Carole Lamarque - Leading an unfair advantage strategy for digital economy

Doelgroep?

Executives en senior managers, general management, marketing management, directie, leden van de raad van bestuur.

 

Wat kan ik leren?

De Workshop focust daarom op een aantal cruciale elementen om van digitale businesstransformatie een succes te maken:

  • Roadmap voor digitale business transformatie
  • Strategisch inzicht in innovatieve en digitale marketing
  • Business modellen voor waardecreatie in veranderende markten
  • Leadershipskills om change en digitale initiatieven te begeleiden


Waarom is dit iets voor mij? 

De nieuwe digitale economie is een feit.
En bedrijven die in de toekomst een Unfair Advantage willen halen en dus meer dan een competitief voordeel willen behalen én behouden staan voor een totale business transformatie naar het digitale. De digitale economie opent voor bedrijven m.a.w. heel wat uitdagingen maar ook ontelbare mogelijkheden.
Uit onderzoek, The Work Ahead, blijkt dat de digitale omzet met gemiddeld 8,4 procent per jaar zal stijgen, wat betekent dat het digitale elk aspect van de strategie en activiteiten van een bedrijf zal raken. 
Digitalisering heeft m.a.w. een drastische impact op de manier waarop er business gedaan wordt.
De verworven inzichten uit meer of minder succesvolle initiatieven vormen de basis voor deze innovatieve training.

 

Wat kan ik er in de praktijk mee?

1. Opportuniteiten van de digitale economie

  • Digitale transformatie & disruptie: de realiteit voorbij de ‘fuzz’
  • Welke disruptieve megatrends beïnvloeden bedrijven?
  • From Demand to Distribution channels
  • Marketing backbone
  • Vertical competition : the Shape-Shifter
  • Digital everything
  • Artificial Intelligence
  • 6 best practices : wat kunt u leren van disruptors?
  • Workshop :
  • Retail & Distribution Apocalypse
  • Who is your Shape-Shifter?

 

2. Strategisch inzicht in innovatieve digitale marketing

  • Hoe beïnvloedt digitalisering het concurrentieel landschap?
  • Workshop : Impact of disruption
  • Sectoroverzicht: Wat speelt er in uw sector?
  • Case: Amazon.com
  • Back to the roots: herdefiniëren van je bedrijfs-DNA
  • Workshop:
  • Elementen van de value piramide
  • Value proposition design
  • Innovative Marketing Wheel
  • Digitale marketing strategie als commerciële driver (cases en best practises)

 

3. Business modellen voor waardecreatie in veranderende markten

  • Laws of growth
  • Digital & Data : motor voor nieuwe businessmodellen
  • The Unfair Advantage’
  • Wat is een Unfair Advantage?
  • Waarom is een Unfair Advantage noodzakelijk?
  • Waarom brengt Unfair Advantage op?
  • De 7 troeven van Unfair Advantage
  • Wat is een Unfair Disadvantage?
  • Workshop:
  • Wat zijn uw Unfair Advantages
  • Hoeveel scoort je bedrijf in de Unfair Cheeta-test?

 

Hoe interactief is de workshop? 

Academische inzichten en praktische workshops wisselen elkaar af.
Templates, modellen en strategische kaders werkt u uit in kleine groepen waardoor u tot concrete resultaten en een plan van aanpak komt.

 

Duur?

Halve dag

 

Aantal personen

Minimum 8 - maximum 16 personen.

 

Prijs

€2250 (inclusief workshopruimte)

 

Locatie

RetailDetail / retailhub (Ankerrui 9 - 1ste verdieping, 2000 Antwerpen).
Workshops op verplaatsing zijn op aanvraag.