Colruyt Group neemt dataleverancier Daltix over

Een smartphone met het logo van de Colruyt Group
Foto: madamF / Shutterstock.com

Colruyt Group neemt een meerderheidsbelang in de Belgische dataspecialist Daltix. Op die manier wil Colruyt zijn 'real-time' inzichten in prijs en consumentengedrag uitbreiden, terwijl Daltix zijn internationale groei-ambities hoopt waar te maken.

 

“Data- en informatiemanagement cruciaal”

Colruyt Group neemt een belang van 65% in dataspecialist Daltix, voor een niet nader genoemd bedrag. Op termijn kan de supermarktgroep zijn participatie zelfs verhogen tot 100%. Colruyt zegt immers al een hele tijd sterk te investeren in de creatie, verwerking en interpretatie van data. 

 

Colruyt werkte eerder met een eigen datadivisie, die continu prijzen registreert en gepersonaliseerde folders maakt. Daltix is dan weer gespecialiseerd in real-time inzichten in prijs, promotie, productinformatie en assortiment. Beide teams zullen in de toekomst nauw samenwerken en kennis uitwisselen.

 

"Om eenvoud in retail te brengen voor de klant, wat onze missie is en blijft, kan je best vertrekken vanuit een goede relatie met én stevige kennis over de verwachtingen van de klant. De relatie met de klant versterken, daar gaat het dus om. En een goed data- en informatiemanagement kan dan een cruciale rol spelen", legt Stefan Goethaert, directeur retailservices van Colruyt Group, uit.

 

Daltix kan dankzij de investering zijn internationale groeiambities realiseren en zijn data-expertise in de retailsector verder verdiepen. CEO Jonas Deprez is dan ook tevreden: "De samenwerking met Colruyt Group betekent voor ons een verrijking van onze retailkennis, die ook onze andere externe retailklanten ten goede zal komen." Onder die klanten zijn ook sectorgenoten van Colruyt, maar de dataspeler belooft al voor de transactie maatregelen te hebben genomen om de vertrouwelijkheid van de klantendata te waarborgen.