Mijn nieuws
Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20 juli 2017 in Algemeen

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

Managementwissel bij Savencia Benelux

24 juli 2017 in Food

Algemeen directeur Toni Di Renzo verlaat Savencia om een eigen onderneming op te richten. Hij wordt opgevolgd door Nicolas Gruener. 

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24 juli 2017 in Drogmetica

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Delhaize zet expansie verder

24 juli 2017 in Food

De supermarktketen opende dit jaar al 13 winkels en plant nog eens 16 openingen in de tweede jaarhelft. Bovendien worden in totaal wel 120 winkels in een nieuw jasje gestoken. 

“Blokker gaat niet ten onder”

24 juli 2017 in Algemeen

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24 juli 2017 in Mode

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

AB InBev neemt producent energiedrankjes over

24 juli 2017 in Food

AB InBev heeft met Hiball een producent van energiedrankjes overgenomen. Hiball is een kleine speler in de markt die biologische energiedrankjes maakt. Daarnaast heeft het bedrijf nog een eigen merk van bruiswaters en frisdrank.

Nieuwe app Albert Heijn geeft meer info over producten

24 juli 2017 in Food

De AH Productscanner, een nieuwe app van Albert Heijn, maakt het voor klanten mogelijk om door middel van augmented reality extra informatie te krijgen over producten, zoals ingrediënten, voedingswaarden, recepten en herkomst.

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

24 juli 2017 in Food

Op 26 juli opent in Turnhout een nieuwe vestiging van supermarktketen Lidl. Die neemt daar de intrek in een voormalig pand van Albert Heijn. In september en oktober gebeurt hetzelfde in Oudenaarde en Leuven.

Sligro bouwt aan foodservice in België

24 juli 2017 in Food

Sligro Food Group gaat haar onderneming in België verder uitbouwen vanuit het hoofdkantoor van Java Foodservice in Rotselaar, dat volgend jaar officieel van naam verandert. De bouw van een eerste vestiging in Antwerpen gaat dit najaar dan toch van start. 

Food

Managementwissel bij Savencia Benelux

Algemeen directeur Toni Di Renzo verlaat Savencia om een eigen onderneming op te richten. Hij wordt opgevolgd door Nicolas Gruener. 

  • Delhaize zet expansie verder

    De supermarktketen opende dit jaar al 13 winkels en plant nog eens 16 openingen in de tweede jaarhelft. Bovendien worden in totaal wel 120 winkels in een nieuw jasje gestoken. 

  • AB InBev neemt producent energiedrankjes over

    AB InBev heeft met Hiball een producent van energiedrankjes overgenomen. Hiball is een kleine speler in de markt die biologische energiedrankjes maakt. Daarnaast heeft het bedrijf nog een eigen merk van bruiswaters en frisdrank.

  • Nieuwe app Albert Heijn geeft meer info over producten

    De AH Productscanner, een nieuwe app van Albert Heijn, maakt het voor klanten mogelijk om door middel van augmented reality extra informatie te krijgen over producten, zoals ingrediënten, voedingswaarden, recepten en herkomst.

lees verder

Mode

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

  • Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

    De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

  • Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

    Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

  • Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

    Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

lees verder
Back to top