Schoenenwinkelketen Monar gaat online

Schoenenspecialist Monar, dat in het Antwerpse al vier winkels uitbaat, heeft zopas een eigen webshop geopend. Met deze investering willen Els, Tom en Steven De Maeijer, de tweede generatie eigenaars die vandaag het familiebedrijf leiden, nieuwe doelgroepen en markten aanboren. De online strategie sluit naar eigen zeggen aan bij de marktpositie van Monar in het middensegment.

Verdubbeling omzet in 8 jaar

“We kennen een onafgebroken groei met een verdubbeling van onze omzet sinds 8 jaar”, zegt Tom De Maeijer, verantwoordelijk voor het financieel beheer en management. “De recente economische crisis heeft onze positie in de markt zelfs nog versterkt: met onze sterke prijs-kwaliteitpolitiek wisten we extra klanten aan te trekken. Vandaag zijn we klaar voor een volgende belangrijke stap in onze geschiedenis: de lancering van de Monar webshop.

 

Met de webshop wil Monar flink expanderen: de schoenretailer hoopt in heel België én de omringende landen door te stoten. “Ons concept blijkt immers zeer succesvol en is klaar voor nieuwe expansie”, beaamt Tom De Maeijer.

Stock- en leveringssysteem via DHL

De website draagt gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel en biedt de bezoeker de mogelijkheid om te selecteren op onder meer kleur, merk, hakhoogte en prijs binnen het aanbod aan merkencollecties en eigen ontwerpen.

 

Met behulp van een stock- en leveringssysteem via DHL ontvangt de koper zijn schoenen of accessoire binnen de drie dagen aan huis. Indien de aankoop om welke reden dan ook niet voldoet kan de klant de waren kosteloos terug sturen of ruilen, garandeert Monar.

Aankoopbudget stijgt elk jaar met 10%

Om de trends in de schoenenmode “op de voet” te kunnen volgen, koopt Monar het hele jaar door in. En dat met een aankoopbudget dat de retailer per seizoen steeds met 10% optrekt.

 

Naast het aanbod van bekende schoenmerken en accessoires ontwerpt Monar trouwens ook de eigen huisschoenlijn ‘Monar Antwerp’, die artisanaal geproduceerd wordt in Italië.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


25/08/2016

PVH Corp, het moederbedrijf van modemerken zoals Calvin Klein en Tommy Hilfiger, heeft in het tweede kwartaal van 2016 zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Het doet zelfs beter dan de eigen verwachtingen.

25/08/2016

Het modemerk Guess heeft in het tweede kwartaal meer winst gemaakt dan verwacht. Nochtans haalde de omzet net niet de verwachtingen van de analisten. Ook de vergelijkbare omzet ging omlaag ten opzichte van een jaar eerder.

25/08/2016

De Franse modeontwerpster Sonia Rykiel is op 86-jarige leeftijd overleden. Rykiel stond bekend als de koningin van het breigoed en leed al een tijdje aan de ziekte van Parkinson. Het nieuws werd wereldkundig gemaakt door haar dochter.

24/08/2016

Sportmerk Nike wil meer grip krijgen op de aanvoer van zijn sportkleding. De Amerikaanse sportkledinggigant gaat daartoe meer leveranciers en logistieke dienstverleners onder eigen controle brengen.

24/08/2016

Het Zwitserse modebedrijf Charles Vögele is er ook in de eerste helft van 2016 niet in geslaagd om winst te maken, al weet het ten opzichte van een jaar eerder wel het verlies terug te dringen.

24/08/2016

zLabels, het bedrijf waarin Zalando al zijn eigen modemerken heeft ondergebracht, gaat een eigen koers varen. Dat wil zeggen dat de verschillende merken binnenkort ook bij de concurrenten van Zalando zullen te vinden zijn.

Back to top