De beginselen van Influencer Marketing

De beginselen van Influencer Marketing

Wanneer marketers verwijzen naar influencer marketing, leggen ze eerst de klemtoon op hun influencers voor ze starten met het meten van hun activiteit en voor ze starten met het opbouwen van een relatie met hen.  Desondanks dat dit niet zo effectief is: eens u gevonden heeft wie uw influencers zijn, zou u moeten weten waar ze over praten. De drie fundamentele vragen over influencers zijn: ‘wie zijn influencers?’, ‘waarover praten ze?’ en ‘waar gebeurt deze influencer marketing?’

 

Wie

Om te antwoorden op de wie-vraag, zou u hun natuurlijke taal moeten analyseren om te ontdekken wat hun reacties zijn op opinies die veel voorkomen in nieuwspublicaties, blogs en sociale media. Door het maken van een dagelijkse analyse van miljoenen full-text documenten, is het gemakkelijk om vast te stellen wie invloed heeft. 

Wanneer de lijst van influencers af is, kan deze informatie op een slimme manier worden ingezet om relaties op te bouwen, contentmarketing te versterken, intellectueel leiderschap af te bakenen, evenementen te plannen en uw innovatief marketingplan op te bouwen. 

 

Wat

Waarover praten deze influencers? Gevarieerde natuurlijke taal verwerkingstechnieken kunnen gebruikt worden om de concepten (onderwerpen en ideeën) en het bestaan (mensen, plaatsen en organisaties) te identificeren binnen de opinies die de influencer scores drijven. 

Door het bestuderen van deze lijst en door een beetje onderzoek uit te voeren in de context, toon en specifieke kenmerken van de opinies die een werkelijk begrip weergeven over wat influencer zegt. Als u aan content marketing doet, zijn dat veel ideeën om opnieuw te delen, uit te breiden of iets toevoegen aan uw eigen opbrengst. Als u hard werkt aan het begrijpen van waarom een concurrerend product een grotere plaats inneemt in uw markt, is dit een fantastische manier om in het hoofd te geraken van hun grootste voorstanders en tegenstanders. 

 

Waar

Eens u de vraag hebt beantwoord op de hoe en wat vragen, moet u weten waar u heen moet gaan om te participeren in deze conversaties of om deze conversaties te vormen. Verder moet u weten welke publicaties welke aspecten bedekken van uw onderwerp en welke auteurs de neiging hebben om het meeste te schrijven over uw merk. U kan proberen een PR watch list op de bouwen, een presbericht vervaardigen, beslissen tot waar u zich moet richten voor gesponsorde verhalen en leren welke publicaties u zou moeten toevoegen aan uw dagelijks leesoverzicht. 

Samenvattend is het verrichten van marketing zonder het beheersen van de rol van invloed in uw marketplaats, het vergt specifieke skills. U kan niet gokken wie er daarbuiten is om opinies te delen die positief tot uw merk bijdragen en wie er daarbuiten is om een concurrent te beïnvloeden of zelfs meteen invloed uit te oefenen op u.  Influencer marketing is kritsch, zeker omdat het al dit giswerk met zich meebrengt van uw innovatieve marketing strategie en technieken. 

 

Meer: http://blog.appinions.com/2014/08/01/influence-marketing-the-who-what-where/

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​

Founding Partner Duval Union Consulting

Back to top