Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

"Grootste aanbod op de markt"

Offline concurrenten zullen de komst van Coolblue meteen geweten hebben: met meer dan 600 rugzakken op rugzakcenter.be en net geen 200 slaapzakken op slaapzakstore.be hebben de Nederlanders naar eigen zeggen meteen het grootste outdoor-aanbod in de markt.

 

De site blijft ook in het kampeer-aanbod zijn concept trouw: gespecialiseerde webwinkels (voorlopig alvast vijf aparte voor outdoor) en een duidelijke keuzehulp aan de hand van criteria die de klant kan aangeven, in plaats van een algemeen label "de beste slaapzak" – een label dat manager Werner Bruyns ook resoluut afwijst: "De beste slaapzak voor een zonvakantie in Frankrijk is immers niet dezelfde als voor een trektocht door de Himalaya."

 

Mogelijk dankzij nieuw magazijn

De uitbreidingen naar witgoed en kamperen werden mogelijk dankzij het nieuwe magazijn, dat Coolblue onlangs opende in Tilburg. Toen al had Bruyns laten vallen dat er gauw leuke nieuwe webwinkels zouden opengaan. Of hij daarmee deze nieuwelingen bedoelde is niet helemaal duidelijk, maar topman Pieter Zwart zal ze zeker kunnen appreciëren: outdoor is immers een markt die in de Benelux goed is voor 400 miljoen euro per jaar.

 

Sinds vandaag telt Coolblue 119 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Het inmiddels dertien jaar oude bedrijf hoopt dankzij een forse uitbreidingsstrategie dit jaar zijn omzet van 168 miljoen over de 200 miljoen euro te tillen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


27/07/2016

De Economische Inspectie heeft dit jaar al 1.325 websites moeten offline halen. Dat is vier keer meer dan in heel 2015, toen er slechts 328 domeinnamen werden ingetrokken. Daarbij gaat het vaak over verkopers van namaakproducten.

27/07/2016

Pakjesdienst DHL wil dit jaar nog starten met een proefproject in Duitsland, waarbij het smart cars zal inzetten voor leveringen. Eigenaars van een smart car van Daimler kunnen vanaf september hun pakketjes laten leveren aan hun wagen.

25/07/2016

E-tailer Amazon is van plan om 500 miljoen euro te investeren in Italië, waarbij het onder andere een groot logistiek centrum wil bouwen in de buurt van Rome. Dat moet volgend jaar de deuren openen.

22/07/2016

De Britse witgoedwebshop AO World heeft het voorbije kwartaal zijn omzet op het Europese vasteland weten te verdubbelen en wil die Europese uitbreiding nog versnellen.

20/07/2016

Procter & Gamble gaat van start met een online abonnementsdienst voor zijn wasproduct Tide. De Tide Wash Club is momenteel wel enkel nog te vinden in Atlanta.

15/07/2016

De tweede jaarlijkse Amazon Prime Day is volgens Amazon de beste dag ooit geweest voor de online retailer. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal bestellingen wereldwijd zelfs met 60 procent gestegen.

Back to top