C&A Nieuwstraat start weekendje "solden" na brand

50% korting

Als gevolg van de brand bleef de vestiging zaterdag de hele voormiddag gesloten. In een persbericht liet het management echter weten dat het de zaak, "nadat het gebouw is vrijgegeven en de veiligheid van ons personeel gegarandeerd is", rond 12u30 opnieuw zou openen. "De volledige dames-, heren- en kindercollectie, inclusief de partycollectie, zal worden verkocht aan -50%. Morgen, zondag 11 december, is de winkel extra open van 10 uur tot 18 uur en zal ook de -50% korting op alles gelden", zo schrijft C&A. De winkel beloofde ook dat tegen maandag een volledig nieuwe collectie in de winkel aanwezig zal zijn "naast de restanten aan -50% korting".

"Geen uitzonderingen op de sperperiode"

Naar eigen zeggen overtreedt C&A hiermee geenszins de sperperiode die van 6 december tot en met 2 januari in ons land geldt. "In dit geval gaat het om overmacht", aldus marketingdirecteur Gina De Ryck, want de hele collectie is aangetast door de brandgeur. Bij Unizo denken ze daar anders over: "Er bestaan geen uitzonderingen op de sperperiode. C&A zou bijvoorbeeld wel korting kunnen geven bij de aankoop van twee dezelfde producten, maar 50 procent op de hele collectie mag niet."


Brandgeur of niet, de consument kwam massaal op de vroege "solden" af. Binnen was het een heuse stormloop en kwam het zelfs tot kleine vechtpartijen. Aan de kassa's was het soms tot twee uren aanschuiven en enkele klanten vielen flauw. Buiten stonden honderden mensen te drummen om toch maar binnen te geraken: er moesten zelfs twee politiecombi's en agenten te paard aan te pas komen om de gemoederen te bedaren. Even sloot de politie de toegang tot de winkel uiteindelijk af om te voorkomen dat mensen vertrappeld zouden geraken. 

Branddeskundige aangesteld

Het Brusselse parket gaat er intussen van uit dat de brand is aangestoken en heeft een branddeskundige aangesteld om de precieze omstandigheden te achterhalen. De brandweer vond namelijk drie brandhaarden in de ondergrondse ruimte onder de winkel. 

 

Verslag van de stormloop door VTM:

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


31/05/2016

Mango kon zijn omzet in 2015 met 15,3% optrekken tot 2,327 miljard euro, vooral dankzij het openen van nieuwe megawinkels en het aantrekken van de online verkopen. De omzet kwam zo hoger uit dan de 13% groei die werd verwacht.

30/05/2016

Scotch & Soda heeft voor de uitwerking van zijn campagne ‘The Story of Things’ de WGSN Digital Innovation Award gewonnen. Het Nederlandse modemerk kreeg vooral lof vanwege het appartement uit de campagne.

 

30/05/2016

R&S Retail Group, het moederbedrijf van Miss Etam, heeft plannen om ook de overige aandelen van het Belgische FNG Group over te nemen. In maart raakte het al bekend dat R&S Retail een meerderheidsbelang zou nemen in FNG.

30/05/2016

Enkele Vlaamse modebedrijven hebben met ondersteuning van het Vlaams Instituut voor Logistiek (VIL) de voorbije jaren de overstap gemaakt van gewone barcodes naar RFID-labels, die meer informatie kunnen bevatten.

 

27/05/2016

Sportmerk Nike heeft in België een nieuw distributiecentrum geopend, dat niet enkel efficiënter moet werken, maar ook een stuk duurzamer is. Voortaan verloopt de dienstverlening van Nike.com, Nike retail en de groothandelspartners in Europa via dit distributiecentrum.

 

26/05/2016

Modeketen McGregor heeft een nieuwe website gelanceerd, waarbij het gebruik maakt van een volledig nieuw platform. Daarbij werd onder andere gekozen voor een responsive design, dat ook zijn werk zal doen op mobiele platformen.

26/05/2016

Accessoireketen Claire’s heeft in het eerste kwartaal een stevige daling van zijn omzet moeten incasseren. Het Amerikaanse bedrijf wijt de daling voornamelijk aan slechte wisselkoerseffecten en het sluiten van een aantal winkels.

 

26/05/2016

Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

 

25/05/2016

De Nederlandse kledingketen Sissy-Boy gaat werk maken van expansie in België. Zo opende het in maart al een tweede vestiging in Hasselt en binnenkort moeten daar nog eens drie nieuwe winkels bijkomen.

 

24/05/2016

Winkelketen C&A heeft zopas zijn eerste Global Sustainability Report vrijgegeven, waarin het de verschillende duurzame initiatieven neerschrijft die het bedrijf onderneemt. Zo werd C&A uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organisch katoen.

 

23/05/2016

Het Italiaanse modehuis Versace heeft met Jonathan Akeroyd een nieuwe CEO in huis gehaald. Voordien was hij ook al CEO bij Alexander McQueen. Akeroyd volgt Gian Giacomo Ferraris op, die meer dan vijf jaar de leiding had over het modehuis.

 

23/05/2016

Shopinvest, het moederbedrijf van kledingketen e5 mode, neemt samen met het Nederlandse familiebedrijf Berden Mode & Wonen de Nederlandse ketens Houtbrox en Duthler over. Die maakten deel uit van het failliete Brova.

 

Back to top