Twee Belgen weg aan top Sara Lee

Reorganisatie van top én bedrijf

Tegelijk maakte het concern de benoeming bekend van Eugenio Minvielle tot Chief Operating Officer (COO) van de divisie International Coffee and Tea Developed Markets en van Harm-Jan van Pelt tot COO van de divisie Rest of World. Beiden zullen rapporteren aan CEO Michiel Herkemij. "Mijn vertrek is het gevolg van die reorganisatie", bevestigt Vaesen aan zakenblad Trends. Sara Lee kondigde begin vorig jaar aan dat het concern zou splitsen: de aparte vleesverwerkingsdivisie blijft als Sara Lee door het leven gaan.

 

Philippe Schaillee, momenteel general manager voor Sara Lee's snacks in Noord-Amerika, is dan weer de vervanger van Telen bij Coffee & Tea Belgium, dat deel zal uitmaken van de verzelfstandigde koffie- en theedivisie (die D.E. Master Blenders 1753 zal heten). Het bedrijf zal actief zijn in Europa, Brazilië, Australië en Thailand met behalve Douwe Egberts, Senseo en Pickwick ook nog L'Or EspressO (de Nespresso-concurrent), Marcilla, Pilão, Moccona en Hornimans als merken. Sara Lee wil het nieuwe bedrijf laatste nog dit jaar naar de beurs van Amsterdam brengen.

 

Geen fin-de-carrière

Marleen Vaesen, die jaren aan het hoofd stond van de Belgische koffie- en theeactiviteiten van Sara Lee alvorens door te groeien tot senior vicepresident, werkte ruim 12 jaar voor Sara Lee. Daarvoor was ze aan de slag bij Procter & Gamble. Vaesen is alvast niet van plan om op haar lauweren te gaan rusten: "Ik ben nog maar pas weg en wil nadenken over de toekomst, maar ik ben al gecontacteerd voor nieuwe bestuursmandaten en leg ook contacten voor een nieuwe leidinggevende operationele rol”.

 

(Update door Maarten Reul)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


27/05/2016

Bavaria, de Nederlandse bierbouwer die sinds kort eigenaar is van het Belgische Palm, heeft de bevolking in Steenhuffel getrakteerd op een aantal biertjes. Allemaal kregen ze een voucher in de bus waarmee ze het bier gratis konden afhalen.

 

27/05/2016

De tweede vestiging van CRU, de eigenzinnige versmarkt van Colruyt Group, zet zo mogelijk nog meer in op beleving en passie. Het concept evolueert en wordt hier en daar bijgestuurd.  

27/05/2016

Dominik Richter, medeoprichter van maaltijdboxenconcept HelloFresh, heeft geleerd altijd rekening te houden met de klachten van de klant. Zelfs al zijn die niet terecht, kunnen ze nog steeds een hele grote invloed uitoefenen.

 

27/05/2016

De Spaanse winkel El Valenciano in Antwerpen sluit na 100 jaar de deuren. De winkel staat momenteel al grotendeels leeg, nadat werd besloten om het huurcontract niet langer te vernieuwen.

 

27/05/2016

De Duitse discounter Aldi heeft in Londen, in de hippe regio Shoreditch, een pop-up store geopend waar het een aantal van zijn wijnen aanbiedt. Het is de eerste keer dat Aldi een winkel opent waar het enkel wijn verkoopt.

 

26/05/2016

De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market, gespecialiseerd in biologische en natuurlijke voeding, heeft zopas de langverwachte eerste vestiging geopend van “365”, een compacter en goedkoper winkelconcept.

26/05/2016

De familie Vandemoortele wordt opnieuw de enige aandeelhouder van de gelijknamige voedingsgroep, gespecialiseerd in bakkerijproducten, margarines en vetten. De familie koopt investeringsmaatschappij Gimv uit.

 

26/05/2016

De helft van de Belgen gooit eten weg waarvan de houdbaarheidsdatum overschreden is, maar dat nog perfect eetbaar is. Daarom lanceert Tetra Pak een online zelftest voor consumenten en gaat het op zoek naar een alternatief voor de huidige regeling rond houdbaarheidsdata.

 

26/05/2016

Verschillende grote visbedrijven, waaronder Birds Eye, fastfoodketen McDonald’s en de Britse supermarktketen Tesco, hebben een akkoord ondertekend dat de vissen in het noordpoolgebied moet beschermen.

 

26/05/2016

In supermarkten zijn ze stilaan een vertrouwd gezicht, maar nu duiken ze ook op bij almaar meer zelfstandige voedingswinkels: de automatische kassa’s, waarbij de handelaar niet meer in aanraking komt met het geld.

 

25/05/2016

Fastfoodketen Quick is door de Brusselse rechtbank vrijgesproken van mensenhandel en sociale fraude. Quick werd eerder samen met zes franchisenemers vervolgd, omdat het schoonmaakpersoneel zou uitbuiten.

 

25/05/2016

Lokale merken in FMCG groeien sneller dan hun multinationale concurrenten. Coca-Cola blijft het populairste merk ter wereld, maar Colgate is het enige merk met een globale penetratie van meer dan 50%. 

Back to top