Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


29/04/2016

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom gaat ongeveer 400 banen schrappen op zijn hoofdkantoor in Seattle. Dat doet het enkele maanden nadat het een vergelijkbare omzetdaling van 3 procent liet optekenen in het vierde kwartaal.

29/04/2016

R&S Retail, het moederbedrijf van Miss Etam, heeft een optie genomen op de schoenenketen Brantano. Die werd onlangs nog van het faillissement gered door enkele Belgische en Nederlandse investeerders.

28/04/2016

Prada heeft er sinds kort een hele bijzondere aandeelhouder bij: de Amerikaanse tak van dierenrechtenorganisatie PETA. Op die manier verschaft de dierenrechtenorganisatie zich toegang tot de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders.

27/04/2016

Odette Lunettes, het brillenmerk van Eline De Munck, opent op 27 mei een tweede pop-upwinkel op de Meir in Antwerpen. De Munck is momenteel al bezig met de voorbereidingen aan het nieuwe pand.

26/04/2016

De Belgische modeketen LolaLiza opent op 30 april een nieuw filiaal in Leuven. Het wordt ook meteen de honderdste winkel van LolaLiza, dat vijftien jaar geleden van start ging met een eerste filiaal in Wijnegem.

25/04/2016

Het Nederlandse lingeriemerk Hunkemöller heeft in Gent zijn tweede Belgische flagshipstore geopend. De winkel met een oppervlakte van 440 m² is te vinden in de Veldstraat.

25/04/2016

Modemerk Dany-May heeft besloten om een pop-upwinkel te openen op Hopland, in de buurt van de Stadsfeestzaal, om zijn klanten tijdens de werken aan de Antwerpse Leien nog goed te kunnen bedienen.

25/04/2016

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom heeft een grote wedstrijd gehouden via Snapchat. Het merk ziet het platform als de ideale plek om met een jongere generatie te communiceren en kon het aantal volgers met 60% verhogen.

22/04/2016

Volgens bronnen dicht bij het bedrijf zou de Amerikaanse modeketen Aeropostale nog deze maand het faillissement aanvragen. Het faillissement zou gebruikt worden om het bedrijf te reorganiseren.

22/04/2016

Het Franse luxebedrijf Kering heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen niet gehaald. Binnen de groep kon het Franse modemerk Yves Saint-Laurent de mooiste resultaten voorleggen, terwijl ook Gucci groei kende.

21/04/2016

Naar aanleiding van de Dag van de Aarde op 22 april lanceert de Belgische modeketen JBC een volledig duurzame collectie, waarin elk kledingstuk beschikt over het Cradle to Cradle-certificaat.

21/04/2016

De Zweedse modeketen H&M is met een interactieve digitale ervaring naar het festival Coachella in Californië getrokken. De tent van H&M op Coachella focust daarbij op verschillende duurzame initiatieven van het bedrijf.

Back to top