Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


30/05/2016

R&S Retail Group, het moederbedrijf van Miss Etam, heeft plannen om ook de overige aandelen van het Belgische FNG Group over te nemen. In maart raakte het al bekend dat R&S Retail een meerderheidsbelang zou nemen in FNG.

30/05/2016

Enkele Vlaamse modebedrijven hebben met ondersteuning van het Vlaams Instituut voor Logistiek (VIL) de voorbije jaren de overstap gemaakt van gewone barcodes naar RFID-labels, die meer informatie kunnen bevatten.

 

27/05/2016

Sportmerk Nike heeft in België een nieuw distributiecentrum geopend, dat niet enkel efficiënter moet werken, maar ook een stuk duurzamer is. Voortaan verloopt de dienstverlening van Nike.com, Nike retail en de groothandelspartners in Europa via dit distributiecentrum.

 

26/05/2016

Modeketen McGregor heeft een nieuwe website gelanceerd, waarbij het gebruik maakt van een volledig nieuw platform. Daarbij werd onder andere gekozen voor een responsive design, dat ook zijn werk zal doen op mobiele platformen.

26/05/2016

Accessoireketen Claire’s heeft in het eerste kwartaal een stevige daling van zijn omzet moeten incasseren. Het Amerikaanse bedrijf wijt de daling voornamelijk aan slechte wisselkoerseffecten en het sluiten van een aantal winkels.

 

26/05/2016

Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

 

25/05/2016

De Nederlandse kledingketen Sissy-Boy gaat werk maken van expansie in België. Zo opende het in maart al een tweede vestiging in Hasselt en binnenkort moeten daar nog eens drie nieuwe winkels bijkomen.

 

24/05/2016

Winkelketen C&A heeft zopas zijn eerste Global Sustainability Report vrijgegeven, waarin het de verschillende duurzame initiatieven neerschrijft die het bedrijf onderneemt. Zo werd C&A uitgeroepen tot de grootste gebruiker van organisch katoen.

 

23/05/2016

Het Italiaanse modehuis Versace heeft met Jonathan Akeroyd een nieuwe CEO in huis gehaald. Voordien was hij ook al CEO bij Alexander McQueen. Akeroyd volgt Gian Giacomo Ferraris op, die meer dan vijf jaar de leiding had over het modehuis.

 

23/05/2016

Shopinvest, het moederbedrijf van kledingketen e5 mode, neemt samen met het Nederlandse familiebedrijf Berden Mode & Wonen de Nederlandse ketens Houtbrox en Duthler over. Die maakten deel uit van het failliete Brova.

 

23/05/2016

Marie-Rose Van Hoof, die aan de slag was als Development & Expansiemanager bij de Belgische modeketen LolaLiza, heeft aangegeven dat ze het bedrijf gaat verlaten. Haar taken worden tijdelijk overgenomen door de Director Expansie.

 

23/05/2016

De Amerikaanse schoenwinkelketen Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2016 niet kunnen voldoen aan de verwachtingen. Het bedrijf behaalde dan wel een omzet- en winststijging, maar die waren lager dan verwacht.

 

Back to top