Food

PepsiCo introduceert innovatieve vending machine in Home of Retail
  • Gepubliceerd in Food

Met de introductie van ‘Hello Goodness’ kiest PepsiCo voor het co-creatieplatform Home of Retail als unieke locatie om de allernieuwste technologie op het gebied van 'vending machines' te koppelen aan de heersende gezondheidstrends onder consumenten. 

Vers en snacks zijn de groeimotoren in FMCG
  • Gepubliceerd in Food

Verse voeding en zoetwaren en snacks waren vorig jaar samen verantwoordelijk voor 61% van de groei van de FMCG-markt in West-Europa, blijkt uit een nieuw rapport van Nielsen. Opmerkelijk: grote merkfabrikanten doen het minder goed. 

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid
  • Gepubliceerd in Food

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Winkels Delhaize weer open na akkoord
  • Gepubliceerd in Food

De vakbonden en de directie van supermarktketen Delhaize hebben een sociaal akkoord bereikt na de onderhandelingen van gisteren. Over de inhoud van het akkoord is weinig bekend, maar de winkels van de keten zijn vandaag in ieder geval allemaal terug geopend.

Hongarije wil af van ‘communistische’ ster Heineken
  • Gepubliceerd in Food

De Hongaarse regering wil af van alle mogelijke verwijzingen en symbolen van het nazisme en het communisme en het gaat daar heel ver in. Zo moeten alle rode sterren verdwijnen, wat wel eens nare gevolgen kan hebben voor Heineken.

Chocoladebedrijven strijden tegen ontbossing West-Afrika
  • Gepubliceerd in Food

De twaalf grootste chocolade- en cacaobedrijven ter wereld gaan de strijd aan met de massale ontbossing in West-Afrikaanse landen. Dat hebben ze beloofd tijdens een bijeenkomst met de Britse prins Charles.

Staking bij Delhaize houdt aan
  • Gepubliceerd in Food

De staking bij Delhaize, die vrijdag van start ging, houdt ook op maandag nog verder aan. In totaal zouden negen supermarkten ook vandaag de deuren gesloten houden, wegens onvrede van de werknemers over de werkomstandigheden.

Unilever wil af van Becel en andere merken
  • Gepubliceerd in Food

Het Brits-Nederlandse voedingsbedrijf Unilever wil voor zeven miljard euro aan merken verkopen. Daarbij zitten ook bekende namen als Becel. Het wil zo de aandeelhouderswaarde opkrikken, in de nasleep van het mislukte overnamebod door Kraft Heinz.

Spontane staking bij Delhaize in Wallonië en Brussel
  • Gepubliceerd in Food

Bij verschillende vestigingen van Delhaize in Wallonië en Brussel is vrijdag een spontane staking uitgebroken. De werknemers klagen dat er te weinig personeel in de winkels is, waardoor de rekken niet tijdig worden aangevuld.

Filet Pur: Liefde en oorlog in de supermarkt
  • Gepubliceerd in Food

Flink wat fijne feestjes in de fmcg-sector afgelopen week, maar ook ronduit misdadige praktijken. En toch: de liefde overwint uiteindelijk alles. Hoe? Dat lees je in het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food

Belg houdt van z’n broodje
  • Gepubliceerd in Food

Belgen eten graag belegde broodjes, liefst vers bereid. Panos is de populairste keten, maar liever nog koopt de Belg bij de zelfstandige broodjeszaak. 

Intermarché gaat viraal met romantische tv-spot
  • Gepubliceerd in Food

Een nieuwe, atypische televisiespot van de Franse supermarktketen Intermarché creëert een enorme buzz op sociale media, ook buiten Frankrijk. De retailer is met deze publiciteitsstunt niet aan zijn proefstuk toe. 

Groupe Mestdagh opent eerste Carrefour market in Luxemburg
  • Gepubliceerd in Food

Groupe Mestdagh breidt zijn actieradius in het zuiden van het land verder uit en opende gisteren een eerste Carrefour market in de provincie Luxemburg. 

Omzet Takeaway.com stijgt met de helft
  • Gepubliceerd in Food

Maaltijdbezorger Takeaway.com zag zijn omzet en het aantal bestellingen in 2016 met bijna de helft groeien ten opzichte van een jaar eerder. In zijn belangrijkste markten heeft het bedrijf ondertussen een marktaandeel van 62%.

Zo viert Delhaize zijn 150ste verjaardag
  • Gepubliceerd in Food

Innovatie is de rode draad doorheen de rijke geschiedenis van Delhaize. De retailer benadrukt zijn Belgische eigenheid en viert zijn verjaardag met een grote liefdadigheidsactie. 

Coca-Cola brengt Finley naar Nederland
  • Gepubliceerd in Food

Coca-Cola gaat Finley nu ook in Nederland lanceren. De drank werd in het innovatielab in Brussel ontwikkeld en bestaat momenteel in zes smaken. Eerder werd de drank ook al in Frankrijk en België op de markt gebracht.

Kansspelcommissie boos op gok-actie Carrefour
  • Gepubliceerd in Food

De Kansspelcommissie is niet te spreken over de nieuwe promotiecampagne van supermarktketen Carrefour. Daarbij moeten klanten aan de hendel van een slotmachine trekken, om mogelijk een prijs te winnen.

"Bio niet noodzakelijk gezonder, plantaardig wél"
  • Gepubliceerd in Food

Biologische voeding is niet noodzakelijk gezonder, zegt doctor in de wetenschappen en moraalfilosofie Stijn Bruers: volgens hem is er te weinig wetenschappelijk bewijs dat het wel zo is. Voor plantaardige voeding is dat er echter wél, aldus Bruers.

Verschuivingen binnen management Lotus Bakeries
  • Gepubliceerd in Food

Bij Lotus Bakeries wordt CFO Isabelle Maes vervangen door Mike Cuvelier, wat een hele stoelendans teweeg brengt bij de koekjesfabrikant. Aanleiding tot de veranderingen is de relatie van Maes met CEO Jan Boone.

Back to top