Lucien Joppen

Recente artikelen:

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars
Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook...
Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument
In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om...
Food designer Katja Gruijters: “Plantaardige voeding kan creatiever”
Heel wat vleesvervangers lijken qua vorm, smaak en textuur vaak verdacht veel op vleesproducten. Volgens fooddesigner Katja Gruijters laat de...
Plus size fashion blijft domein van specialisten
Met de opkomende zwaarlijvigheid is 'plussizemode' - excusez le mot - een groeimarkt die ruimte biedt aan specialisten. Generieke moderetailers...
Grote spelers mengen zich in groeimarkt plantaardige voeding
Plantaardige voeding is een groeimarkt, vandaar dat grote producenten als Danone of Nestlé ze nu via acquisities betreden. Wat zijn de implicaties...
Wanneer sportvoeding mainstream wordt
Sportvoeding, aanvankelijk een nichemarkt gericht op spierbundels, beweegt zich richting de mainstream. Daardoor komt de traditionele retail in beeld...
Voeding op maat: kansen voor retailers
Wat als je consumenten op maat gesneden voeding kunt serveren, waardoor ze gezonder worden? Op deze vraag zijn al de nodige startups gestrand. Ook de...
Waarom innovaties floppen
Het gros van de introducties in FMCG zijn risicoloze uitbreidingen van het assortiment. Gelukkig zijn er ook bedrijven die de wereld op zijn kop...
Zo zal het internet of things retail veranderen
De vraag is niet zozeer of, maar wel wanneer consumenten hun boodschappen (deels) via geautomatiseerde systemen laten verlopen, menen kenners. Er...
Discount zet de toon in private label
De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in huismerkproducten van prijsbreker tot...