Innovative Markting als een drijvende kracht voor de auto-industrie: Tesla, een smarthone op wielen

Innovative Markting als een drijvende kracht voor de auto-industrie: Tesla, een smarthone op wielen

Automakers en technologische bedrijven bevinden zich in een wedstrijd om steeds veiligere en meer bruikbare smartphone-touchpoints te ontwikkelen voor wagens. Hoe zal deze wedstrijd eindigen? Zullen ze slagen in het volledig herprogrammeren van voertuigen door gebruik te maken van innovatieve marketingstrategie? 

 

Automische controle

Tegenwoordig zijn auto’s veel meer geautomatiseerd dan het lijkt. In de late jaren 1970, begonnen automakers gebruik te maken van geïntegreerde circuits om basismotorfucties te beheren. Verder is de automatisering van auto’s versneld in de 1980s als resultaat van de regulering op benzinebrandstof en gas uitstoot kwam in de plaats, deze bood nog een betere controle op de motor. In 1982, bijvoorbeeld, begonnen sommige modellen van auto’s de volledige controle te krijgen van de automatische overdracht. 

Aan de andere kant, hebben auto’s nu tussen de 50 en de 100 computers en beschikken ze over miljoenen codes. Een intern netwerk, die deze computers connecteert, laat een mechanieker of handelaar toe de gezondheid van wagens te bepalen doorheen een kenmerkende poort die zich net onder het stuur bevindt. Sommige automakers stellen een diagnose via afstandbediening. Deze problemen krijgt men te zien via een wireless link, het is mogelijk om een gadget in te pluggen in uw auto’s kenmerkende poort om problemen met de motor te identificeren of om rijgewoonten te traceren via een smartphone-app. 

 

Nieuwe functies bij Tesla

Tesla Motors, beschikt waarschijnlijk over de meest geautomatiseerde consumentenwagen van het moment. Het S-model, de elektrische Sedan die is gereleased in 2012, heeft een 17-inch touchscreen, een 3G cellular connection, een web browser, touch-screen show entertainment apps, een map met kosten stations dicht bij en details over de status van de batterij van de auto. Maar het kan ook verschillende soorten instellingen van het voertuig personaliseren, met daarbij een modus die de suspensie en de acceleratie van "normaal" naar "sport" of van "sport" naar "insane" kan veranderen.  

Elke paar maanden krijgen mensen die in het bezit zijn van een Tesla een nieuwe software update die nieuwe functies toevoegt aan hun voertuig. Sinds het model S is uitgebracht, kregen de wagens meer gedetailleerde maps, betere acceleratie, een hill-start mode dat de auto tegenhoudt achteruit te rollen en een blind-spot waarschuwing voor automodellen die de juiste sensors hebben. Tesla’s CEO, Elon Musk, heeft aangekondigd dat een software patch die deze zomer is uitgebracht, geautomatiseerde highway driving zou toevoegen aan geschikte modellen. 

Tot eind 2013, heeft het bedrijf enkele problemen met de veiligheid gehad omdat meerdere modellen van de S-reeks in brand zijn gevlogen. Teslamakers wisten dat een verhoging van suspensie inhield voor elk S-model van Tesla dat momenteel rijdt. In plaats van Teslagebruikers te overtuigen van hun auto naar een mechanieker te brengen, heeft Tesla een kenteken uitgebracht op radio en televisie dat deze suspensie terug heeft rechtgezet door de verkoop van hun S-model op te voeren naar hogere snelheid, die de kans op nieuwe accidenten zou moeten verminderen. 

Meer : http://www.technologyreview.com/featuredstory/538446/rebooting-the-automobile/?utm_campaign=newsletters&utm_source=newsletter-weekly-computing&utm_medium=email&utm_content=20150709

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​

Gerelateerde items

Founding Partner Duval Union Consulting

Back to top