepubliceerd in Food
Met het plotselinge vertrek van bestuursvoorzitter Karl Heinz Holland en internationaal inkoopdirecteur Dawid Jaschok leek de Lidl-organisatie opeens goeddeels onthoofd, maar intussen stelde de groep Sven Seidel aan tot nieuwe voorzitter.

Prima gaat nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt

  • Gepubliceerd in Food
De Huyghebaert Groep, bekend van de Prima-buurtwinkels, gaat vanaf 7 april nauw samenwerken met Vleeswaren Depuydt van het merk Fermette. De vleeswaren, kazen en salades van Fermette vormen een aanvulling op het Prima Fresh-huismerk.

Topman Schultz wil marktwaarde Starbucks verdubbelen

  • Gepubliceerd in Food
Het Amerikaanse Starbucks wil de komende jaren flink groeien door meer in te zetten op theedochter Teavana en door expansie, met name in China en India. Dat heeft CEO Howard Schultz gezegd tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering.

PepsiCo voert strijd tegen landroof op

  • Gepubliceerd in Food
PepsiCo is gezwicht voor de druk van consumenten en Oxfam en belooft zijn inkoopbeleid voor palmolie, soja en suikerriet duurzamer te maken en zo landroof tegen te gaan.

Lidl verwarmt winkel met koelkasten

  • Gepubliceerd in Food
Lidl heeft in Elsene zijn eerste CO2-neutrale winkel geopend, waarin de keten een tiental technieken toepast om energie te besparen. De opvallendste daarvan is het hergebruik van de warmte van koelgeneratoren om de winkels te verwarmen.

GAIA en Lidl willen meer aandacht voor paardenleed

  • Gepubliceerd in Food
Dierenrechtenorganisatie GAIA én discounter Lidl roepen de Europese Commissie en de (andere) Belgische ketens op de invoer van paardenvlees uit Noord- en Latijns-Amerika op te schorten omwille van het paardenleed in het land van herkomst.

Alpro verkoopt divisie vleesvervangers aan Nederlanders

  • Gepubliceerd in Food
Alpro wil zich in de toekomst volledig gaan toeleggen op de snel groeiende markt van zuivelvervangers op basis van soja en stoot daarom zijn Nederlandse divisie van vleesvervangers af. Een transactiebedrag is niet genoemd.
Abonneren op deze RSS feed