's Werelds meest inlvoedrijke CMO’s volgens Forbes

's Werelds meest inlvoedrijke CMO’s volgens Forbes

De uitdaging van elke marketer vandaag is om te communiceren in een heel luidruchtige wereld. Ze zijn afhankelijk van hoe duidelijk ze hun merk boodschap verspreiden – maar wie zijn de CMOs die het beste werk verrichten in verband met influencer marketing? 

De driejaarlijkse Forbes/Appinions CMO Influence Study kan zeker deze vraag beantwoorden. Het komt voor bij de meest invloedrijke CMOs ter de wereld gebasseerd op de Appinions analyse uitgevoerd op door top marketingdirecteurs in leidinggevende bedrijven van the Forbes 2000 Largest Companies list.

Voor het derde opeenvolgende jaar, werd Apple’s Phil Schiller bekroond als de meest invloedrijke CMO van de wereld gevolgd door David Lauren, EVP Reclame, Marketing en Communicatie bij Ralph Lauren, Tim Mahoney, Global CMO-Chevy bij General Motoros, Jim Farley – Ford, John Frascotti – Hasbro, Kristin Lemkau – JPMorgan Chase, Trevor Edwards – Nike, Beth Comstock – General Electric, Seth Farbman – Gap, en Alain Visser – Volvo.

Mr. Schiller’s grote overwinning is zowel de bijdrage aan de ruime mediabelangstelling in de Apple Computer als het feit dat Mr. Schiller’s naam en opinies continue in de pers werden gepubliceerd. Mr. Schiller was één van de enige 8 CMOs van de top 50 die er in sloeg om meer dan twee keer per week gedurende de periode van de studie, invloedrijke opinies en reacties te registeren. Dit hield CMOs van één privébedrijf in en anders dan vier verschillende ‘jaarlijkse inkomsten’ reeks. In feite, blijkt dat er geen duidelijke correlatie was tussen de inkomsten en plaats in de rij. Het lijkt meer te maken met de publieke rol and marketingstratgie van de CMOs zelf. Daarentegen, heeft de onderste helft van de top 50 CMOs maar drie keer per maand of minder invloedrijke opinies geregistreerd. 

De studie overweegt enkel de hoogstgeplaatste marketingpersoon bij elk bedrijf.  Invloed is gerangschikt volgens geselecteerde opinies, quotes en andere reacties van honderd miljoen artikels van nieuws, blogs en sociale mediabronnen. Industriële trends komen ook voor in de resultaten, met de automobiele Industrie geranschikt als meest voorkomend (9CMOs) gevolgd door deze die zich in de voeding en drank bevinden (7), technologie (6), kleding (4) en financiële diensten (4). In termen van geslacht, is er 32% van de top 50 plaatsen bekleedt door vrouwen, maar in termen van scores hebben ze enkel 21% van de totale invloed opgebracht. 

De complete 96 page Forbes/Appinions van 2014 CMO invloedsstudie kan bekeken en gedownload worden op http://dj.appinions.com/CMO-2014

 

Meer: http://blog.appinions.com/2014/11/07/new-forbes-appinions-study-finds-phil-schiller-the-worlds-most-influential-cmo/

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​

Founding Partner Duval Union Consulting

Back to top