Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

"Grootste aanbod op de markt"

Offline concurrenten zullen de komst van Coolblue meteen geweten hebben: met meer dan 600 rugzakken op rugzakcenter.be en net geen 200 slaapzakken op slaapzakstore.be hebben de Nederlanders naar eigen zeggen meteen het grootste outdoor-aanbod in de markt.

 

De site blijft ook in het kampeer-aanbod zijn concept trouw: gespecialiseerde webwinkels (voorlopig alvast vijf aparte voor outdoor) en een duidelijke keuzehulp aan de hand van criteria die de klant kan aangeven, in plaats van een algemeen label "de beste slaapzak" – een label dat manager Werner Bruyns ook resoluut afwijst: "De beste slaapzak voor een zonvakantie in Frankrijk is immers niet dezelfde als voor een trektocht door de Himalaya."

 

Mogelijk dankzij nieuw magazijn

De uitbreidingen naar witgoed en kamperen werden mogelijk dankzij het nieuwe magazijn, dat Coolblue onlangs opende in Tilburg. Toen al had Bruyns laten vallen dat er gauw leuke nieuwe webwinkels zouden opengaan. Of hij daarmee deze nieuwelingen bedoelde is niet helemaal duidelijk, maar topman Pieter Zwart zal ze zeker kunnen appreciëren: outdoor is immers een markt die in de Benelux goed is voor 400 miljoen euro per jaar.

 

Sinds vandaag telt Coolblue 119 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Het inmiddels dertien jaar oude bedrijf hoopt dankzij een forse uitbreidingsstrategie dit jaar zijn omzet van 168 miljoen over de 200 miljoen euro te tillen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


04/05/2016

De Amerikaanse online retailer Amazon wil de logistiek van Europese verkopers afhandelen, wanneer die bestellingen over de landsgrenzen heen moeten doen. De producten zullen dan ook beschikbaar zijn in de distributiecentra van Amazon.

03/05/2016

Winkelketen Juttu, het nieuwe concept van het bedrijf achter A.S. Adventure, lanceert vandaag een eigen webwinkel. Bovendien werd de hele website ineens volledig mee vernieuwd.

29/04/2016

De Belgische Smartphoto-groep heeft Webprint overgenomen van de Nederlandse investeringsmaatschappij Investos voor 4,67 miljoen euro. Samen hebben beide bedrijven een omzet van 46 miljoen euro.

29/04/2016

De Amerikaanse onlinereus Amazon heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van analisten sterk overtroffen. Zo wist het onder andere meer dan een half miljard dollar winst te maken, het dubbele van de verwachtingen.

26/04/2016

Hema lanceert in juni een nieuwe internationale site voor mobiele toestellen en wil hiermee de bestelketen versnellen. Het doel is om klanten toe te laten hun bestelling binnen 24 uur af te halen in de winkel.

26/04/2016

De Kringwinkels van Tienen, Diest en Aarschot zijn de eerste Kringwinkels die een eigen webshop openen. Het is de bedoeling dat de komende vijf jaar meer dan de helft van de Kringwinkels zich zullen aansluiten bij de webshop.

26/04/2016

Jeremy Hodara, CEO van de Africa Internet Group, gelooft dat enkel de online retail de stijgende vraag op het Afrikaanse continent kan volgen. Daar ziet hij veel kansen weggelegd voor zijn eigen bedrijf, dat nu al actief is in 26 Afrikaanse landen.

25/04/2016

Het Amerikaanse Amazon heeft besloten om de stekker te trekken uit de flashverkoopwebsite MyHabit. Die werd vijf jaar geleden opgericht, maar haalde nooit de verwachte resultaten.

21/04/2016

Kortrijk krijgt binnenkort een eigen Smart City Platform, waarop consumenten zich kunnen inschrijven op een virtuele account en punten sparen of meedingen naar prijzen.

21/04/2016

Uit de voorlopige cijfers voor het eerste kwartaal blijkt dat de omzet van online dierenwinkel Zooplus met 28% is gegroeid naar 217 miljoen euro. De webshop houdt vast aan zijn omzetprognose van minstens 875 miljoen euro over het volledige boekjaar.

20/04/2016

Zalando Lounge, de outlet van online moderetailer Zalando, heeft nu ook een eigen app in België en Nederland. Klanten kunnen zo voortaan ook op hun smartphone of tablet het aanbod van de outlet bekijken.

19/04/2016

De e-commercegroep Yoox Net-a-Porter heeft een aandeel van vier procent verkocht aan Alabbar Enterprises, een groep uit de Verenigde Arabische Emiraten die onder andere de Dubai Mall in handen heeft.

Back to top