In beeld

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de drie key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Philip Mountford, CEO Hunkemöller: “Klant is trouw aan een merk, niet aan een retailer”

Klanten zijn trouw aan een merk, niet aan een retailer. Het komt er dus op neer om meer merktrouw te generen, zeker in crisistijden, zegt Philip Mountford. Hij is sinds 2009 CEO van Hunkemöller en is het merk hoger in de markt aan het positioneren. Nu donderdag spreekt hij op de RetailDetail RetailDay.

HNGRY helpt klant bij samenstellen gerecht

Morgen opent in Antwerpen het nieuwe concept HNGRY, een winkel die niet is ingedeeld per ingrediënt, zoals de gemiddelde supermarkt, maar wel volgens gerecht. Aangezien beelden meer zeggen dan duizenden woorden, krijgt u onderaan een fotoreeks voorgeschoteld.

Coca-Cola geeft kortingen aan klanten in de buurt

Coca-Cola heeft deze zomer in enkele filialen van Delhaize gebruik gemaakt van beacons om klanten kortingen te geven. Zodra ze in de buurt kwamen van bepaalde producten kregen ze daarover een melding op hun telefoon.

RetailDetail RetailDay: met Lego-blokjes timmeren aan de weg

Een verhaal van optimisme en hoop in de retailsector, dat wil de eerste RetailDetail RetailDay brengen. Iedereen heeft moeilijke tijden achter de rug, maar het nieuwe tijdperk biedt tal van groeikansen. De hamvraag is dan ook waar die groei te halen valt.

“Retailers missen opportuniteit van ramadan”

“Rond Kerstmis wordt in de retailsector een hele sfeer opgebouwd, met sterke omzetstijgingen tot gevolg. In de periode rond de ramadan niet, hoewel ook daar enorme opportuniteiten voor meerverkoop liggen”, zegt specialist etnomarketing Rachid Lamrabat.

Coca-Cola pop-upt in Antwerpen

Deze week opent Coca-Cola, samen met jongerenzender Jim, een exclusieve pop-upwinkel in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Gedurende vijf dagen staat alles in het teken van ‘sharen’. De JIM Share A Coke Pop Up wordt dé plaats om dingen te delen.

“Een Bongo-bon maakt het ongeefbare geefbaar”

Ontbijt met bubbels, een weekendje weg of zelfs bungeejumpen: het kan allemaal in een doosje. “Bongo maakt het ongeefbare geefbaar”, zegt marketingmanager Ruud Tiebos. Op de RetailDay legt hij uit hoe het merk zijn kracht bewaart.

Ook dit is Tomorrowland: droomplek voor Lidl

De ogen van zowat half de wereld waren vorig weekend gericht op Tomorrowland, het dancefestival in Boom bij Antwerpen. Dat was niet enkel zo voor fans van dj's, maar ook retailers keken verlekkerd naar het evenement. Lidl was daar geen uitzondering op: de discounter paste een pop-upwinkel in op de Dreamville-camping van het festival.

Fotoreportage: Grootste Belgische Albert Heijn geopend in Lokeren

In Lokeren is vandaag de 23ste winkel van Albert Heijn in België geopend. De vestiging is de tot nu toe grootste supermarkt van de Nederlandse retailketen in ons land, en de opkomst bij de opening was dan ook talrijk.

LN|Knits opent nieuwe pop-upwinkel in Antwerpen

LN|Knits, het merk van gebreide sjaals, mutsen en truien van Ellen Kegels, duikt weer op: van vrijdag 13 tot dinsdag 17 juni houdt de Antwerpse onderneemster een pop-upwinkel open in de Kronenburgstraat in Antwerpen.

Comptoir des Cotonniers pioniert met “one-click shopping”

Het Franse modemerk Comptoir des Cotonniers pakte recent uit met een innovatieve nieuwe shop-app. Met dat 'Fast Shopping'-concept, gebaseerd op de Powatag-app, kan de klant in één klik producten van het merk bestellen die het bijvoorbeeld op straat ziet.

Talking French schakelt versnelling hoger

“Op korte tijd hebben we toch al heel wat kunnen doen”, zegt CEO Katrien Maes van de modeketen Talking French. “We zijn gestart met een groothandelsactiviteit, we zijn online actief, we hebben ons pr-verhaal aangescherpt en we zitten op de sociale media.”

Marc Peeters (Veritas) is Belgian Fashion Personality of the Year

De voorbije vijf jaren kende Veritas een gemiddelde stijging van zijn omzet met 11%. Veritas groeit op het schiereiland van de mode, zegt voorzitter Marc Peeters. Zijn verwezenlijkingen bij de keten leverden hem gisteren de titel Belgian Fashion Personality of the Year op.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Back to top