Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


26/08/2016

De Spaanse modeketen Zara is in de Verenigde Staten aangeklaagd voor het hanteren van misleidende prijzen. Het groepsgeding werd aangespannen door de Amerikaan Devin Rose, die 5 miljoen dollar (4,4 miljoen euro) eist.

26/08/2016

Euro Shoe Group, het moederbedrijf van ketens als Bristol, Shoe Discount en Avance, wil de komende jaren fors uitbreiden in België en Nederland. Momenteel heeft het bedrijf al meer dan 300 winkels in de Benelux.

26/08/2016

De Belgische modeketen JBC heeft met Karen Hellemans een nieuwe marketingdirecteur binnengehaald. Ze komt over van De Persgroep, waar ze nog maar een jaar aan de slag was als magazinedirecteur.

25/08/2016

PVH Corp, het moederbedrijf van modemerken Calvin Klein en Tommy Hilfiger, heeft in het tweede kwartaal van 2016 zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Het doet zelfs beter dan de eigen verwachtingen.

25/08/2016

Het modemerk Guess heeft in het tweede kwartaal meer winst gemaakt dan verwacht. Nochtans haalde de omzet net niet de verwachtingen van de analisten. Ook de vergelijkbare omzet ging omlaag ten opzichte van een jaar eerder.

25/08/2016

De Franse modeontwerpster Sonia Rykiel is op 86-jarige leeftijd overleden. Rykiel stond bekend als de koningin van het breigoed en leed al een tijdje aan de ziekte van Parkinson.

Back to top