Jorg Snoeck

Recente artikelen:

Bpost lanceerde het idee om in de toekomst onder meer kranten en snoep te verkopen in een aantal landelijke kantoren. Maar volgens Minister van...
Dat 2020 een rampjaar is voor de Belgische retailsector, daar is iedereen het over eens. Maar hoe kom je zoiets te boven? Retailers moeten zich...
Als het gaat om digitaliseren, hebben de Chinezen een flinke voorsprong op het Westen. Ook met het beteugelen van de coronapandemie zijn de Chinezen...
John Lewis heeft besloten zijn internationale expansiestrategie stop te zetten. De warenhuisketen sluit ook zijn webshop voor buitenlandse klanten.
Met ingang van 1 januari 2021 wordt Intermarché hoofdsponsor van de wielerploeg Wanty Gobert. De ploeg, die volgend jaar uitkomt op WorldTour-niveau...
De Vlaamse overheid is gestart met de controle van de coronapremies die tijdens de eerste lockdown werden toegekend. Meer dan 5.500 aanvragen zijn al...
Door de enorme drukte heeft PostNL beslist om voorlopig zo'n 5% van de pakjes van webwinkels niet meer op te halen. Retailers bepalen zelf wel pakjes...
Black Friday
Online winkelen was nog nooit zo populair als tijdens de Black Friday-periode voorbije week. Volgens betaaltransactiespecialist Worldline was het de...
Mondial Relay, actief in de distributie van pakjes via afhaalpunten, versterkt zijn positie in Nederland, België, Frankrijk en Spanje. Het bedrijf...
De ‘last mile’ van thuisbezorging kan met de helft minder kilometers. Hoe? Door alle pakketjes in een stedelijke hub te leveren en ze dan gebundeld...

5 jaar geleden begonnen vanop mijn keukentafel, vandaag hopen wij een helpende hand te kunnen aanreiken in een radicaal veranderende sector. Als retailer moet je je vandaag op drie cruciale zaken kunnen concentreren : slim gebruik van omnichannel, beleving voor de klant en je relatie met die klant. De bewegingen op de markt gaan echter zodanig snel dat het voor onze klant , de lezer haast onbegonnen werk is om op zijn eentje door de bomen het bos nog te zien.