Consumer-Facing Tech als onderdeel van innovative marketing in Retail & Hospitality

Consumer-Facing Tech als onderdeel van innovative marketing in Retail & Hospitality

Bij het gebruiken van een nieuwe innovatieve marketingstrategie in de kleinhandel, kunnen marketers de behoeften van de doelgroep tegemoetkomen in termen van productaanpassingen, kwaliteit, snelheid van dienst en betaling. Hieronder vindt u voorbeelden van hoe bedrijven experimenteren met retailtechnologie en hoe dit hen helpt om hun strategische doelen te bereiken. 

 

Rebecca Minkoff Store in Soho, NYC

Strategic Objective: Voorzie een leuke, gedifferentieerde, interactieve ervaring voor uw klanten en help hen te voorzien van meer en betere fashionitems. 

Rebecca Minkoff heeft een partnerschap met eBay om een interactieve, geconnecteerde winkel te ontwerpen, die het beste van fysieke handel combineert met e-commerce voor een unieke, vooruitstrevende shopervaring. 

In haar winkel kunnen klanten thee, koffie of water bestellen om iets te drinken tijdens het shoppen. De klanten kunnen hun voorkeuren ook invoegen in hun telefoon op een geconnecteerde muur, vergelijkbaar met een groot touchscreen computerscherm waarop u kan swipen en waarop u alle producten die zich in-store bevinden kan terugvinden. 

Het is ook mogelijk om hulp te vragen bij het passen van kleren via een spiegelfunctie. De interactieve kleedkamers identificeren elk kledingstuk die een klant binnenbrengt door middel van een sensor die alle barcodes scant. De kleedkamers zijn uitgerust met vier verschillende belichtingsmodes, die de klanten toelaat hun nieuwe outfit meteen in verschillende lichtsterktes te bekijken, afhankelijk van het event waarvoor ze de kleding nodig hebben.

Klanten kunnen door Rebecca Minkoff aanbevolen producten bekijken en uitkiezen om deze te kunnen matchen met hun eigen gekozen stukken. Dit verhoogt de hoeveelheid kledingstukken die een klant meeneemt in de kleedkamer en verhoogt dus ook het aantal potentiële verkochte stukken.  Indien klanten hun aangepaste kleren willen bijhouden, kunnen ze deze in hun winkelkarretje opslaan door hun informatie in te geven. Klanten kunnen eveens gemakkelijk betalen met de onlinebetaalservice PayPal indien ze dit wensen.

 

AT&T Store Chicago

Strategic Objective: AT&T’s nieuwe technologie positioneert het bedrijf als een levensverbeterend bedrijf.

AT&T’s hoofdwinkel op Michigan Avenue in Chicago, is tot de nok gevuld met vernieuwde technologie. Enkele voorbeelden hiervan zijn de auto die inkomende oproepen on hold kan zetten, gedetailleerde diagnostieke gegevens kunnen doorgeven en reizigers kan voorzien van informatie.

Zij verkopen ook aanpasbare gsm-accessoires, die de gebruiker toelaat om persoonlijke foto’s weer te geven. Interactieve tentoonstellingen voorzien bezoekers van informatie omtrent de geschiedenis van telefonie. Doordat AT&T de bezoekers natrekt, kunnen zij op een constante wijze hun winkel verbeteren en aanpassen indien nodig.

 

TESCO Korea en het Verenigd Koninkrijk

Strategic Objective: Maak het shoppen zo snel en gemakkelijk mogelijk, zorg voor levering op aanvraag.

Tesco opteerde voor een nieuwe, originele oplossing om hun doel te bereiken, de verkoop te verhogen en tegelijkertijd te investeren in nieuw onroerend goed. Deze nieuwe 2-dimensionele winkels worden aangeboden in gebieden met high traffic, bijvoorbeeld de subways in Korea en vlieghavens in de U.K. Mensen kunnen voor shoppen voor nieuwe telefoons, klippen op items via QR-codes. Ze hebben hun hun levering dermate getimed dat deze net aankomt voor mensen thuis aankomen of net na een uitstapje. Zo verhoogt de kans op tevredenheid van de klant. 

 

Les Nouveaux Ateliers ïn Frankrijk & Belgie

Strategic Objective: Voorzie klanten van de best mogelijke pasvorm voor hun op maat gemaakte kledij.

Les Nouveaux Ateliers is een kleine winkelketen in Frankrijk en België, waar mensen op maat gemaakte kostuums kunnen bestellen met de juiste pasvorm, in de kleur combinaties die zij wensen. Wat het process in elke winkel uniek maakt, is dat elke winkel over een body scanner beschikt, deze neemt gemiddeld 200 verschillende, precieze afmetingen van hun lichaam, met meer nauwkeurigheid dan kleermakers kunnen opnemen. De pasvorm kan zeer exact gemeten worden. 

 

Meer: http://www.forbes.com/sites/michellegreenwald/2015/05/18/7-of-the-best-strategic-uses-of-consumer-facing-tech-in-retail-hospitality/

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​

Gerelateerde items

Founding Partner Duval Union Consulting

Back to top