Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


27/07/2016

De verschillende webshops van de ketens van het failliete Macintosh mogen nog tot eind dit jaar gebruikt worden door de verschillende overnemers. Tot dan krijgen ze de tijd om een passend alternatief te ontwikkelen.

27/07/2016

De Belgische modeontwerper Raf Simons gaat aan de slag als creatief directeur bij het Amerikaanse modehuis Calvin Klein. Hij krijgt de taak om het merk grondig op te frissen. Simons was eerder aan de slag bij Dior.

27/07/2016

Godfried Brenninkmeijer, die in de jaren 1970 en 1980 de sterke man was bij kledingwinkelketen C&A Nederland, is overleden. De familie Brenninkmeijer richtte C&A in 1841 op en is nog steeds eigenaar van de keten.

27/07/2016

Het Nederlandse R&S Retail Group heeft het ruilbod op de overige aandelen van FNG Group officieel gelanceerd. Daarbij kunnen aandeelhouders van FNG Group hun aandelen inruilen voor aandelen van R&S Retail.

26/07/2016

Binnenkort opent het Nederlandse brillenmerk Ace & Tate een eerste fysieke winkel in België. De primeur is weggelegd voor Antwerpen. Het merk was eerder al met een webshop actief in België.

25/07/2016

Het modebedrijf Donna Karan wordt overgenomen door G-III Apparel Group. Donna Karan was tot nu toe in handen van luxebedrijf LVMH, maar wordt nu eigendom van de licentiehouder van merken als Calvin Klein en Tommy Hilfiger.

Back to top