Nieuw concept: T2 Tea opent vijfde outlet in Londense Regent Street

Nieuw concept: T2 Tea opent vijfde outlet in Londense Regent Street

T2 Tea, dat oorspronkelijk opgestart werd als een thuismerk en het hoofd moest bieden aan hevige concurrentie, is nu omgetoverd tot een ‘premium’ theebeleving die de wereld verovert, kop per kop.

Vernieuwing in theecategorie

De Australische retailer T2 (vandaag eigendom van Unilever) is erin geslaagd om een toonaangevend theemerk te creëren dat de mensen aanmoedigt om uit hun ‘comfort zone’ te komen. Het merk is bekend om zijn steeds veranderende en vernieuwende smaken en belevingen in  de winkel: de verpakkingen zijn levendig, kleurrijk en opvallend, en creëren een frisse en aantrekelijke sfeer rond het merk.

 

Wall of T2 Tea boxes

 

Favoriete marketinginstrument?

De dames en heren van T2 Tea hebben helemaal geen behoefte aan adverteren of aan het gebruik van de traditionele marketingkanalen: ze beschikken immers over een uitgebreide basis van trouwe klanten, die de marketing van T2 Tea in hun plek verzorgen.

 

Dat doen de consumenten door de producten te kopen en, nog belangrijker, door met hun vrienden en kennissen te praten over de thee. Door hun ervaringen en verhalen voor het merk te delen, verzorgen deze consumenten de beste mond-tot-mondreclame die het merk zich maar kan wensen.

 

T2 Tea packaging

 

Is het een succes?

De keten baat momenteel vijftig zaken uit in Australië, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het merk verkoopt maandelijks genoeg thee om 9 miljoen koppen thee mee te zetten.

 

In 2013 kocht Unilever, ‘s werelds grootste theehandelaar, het concept als onderdeel van zijn expansiestrategie in de premium-theemarkt. Dit benadrukt het succes van het model, zoals het initieel uitgetekend werd door de Australische Shearers.

 

Inside T2 Tea store

 

Mijn opinie

Dit is een concept dat erin geslaagd is om een traditioneel en eerder saai product om te toveren tot een sexy, aantrekkelijk, levendig en ‘hipster’-merk. Het klassieke beeld van verveling dat thee oproept bij de jongere generaties werd doorbroken en omgedraaid in een ritueel waar je mee naar buiten kan komen en waarover je kan praten met je vrienden.

 

De winkels zijn meer gericht op het creëren van beleving en het onderdompelen van de klanten in de 'magische wereld van thee', niet zoals vele andere traditionele winkels die enkel en alleen gericht zijn op efficiëntie en op verkopen. Opvallend zijn de parallellen met de wereldberoemde Nespresso-stores, een concept dat tot op vandaag één van de beste voorbeelden is van ervaringsgerichte marketing en winkels.

 

Retail draait immers om meer dan verkopen: merken, diensten en zelfs de volledige ‘customer journey’ moeten meer in het teken komen te staan van ervaringen, belevingen en emoties, en dat is iets waar T2 duidelijk in is geslaagd.

 

 

Oorspronkelijk verschenen op https://www.linkedin.com/pulse/new-concept-t2-tea-launches-5th-london-store-regent-street-dejonghe

Foto's: beautyandthedirt.com and alumind.com

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​

Back to top