Schoenen Torfs derde jaar op rij "beste werkgever" van het land

Trotse medewerkers

"De werknemers van Schoenen Torfs zijn trots te mogen werken voor deze organisatie", zegt professor Dirk Buyens, hoofd van het Competentiecentrum Mens & Organisatie aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Hij voerde dit grootschalige onderzoek in ons land samen met het Great Place to Work Institute Europe.

 

"De HR-strategie van Schoenen Torfs vertrekt vanuit de traditie van een familiebedrijf waar mensen zorg dragen voor elkaar, maar met een vertaalslag naar de moderne visie op leven en werk. Het DNA van dit familiebedrijf is essentieel en wordt via verschillende initiatieven op de verschillende HR-domeinen streng bewaakt. De idee van partnerschap, waarbij medewerker en werkgever écht een meerwaarde voor elkaar kunnen betekenen, is en blijft essentieel", aldus nog professor Buyens.

 

Schoenen Torfs gaat in zijn categorie uitzendgroep Accent Jobs, schoonmaakbedrijf Care, fastfoodketen McDonald's Belgium en uitzendreus Randstad vooraf.

 

Hart onder de riem

Voor de schoenenkoning uit Sint-Niklaas zal deze uitverkiezing een hart onder de riem zijn. Begin februari kwam hij in een mediarel terecht door een volgens de enen ongelukkige, volgens hemzelf uit de context getrokken uitspraak over het al dan niet dragen van een hoofddoek in de verkooppunten.

 

Deze zoveelste uitverkiezing bewijst alvast dat de eigen medewerkers het bedrijf én hun baas een warm hart toedragen. In het hele onderzoek hebben de medewerkers namelijk de grootste stem: de werknemersenquête over hun ervaringen en betrokkenheid telt namelijk voor twee derden mee in de eindscore, de management & HR-survey slechts voor één derde.

 

Professor Buyens drukt het zo uit: "Op een consequente en duurzame manier omgaan met je mensen, blijkt zijn vruchten af te werpen. Het leidt niet alleen tot een grotere algemene tevredenheid van de medewerkers in het bedrijf. Deze medewerkers vertonen ook een grotere mate van fierheid voor het bedrijf en ervaren een grotere mate van 'camaraderie' onder elkaar. Tot slot leidt het ook tot een groter vertrouwen in 'de baas', een noodzakelijke voorwaarde om mensen in beweging te krijgen.”  Wouter Torfs zal het graag horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


03/05/2016

Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft er een zwak eerste kwartaal opzitten: de omzet en de winst waren lager dan verwacht en dus gaat het bedrijf op zoek naar manieren om de kosten te drukken.

02/05/2016

Amancio Ortega, de oprichter van Inditex en volgens Forbes de tweede rijkste man op aarde, heeft zijn tachtigste verjaardag gevierd met een groot verrassingsfeest.

02/05/2016

46% van de moderetailers zag de voorbije weken de verkoop van de lente- en zomercollectie afnemen. Bij 17% nam de verkoop dan weer toe.

29/04/2016

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom gaat ongeveer 400 banen schrappen op zijn hoofdkantoor in Seattle. Dat doet het enkele maanden nadat het een vergelijkbare omzetdaling van 3% liet optekenen in het vierde kwartaal.

29/04/2016

R&S Retail, het moederbedrijf van Miss Etam, heeft een optie genomen op de schoenenketen Brantano. Die werd onlangs nog van het faillissement gered door enkele Belgische en Nederlandse investeerders.

28/04/2016

Prada heeft er sinds kort een hele bijzondere aandeelhouder bij: de Amerikaanse tak van dierenrechtenorganisatie PETA. Op die manier verschaft de dierenrechtenorganisatie zich toegang tot de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders.

27/04/2016

Odette Lunettes, het brillenmerk van Eline De Munck, opent op 27 mei een tweede pop-upwinkel op de Meir in Antwerpen. De Munck is momenteel al bezig met de voorbereidingen aan het nieuwe pand.

26/04/2016

De Belgische modeketen LolaLiza opent op 30 april een nieuw filiaal in Leuven. Het wordt ook meteen de honderdste winkel van LolaLiza, dat vijftien jaar geleden van start ging met een eerste filiaal in Wijnegem.

25/04/2016

Het Nederlandse lingeriemerk Hunkemöller heeft in Gent zijn tweede Belgische flagshipstore geopend. De winkel met een oppervlakte van 440 m² is te vinden in de Veldstraat.

25/04/2016

Modemerk Dany-May heeft besloten om een pop-upwinkel te openen op Hopland, in de buurt van de Stadsfeestzaal, om zijn klanten tijdens de werken aan de Antwerpse Leien nog goed te kunnen bedienen.

25/04/2016

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom heeft een grote wedstrijd gehouden via Snapchat. Het merk ziet het platform als de ideale plek om met een jongere generatie te communiceren en kon het aantal volgers met 60% verhogen.

22/04/2016

Volgens bronnen dicht bij het bedrijf zou de Amerikaanse modeketen Aeropostale nog deze maand het faillissement aanvragen. Het faillissement zou gebruikt worden om het bedrijf te reorganiseren.

Back to top