Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Schoenen Torfs is nu al voor de vierde keer in vijf jaar tijd verkozen tot "beste werkgever van België" in de categorie bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Het is bovendien de derde overwinning op rij voor de schoenenketen.

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


05/02/2016

Modemerk Burberry heeft besloten om de manier waarop het collecties aan de man brengt volledig anders aan te pakken. Voortaan komen er twee modeshows per jaar, voor zowel mannen als vrouwen, waarna de collectie onmiddellijk te koop is.

04/02/2016

De Amerikaanse kledingketen Forever 21 is de procedure voor collectief ontslag gestart. Daardoor zullen de meer dan 100 Belgische medewerkers hun baan verliezen. Forever 21 heeft nog één Belgische vestiging op de Antwerpse Meir.

 

04/02/2016

De Nederlandse ontwerpster Olcay Gulsen heeft besloten om alle winkels van Supertrash om te vormen naar ST.Studio. Ook de webshop van het modemerk is al omgevormd naar het meer luxueuze label.

 

04/02/2016

Modemerk McGregor heeft in Amsterdam een nieuw filiaal geopend, dat werkt volgens een nieuw internationaal concept, waarbij de New York-lifestyle centraal komt te staan. Dit jaar worden er nog verschillende winkels aangepast naar het concept.

 

02/02/2016

Het Nederlandse modebedrijf The Sting is de laatste hand aan het leggen aan een nieuw concept, dat zich exclusief op mannen richt. Het zal wel nog even duren voor het nieuwe concept ook zijn weg naar de winkelstraat vindt.

 

01/02/2016

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda wil dankzij een optreden tijdens de New York Fashion Week flink uitbreiden. Zo wil het de omzet en de winst binnen drie jaar tijd weten te verdubbelen.

 

01/02/2016

De Japanse kledingketen Uniqlo heeft bekend gemaakt dat het eind dit jaar naar het Franse Lille zal komen. Het modebedrijf heeft daarvoor al een pagina op Facebook opgericht. Een exacte locatie is nog niet bekend.

 

01/02/2016

Het Zweedse modebedrijf H&M is niet van plan om de expansie in België in 2016 tot stilstand te laten komen. In de publicatie van de jaarcijfers staat immers te lezen dat er dit jaar vijf nieuwe winkels zullen openen en twee zullen verhuizen in België.

 

01/02/2016

Het Britse modemerk Burberry heeft de foto’s rond een nieuwe campagne live op Instagram gepost. Het ging daarbij over campagnefoto’s en foto’s van achter de schermen voor een campagne rond het parfum Brit.

 

29/01/2016

Het failliete Quiksilver verdwijnt mogelijk van de beurs, als het Amerikaanse gerecht een herfinanciering door Oaktree Capital Management goedkeurt. Oaktree zal dan immers meer dan 90 procent van de aandelen in handen krijgen.

 

29/01/2016

De Tilburgse schoenenketen Sacha gaat het grootste deel van de failliete winkels van Manfield, onderdeel van de Macintosh Retail Group, overnemen. Ongeveer de helft van de werknemers zal zijn baan kunnen behouden.

 

28/01/2016

Het Zweedse modebedrijf H&M heeft in het voorbije boekjaar een recordwinst weten neer te zetten. Dat is opvallend in een jaar waarin vrijwel elke moderetailer een moeilijk jaar had vanwege de milde winter.

 

Back to top