Twee Belgen weg aan top Sara Lee

Reorganisatie van top én bedrijf

Tegelijk maakte het concern de benoeming bekend van Eugenio Minvielle tot Chief Operating Officer (COO) van de divisie International Coffee and Tea Developed Markets en van Harm-Jan van Pelt tot COO van de divisie Rest of World. Beiden zullen rapporteren aan CEO Michiel Herkemij. "Mijn vertrek is het gevolg van die reorganisatie", bevestigt Vaesen aan zakenblad Trends. Sara Lee kondigde begin vorig jaar aan dat het concern zou splitsen: de aparte vleesverwerkingsdivisie blijft als Sara Lee door het leven gaan.

 

Philippe Schaillee, momenteel general manager voor Sara Lee's snacks in Noord-Amerika, is dan weer de vervanger van Telen bij Coffee & Tea Belgium, dat deel zal uitmaken van de verzelfstandigde koffie- en theedivisie (die D.E. Master Blenders 1753 zal heten). Het bedrijf zal actief zijn in Europa, Brazilië, Australië en Thailand met behalve Douwe Egberts, Senseo en Pickwick ook nog L'Or EspressO (de Nespresso-concurrent), Marcilla, Pilão, Moccona en Hornimans als merken. Sara Lee wil het nieuwe bedrijf laatste nog dit jaar naar de beurs van Amsterdam brengen.

 

Geen fin-de-carrière

Marleen Vaesen, die jaren aan het hoofd stond van de Belgische koffie- en theeactiviteiten van Sara Lee alvorens door te groeien tot senior vicepresident, werkte ruim 12 jaar voor Sara Lee. Daarvoor was ze aan de slag bij Procter & Gamble. Vaesen is alvast niet van plan om op haar lauweren te gaan rusten: "Ik ben nog maar pas weg en wil nadenken over de toekomst, maar ik ben al gecontacteerd voor nieuwe bestuursmandaten en leg ook contacten voor een nieuwe leidinggevende operationele rol”.

 

(Update door Maarten Reul)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


29/04/2016

Is online verkopen wel iets voor de supermarkt? Is het eerder een bedreiging dan een kans? Dat vist RetailDetail Food uit in het derde nummer, dat vandaag, 29 april, verschijnt.  

29/04/2016

Binnenkort wordt het proefproject van Delhaize en Atos Worldline, waarbij kan betaald worden met de app van Bancontact, ook opengesteld naar andere ketens. Veel van hen gaan het systeem ook in gebruik nemen, maar Carrefour reageert afwachtend.

29/04/2016

Werknemers van Albert Heijn die werken in de acht winkels die worden afgestoten omwille van de fusie met Delhaize, zullen hun loon kunnen behouden. Momenteel wordt er nog gezocht naar een overnemer voor die winkels.

28/04/2016

Tegen 2025 wil AB InBev dat minstens 20% van de biervolumes uit niet- of laagalcoholhoudende producten bestaat. Dat vertelde CEO Carlos Brito gisteren tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.

28/04/2016

Supermarktketen Delhaize gaat de actie met de verkoop van 'lelijke groenten' verder uitbreiden. Vanaf 29 april zullen de groenten te vinden zijn in meer dan vijftig supermarkten en even veel AD Delhaize-winkels.

27/04/2016

ICA, de grootste Zweedse supermarktketen, test een nieuw e-commerceconcept waarbij verse voeding rechtstreeks in de koelkast van de consument wordt geleverd, ook als die niet thuis is.

27/04/2016

Bakkerijgroep Lantmännen Unibake start op 11 mei met de bouw van de nieuwe bakkerij in Londerzeel. Die komt er nadat de vorige bakkerij door een hevige brand op 17 juni 2015 in as werd gelegd.

27/04/2016

Colruyt heeft besloten om een aantal groenten van biogroenteteler De Lochting uit Roeselare af te nemen, nog voor ze officieel het biolabel mogen dragen. Dat kan pas nadat de teler minstens twee jaar op biologische wijze groenten teelt.

27/04/2016

De Delhaize Groep heeft in het eerste kwartaal van 2016 een sterke start voor het jaar kunnen nemen. Zo ging de omzet er met bijna 6% op vooruit, waarmee de Belgische distributeur het beter deed dan de verwachtingen.

26/04/2016

De Schwarz Group heeft in 2015 maar liefst vijf miljard euro geïnvesteerd: een nieuw record voor het moederbedrijf van discounter Lidl en Kaufland. Het grootste deel van het geld werd gebruikt om nieuwe winkels te openen en om bestaande winkels een upgrade te geven.

26/04/2016

Met klinkende cijfers neemt Lily Deforce afscheid van Fairtrade Belgium, na meer dan acht intense jaren. De organisatie plukt de vruchten van een duidelijke en consistente strategie, waarin retailers en fabrikanten een hoofdrol toebedeeld krijgen. 

26/04/2016

In 2015 realiseerde Fairtrade Belgium een groei met 10,9% in ons land, in de tweede jaarhelft bedroeg de groei zelfs 14,7%. Meer mensen kochten fairtradeproducten en ze kochten die ook vaker, waardoor het volume per koper toenam. 

Back to top