O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk

Het Amerikaanse surfmerk O’Neill heeft een nieuw hoofd voor zijn Belgische afdeling. Sinds 9 januari is Frederik Deneckere de Country Cluster Manager van O'Neill België en Frankrijk. Net als de recent aangestelde CEO van O’Neill, Willem Haitink, heeft Deneckere zijn sporen verdiend bij Nike.


Deneckere, sinoloog van opleiding, heeft ruim 20 jaar ervaring in het wereldje van sales en marketing, waarvan meer dan 13 jaar als verkoopmanager bij sportartikelenproducent Nike. De retailzijde leerde hij kennen als voormalig country manager Belux van SportsDirect.com. Buiten de sector van de sportmode is Deneckere betrokken geweest bij GreenPan, waar hij de positie van Europees verkoopmanager vervulde.

 

“Met Frederik als country manager zijn we ervan overtuigd iemand van grote waarde aan boord te hebben om de ontwikkeling van de O'Neill business in onze markten en winkels te bevorderen,” aldus topman Willem Haitink, die zelf pas in juli verleden jaar de overstap van Converse naar O'Neill maakte en meer dan 16 actief was bij Nike.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


10/02/2016

Verschillende moderetailers in Singapore beginnen in te zien dat ze een nieuwe markt kunnen aanboren door zich meer te richten op moslims. Zo heeft onder andere Uniqlo in Singapore een collectie die zich richt op moslima’s.

 

10/02/2016

Zanger en producent Pharrell Williams heeft zich ingekocht bij het modemerk G-Star Raw. Eerder was er al een samenwerking tussen het merk en het bedrijf van Pharrell Williams, Bionic Yarn. Williams zal nu betrokken worden bij het beleid van G-Star.

 

09/02/2016

Zeeman gaat dit jaar fors investeren in zijn winkels. Tegelijk wil de Nederlandse textieldiscounter verder uitbreiden in Europa en volop experimenteren met e-commerce. Doel: de eerste omzetdaling in jaren zo snel mogelijk keren.

 

08/02/2016

De overname van de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller door de Amerikaanse Carlyle Group is door de Europese Commissie goedgekeurd. Volgens de Commissie is er geen overlap tussen Hunkemöller en de andere activiteiten van de investeerder.

 

05/02/2016

Modemerk Burberry heeft besloten om de manier waarop het collecties aan de man brengt volledig anders aan te pakken. Voortaan komen er twee modeshows per jaar, voor zowel mannen als vrouwen, waarna de collectie onmiddellijk te koop is.

 

04/02/2016

De Amerikaanse kledingketen Forever 21 is de procedure voor collectief ontslag gestart. Daardoor zullen de meer dan 100 Belgische medewerkers hun baan verliezen. Forever 21 heeft nog één Belgische vestiging op de Antwerpse Meir.

 

04/02/2016

De Nederlandse ontwerpster Olcay Gulsen heeft besloten om alle winkels van Supertrash om te vormen naar ST.Studio. Ook de webshop van het modemerk is al omgevormd naar het meer luxueuze label.

 

04/02/2016

Modemerk McGregor heeft in Amsterdam een nieuw filiaal geopend, dat werkt volgens een nieuw internationaal concept, waarbij de New York-lifestyle centraal komt te staan. Dit jaar worden er nog verschillende winkels aangepast naar het concept.

 

02/02/2016

Het Nederlandse modebedrijf The Sting is de laatste hand aan het leggen aan een nieuw concept, dat zich exclusief op mannen richt. Het zal wel nog even duren voor het nieuwe concept ook zijn weg naar de winkelstraat vindt.

 

01/02/2016

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda wil dankzij een optreden tijdens de New York Fashion Week flink uitbreiden. Zo wil het de omzet en de winst binnen drie jaar tijd weten te verdubbelen.

 

01/02/2016

De Japanse kledingketen Uniqlo heeft bekend gemaakt dat het eind dit jaar naar het Franse Lille zal komen. Het modebedrijf heeft daarvoor al een pagina op Facebook opgericht. Een exacte locatie is nog niet bekend.

 

01/02/2016

Het Zweedse modebedrijf H&M is niet van plan om de expansie in België in 2016 tot stilstand te laten komen. In de publicatie van de jaarcijfers staat immers te lezen dat er dit jaar vijf nieuwe winkels zullen openen en twee zullen verhuizen in België.

 

Back to top