Hoe een effectieve innovatieve marketingstrategie creëren

Hoe een effectieve innovatieve marketingstrategie creëren

De hoofddoelstelling van elke marketingstrategie, of het nu innovation marketing is of niet, helpt om uw bedrijf te doen groeien en om uw zichtbaarheid te vergroten; ook het vertrouwen versterken bij bestaande klanten is een goed neveneffect.

Hoe werkt het? Ontwikkelen van de zichtbaarheid van uw merk, product of dienst. Wie u bent, wat u doet, waarom u het doet en waarom u geschikt bent – moet helpen om meer leads te geneneren in uw bedrijf. Dit zal uiteindelijk leiden tot meer klanten. 

Voor een succesvolle, innovatieve marketingstrategie, moet het op meerdere vlakken, realistisch en op consistende wijze geïmplementeerd worden in de loop der jaren. Het vereist tijd en geduld. Afhankelijk van uw bronnen, zijn er meerdere vlakken op welke u de bovenstaande stappen kan toepassen; Geef enkel uit wat u uzelf kunt veroorloven en verzeker dat u en uw personeel de nodige tijd hebben besteed aan marketing zonder een negatieve impact te hebben op de huidige bedrijvigheid. 

Het innovatieve marketingplan moet de volgende punten onvermijdelijk bevatten:

  • Specifieke details over de activiteiten die u wil ondernemen;
  • Duidelijke identificatie van uw doelgroep;
  • Specificatie van de manier waarop u succes wil meten;
  • Flexibiliteit en alertheid om uzelf aan te passen waar nodig;
  • Bepaal op voorhand wie voor welke activiteit verantwoordelijk is;

 

Meer: http://www.forbes.com/sites/advisor/2013/04/17/creating-a-successful-marketing-strategy/

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​

Gerelateerde items

Founding Partner Duval Union Consulting

Back to top