Food

  • Published in Food

De Delhaize in Lommel wordt vanaf 2 juni 2016 een AD Delhaize. Dat gebeurt in het kader van het transformatieplan dat door Delhaize voor België werd samengesteld, waarbij het 9 supermarkten niet langer zelf gaat beheren.

 

  • Published in Food

Pepsi gaat dit voorjaar een bar-restaurant openen in het hippe Meatpacking District in New York. Is het meer dan een stunt?

 

  • Published in Food

Coca-Cola gaat in België en Luxemburg sterkedrank van het merk Edrington verkopen, distribueren en promoten. Het gaat daarbij over verschillende whisky’s, een rum en een vodka. Daarmee wordt het assortiment van Coca-Cola nog verder uitgebreid.

 

  • Published in Food

Koning Filip heeft gisteren een bezoek gebracht aan het nieuwe opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek. Dat werd vorige maand in gebruik genomen. Lidl heeft tevens te kennen gegeven nog meer te willen investeren in Molenbeek.

 

  • Published in Food

Drie Franse retailers lanceren bijna gelijktijdig een scanner waarmee shoppers thuis producten kunnen scannen, die dan automatisch aan hun boodschappenlijstje worden toegevoegd. E-commerce wordt zo nog makkelijker. 

 

  • Published in Food

Colruyt is een samenwerking aangegaan met het OCMW van Kortrijk waarbij ze ouders willen helpen om gezond en evenwichtig te koken voor hun gezin. Ze krijgen daarvoor een receptenboekje met budgetvriendelijke recepten in.

 

  • Published in Food

Studenten van de Hogeschool Vives in Roeselare presenteerden de allergie-app MyFood. De consument weet met de app - via het scannen van de barcode op de verpakking - of een product allergenen bevat. De app, ontwikkeld met IT-bedrijf Delaware, wordt later dit jaar gelanceerd.

 

  • Published in Food

Zopas overschreed Lidl Belgium de kaap van 2.000 volgers op Twitter. Hoe zit dat met de andere supermarktketens op sociale media? RetailDetail telt het even na.

 

  • Published in Food

Het valt op: zowel in frisdrank als ijs of snoep komen meer grote merken met kleinere verpakkingsformaten. Ze beogen een dubbele win: minder calorieën en betere marges. 

 

  • Published in Food

Zakenman Stelios Haji-Ioannou gaat concurreren met Aldi en Lidl. De eerste easyFoodstore opende gisteren in Park Royal, in het noordwesten van Londen. 

 

  • Published in Food

Georges Plassat, CEO van de Franse supermarktketen Carrefour, heeft in een interview aangegeven dat hij nog gelooft in een toekomst voor fysieke winkels. Volgens hem moeten digitaal en fysiek elkaar in de toekomst aanvullen.

 

  • Published in Food

Het obesitasprobleem bij kinderen kan niet worden opgelost door vrijwillige inspanningen van de voedingssector alleen, stelt de Wereldgezondheidsorganisatie. Taxatie en marketingrestricties zijn noodzakelijk. 

 

  • Published in Food

Discountketen Lidl is tijdens de Merit Awards 2015, die worden georganiseerd door het vakblad Media Marketing, verkozen tot Advertiser of the Year. Die prijs kreeg het voor zijn nationale campagne rond verse producten.

 

  • Published in Food

Supermarktbedrijven Delhaize en Ahold hebben de datum aangekondigd van de buitengewone algemene vergadering, waarop alle aandeelhouders het groen licht moeten geven voor de fusie tussen de twee partijen.

 

  • Published in Food

Drankenproducten Pernod Ricard heeft een overeenkomst getekend voor de overname van de meerderheid van de aandelen van de gin Monkey 47. Die Duitse gin moet zorgen voor nieuwe groei in het sterk opkomende gin-segment.

  • Published in Food

Consumentenvereniging Test-Aankoop heeft een klacht ingediend tegen zeven voedingsproducten die volgens hen misleidende verpakkingen hebben. Op elke verpakking wordt de vermelding van fruit gemaakt.

 

  • Published in Food

Het tomatenbedrijf Stoffels uit Rijkevorsel heeft een eigen automaat ontwikkeld om kerstomaten in de winkel aan te bieden. Klanten hoeven enkel aan een hendel te trekken om de tomaten in een opvangbak te laten belanden.

 

  • Published in Food

Uit een enquête van supermarktketen Delhaize blijkt dat 42 procent van de Belgen minstens één keer per dag een Belgisch product consumeert. Meer dan de helft zegt dat ze de afgelopen vijf jaar meer Belgische producten zijn gaan gebruiken.

 

  • Published in Food

Voortaan worden de klanten aan tafel bediend in de Belgische restaurants van McDonald’s. Deze nieuwe aanpak, McDo 2.0 genoemd, moet tot grotere tevredenheid leiden bij zowel klanten als medewerkers. 

 

Back to top