Keyware lanceert aanval op betaalplatform Ogone

Keyware, de Zaventemse leverancier van betaalterminals, is begonnen met een eigen online betaalplatform voor webshops. Daarnaast werkt de firma ook aan een betalingssysteem via NFC (Near Field Communciation, oftewel betalen door een betaalkaart vlakbij een sensor te houden). Zo probeert Keyware marktleider Ogone bij te benen en weer positief in het nieuws te komen na teleurstellende kwartaalcijfers.

 

Absolute groeimarkt

"Onze PayService for e-commerce heeft een rechtstreekse verbinding met partijen als Visa en Mastercard, waardoor wij met nieuwe prijs- en serviceformules het verschil kunnen maken", stelt Stéphane Vandervelde, CEO van Keyware. "De laatste jaren is de online verkoop in België sterk gestegen en elke dag komen er nog webshops bij. Voor Keyware is dit het juiste moment om op die groeimarkt in te zetten." Eind september maakte BeCommerce bekend dat de Belgische e-commercemarkt dit jaar een groei van 40% kan verwachten en Keyware is dus van plan daar een graantje van mee te pikken.

 

De aankondiging van de nieuwe initiatieven kwam er op het vijftiende verjaardagsfeestje van Keyware, in de poepsjieke Cercle de Lorraine in Ukkel. Dat werd echter een feest in mineur na de aankondiging een week eerder dat het bedrijf in het derde kwartaal zijn winst met 96% zag afnemen. Vorig jaar was behaalde Keyware in dezelfde periode nog 89.000 euro, nu nog amper 4.000. Over de voorbije negen maanden zakte de nettowinst van 261.000 naar 54.000 euro (-79%). Ook de omzet ging achteruit:  in het derde kwartaal met 1,2% tot 1,355 miljoen euro; voor de eerste drie kwartalen met 6% tot 4,346 miljoen euro. De firma zegt echter dat er voor dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, "geen eenmalige elementen" meespelen en zegt "met zekerheid stellen winstgevend te zijn over het volledige boekjaar 2011", aldus Keyware-voorzitter Guido Van der Schueren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


08/02/2016

Winkelketen Fnac geeft nu ook ruimte aan verkopers van sportartikelen, keukenapparatuur en witgoed op zijn marktplaats. Daarmee gaat het in Frankrijk nog meer de concurrentie aan met grote online spelers.

 

05/02/2016

Met Mamahaves is er een nieuw platform opgestaan in België en Nederland, dat webshops voor moeders en gezinnen bundelt. Handelaars kunnen er hun producten te koop aanbieden vanaf 12,50 euro per maand.

 

05/02/2016

Belgische klanten van Amazon, die hun aankopen doen op Amazon.fr, kunnen voortaan ook een abonnement nemen op Amazon Prime. Daarmee worden hun verzendingen gratis en sneller verzonden.

 

04/02/2016

Op het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat vandaag 4 februari doorging in Utopolis Mechelen, heeft sport- en outdoorketen Decathlon de Omnichannel Award 2016 gewonnen.

 

04/02/2016

Gisteren doken er geruchten op dat Amazon plannen had voor een boekwinkelketen, die tot 400 filialen kon hebben in de Verenigde Staten. Dat nieuws werd bevestigd door een winkelcentrumuitbater, maar die past zijn uitspraak nu aan.

 

04/02/2016

Deze week is met Storesquare een nieuw e-commerceplatform van start gegaan, dat webwinkels van verschillende lokale handelaars bundelt. Het hoopt zo een sterker blok te vormen tegen grote buitenlandse spelers.

 

04/02/2016

Bij Birchbox, de Amerikaanse abonnementsdienst voor make-upproducten, gaan 15 procent van de banen verdwijnen. Daarnaast is ook besloten om alle activiteiten in Canada stop te zetten. Birchbox hoopt zo met winst aan te knopen.

 

03/02/2016

De Nederlands-Deense personal-shoppingservice The Cloakroom komt in Duitse handen terecht. Het Amsterdamse bedrijf is immers overgenomen door de Duitse sectorgenoot Modomoto. Het merk blijft voorlopig wel bestaan.

 

03/02/2016

E-tailer Amazon zou plannen hebben om een volledige keten van boekwinkels te openen. Het heeft momenteel al een boekwinkel in thuisbasis Seattle, maar de kans bestaat dat er maar liefst 400 winkels komen, verspreid over de Verenigde Staten.

 

02/02/2016

Modemerk Bench heeft een nieuwe website gelanceerd, die voortaan ook een online winkel bevat. De shop zal beschikbaar zijn voor klanten uit 21 landen en bestellingen zullen gratis aan huis geleverd worden.

 

02/02/2016

De Zweedse woonwinkelketen Ikea gaat vanaf volgend jaar ook in België van start met zijn webshop. Klanten kunnen vanaf dan hun producten online bestellen en die thuis laten leveren of komen ophalen in de winkels.

 

02/02/2016

Online retailer Coolblue gaat ‘CoolblueBezorgt’ verder uitrollen in Nederland. Met die dienst levert het zelf witgoedbestellingen aan huis. Momenteel gebeurt dat al met ongeveer 1 op de 10 van dat soort bestellingen.

 

Back to top