Google Seller Ratings als Innovative Marketing-tool om op te wegen tegen concurrentie | RetailDetail

Google Seller Ratings als Innovative Marketing-tool om op te wegen tegen concurrentie

Google Seller Ratings als Innovative Marketing-tool om op te wegen tegen concurrentie

In de huidige wereld, waarbij mobiel de sleutel is voor Performance Marketing en tussen haakjes Innovative Marketing, wordt geschat dat (tegen het eind van 2015) mobiele advertenties zullen tellen voor meer dan 50% van het digitale verbruik, met voorsprong op de computer. Het is essentieel dat marketers dit nieuwe landschap beter verstaan en hiervan gebruik gaan maken.

Google Seller Ratings zijn geïntroduceerd sinds enige tijd en zijn zeker niet nieuw voor Google Adwords. Het nieuwere fenomeen is het gebruik van Google Seller Ratings, dat exponentieel gestegen is sinds zijn eerste aanwezigheid. 

Google Seller Ratings werd vroeger enkel en alleen gebruikt als typische aanvulling onder de kleinschalige e-commerce-adverteerders. Later, daarentegen, hebben adverteerders uit andere sectoren ook voordeel gehaald uit Google Seller Ratings en de voordelen kwamen voort uit gestegen click-trough ratio’s.

Google Seller Ratings staat voor een ‘automated extension’ in Google AdWords, die automatisch verschijnt als u aan de volgende vereisten voldoet:

  1. Ten minste 30 unique reviews – telkens van de afgelopen 12 maanden
  2. Een samengesteld cijfer van minimum 3,5 sterren.

Een adverteerder zijn of haar 30+ reviews kunnen komen van twee Google-gebaseerde bronnen:

  1. Google Trusted Stores
  2. Google Consumer Surveys

Reviews kunnen ook komen van websites van derden zoals:

  • Bazaarvoice
  • Bizrate
  • Feefo
  • PriceGrabber
  • ResellerRatings
  • StellaService
  • Trusted Shops
  • TrustPilot

 

Welke sectoren halen voordeel uit Google Seller Ratings?

Meestal al deze: in de retail e-commerce, gezondheidszorg, onderwijs, reizen en financiële diensten. 

 

Hoe stel ik Seller Ratings in om te verschijnen in mijn adverenties?

Het ziet ernaar uit dat de meeste van de adverteerders, die niet in e-commerce actief zijn, gebruikmaken van Google Consumer Surveys om Google Seller Ratings tevoorschijn te doen komen in hun advertenties. Meer specifiek gebruiken ze meestal het standaard- (en gratis) type van Google survey, genaamd de Website Satisfaction Survey. Een meer gepersonaliseerde survey zal echter meer kosten. 

Er zijn veel meer adverentiemogelijkheden voor Adwords, zoals bijvoorbeeld sitelink extenties, locatie extenties, oproepextenties, app extenties, call out extenties en review extenties. In principe is het niet nodig om te kiezen, omdat meerdere ad-extenties op hetzelfde moment getoond kunnen worden. 

Google seller ratings kunnen inderdaad helpen om uw advertentie er uit te doen springen in vergelijking met uw concurrenten en het kan ook helpen de click-through rate te verhogen (meer dan bij andere extenties), wat dan weer kan leiden tot een hogere kwaliteitscore en een lagere kost per klik. 

 

Meer: http://www.searchenginejournal.com/use-google-seller-ratings-beat-competition/127795/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shortfeed

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​

Gerelateerde items

Founding Partner Duval Union Consulting