29 september 2016 in Food

Bierproducent Carlsberg heeft een eerste fysiek prototype getoond van de Green Fiber Bottle. Die fles wordt gemaakt van duurzaam gewonnen houtvezel. Carlsberg wil het flesje graag in 2018 al op de markt brengen.

29 september 2016 in m-Tail

Nu de consument ook almaar meer elektro online koopt, hebben Safeshops.be en Recupel de koppen bij elkaar gestoken rond de terugnameplicht van afgedankte elektro. Want die geldt wel degelijk ook voor webshops, maar de praktijk laat nog te wensen over.

29 september 2016 in Algemeen

Een groep Deense onderzoekers verwacht dat het aantal ecolabels de komende vijftien jaar met 66% zal groeien. Tegen 2050 verwachten ze dat producten standaard biologisch zullen zijn.

29 september 2016 in Food

Dat Delhaize nu boodschappen aan huis levert, zou weleens het begin kunnen betekenen van een nieuw hoofdstuk in de e-commerce concurrentiestrijd op de Belgische foodmarkt. Onze buurlanden staan hierin al verder.

29 september 2016 in Food

Op 1 december opent Foodmaker een eerste Nederlandse vestiging, in Den Haag. CEO Lieven Vanlommel ziet nog meer groeimogelijkheden.

29 september 2016 in Food

(publireportage) Voor de achtste maal organiseert Foodservice Alliance het Nationaal Foodservice Congres, in samenwerking met Horeca Expo te Gent. Het thema dit jaar? ‘Foodservice meets retail.’ En dus is ook RetailDetail van de partij. 

29 september 2016 in Algemeen

Op 1 oktober opent Van Remoortel een nieuw cash-and-carryconcept in Belsele. Winkeliers vinden hier een uitgebreid aanbod artikelen in de sectoren wonen, tuin en cadeaus, in combinatie met mode en accessoires.

29 september 2016 in Algemeen

Carrefour heeft het startschot gegeven voor de tweede editie van de actie ‘Gratis Winkelkar’. Die loopt nog tot 24 oktober in de 45 Belgische hypermarkten van de groep. De eerste editie vorige lente kon op veel bijval rekenen.

29 september 2016 in Algemeen

Drie Belgische getrouwheidsplatformen, CityLife, Qustomer en Het Opzet, bundelen hun betaal- en spaarkaartapplicaties tot het grootste digitale getrouwheidsplatform: Joyn brengt 1,4 miljoen gebruikers in contact met ruim 4.000 handelaars.

29 september 2016 in Algemeen

(publireportage) Accent Jobs organiseert sinds begin 2015 Masterclasses in samenwerking met de Vlerick Business School. Tijdens deze informatieve sessies met kwalitatieve sprekers komt u meer te weten over ‘onderhandelen’, ‘innoveren’ en ‘job crafting’.

Food

Bierproducent Carlsberg heeft een eerste fysiek prototype getoond van de Green Fiber Bottle. Die fles wordt gemaakt van duurzaam gewonnen houtvezel. Carlsberg wil het flesje graag in 2018 al op de markt brengen.

  • Dat Delhaize nu boodschappen aan huis levert, zou weleens het begin kunnen betekenen van een nieuw hoofdstuk in de e-commerce concurrentiestrijd op de Belgische foodmarkt. Onze buurlanden staan hierin al verder.

  • Op 1 december opent Foodmaker een eerste Nederlandse vestiging, in Den Haag. CEO Lieven Vanlommel ziet nog meer groeimogelijkheden.

  • (publireportage) Voor de achtste maal organiseert Foodservice Alliance het Nationaal Foodservice Congres, in samenwerking met Horeca Expo te Gent. Het thema dit jaar? ‘Foodservice meets retail.’ En dus is ook RetailDetail van de partij. 

lees verder

Mode

Het opkomende Franse modemerk Zadig & Voltaire heeft van een Parijse rechter gelijk gekregen in een geschil met Yves Saint Laurent. Die beschuldigde het kleinere modelabel ervan het interieurconcept van een van zijn boetieks te hebben gekopieerd.

  • Negen op de tien kleding- en schoenenwinkels verkochten tot nu toe opvallend minder stukken uit de herfst- en wintercollectie in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Door de prima nazomer laat de consument de ‘warmere’ spullen links liggen.

  • Promiss heeft de voorbije 60 dagen maar liefst 35 winkels heropend. Alle winkels werden in een nieuw jasje gestoken en herinneren nu in niets meer aan het oude concept. Binnen een jaar wil de keten 50 verkooppunten hebben.

  • Het Amerikaanse sportbedrijf Nike heeft in het voorbije kwartaal zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Toch waren analisten niet tevreden met de resultaten van Nike, omdat de orders voor het huidige kwartaal niet snel genoeg groeien.

lees verder
Back to top