Gwynt - Create an omnichannel roadmap

Doelgroep?

Executives en senior managers, general management, marketing- en commercieel management, onmichannel- en ecommerce management, directie

 

Wat kan ik leren?

In deze workshop krijg je overzicht in de weg naar omnichannel. Daarnaast helpt het ook om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen om zo succesvol omnichannel te worden. 

  • Hoe omnichannel zijn jullie als mens en organisatie? 
  • Welke initiatieven zijn er nu en welke zijn gewenst en passend? 
  • Wat zijn de bouwstenen van een succesvolle omnichannel organisatie en waar staan jullie?
  • Opzeteen van een roadmap voor transformatie naar een omnichannel organisatie

 

Waarom is dit iets voor mij?

Omnichannel, Optichannel, Onlife, Connected Customer… Waar draait het om? De klant een persoonlijke, optimale, drempelvrije en kanaalonafhankelijke ervaring bieden.

Organisaties die in de toekomst relevant willen blijven voor hun klanten kunnen voordeel behalen bij het opzetten van een omnichannel strategie en het opzetten van een bijhorende omnichannel roadmap. Een pragmatische manier om alle initiatieven een logische plaats te geven en structureel te werken aan een succesvolle organisatie die relevant is en blijft ondanks het steeds sterker veranderende klantgedrag. 

Uit onderzoek blijkt dat een omnichannel organisatie een hogere omzet realiseert en bovendien een hoger gemiddeld bonbedrag haalt. 

Onze pragmatische aanpak heeft al meerdere retailers geholpen om succesvol te zijn. Deze cases zullen we ook bespreken in de workshop. 

 

Wat kan ik er in de praktijk mee?

  1. Hoe omnichannel omnichannel zijn jullie? 
    • Inzicht in de mate van "omnichannel" van de deelnemers middels het maken van een Omnichannel Scan (gerealiseerd in samenwerking van ruim 30 grote retailbedrijven)
    • Centraal bespreken van de uitkomsten, er is geen goed of fout. 
  2. Wat zijn de belangrijkste omnichannel bouwstenen? 
    • Hoe zit het met de klantgerichtheid in de organisatie? 
    • Wie is jullie klant? En hoe ziet hij/zij jullie? 
    • Hoe hebben jullie de bouwstenen nu ingevuld? 
    • Inzicht in huidige situatie en gewenste situatie krijgen.
    • Wat is het verbeterpotentieel? Waar moet je aan werken en in welke volgorde? 
    • Scheiding maken in "quick wins", "need to haves" en "nice to haves"
  3. Vertaling "quick wins", "need to haves" en "nice to haves" naar concrete vervolgstappen
    • Wat kan op korte termijn en wat op lange termijn
    • Logische planning maken op basis van volgordelijkheid
    • Resultaat; een omnichannel roadmap en integraal implementatieplan. 

 

Hoe interactief is de workshop?

De workshop is interactief, u verkrijgt nieuwe inzichten maar gaat ook middels praktische workshops aan de slag met de materie. 

We werken in kleine groepen samen om tot een concrete omnichannel roadmap te komen. 

 

Duur?

Halve dag

 

Aantal personen

Minimum 4 - maximum 12 personen

 

Prijs

€2250 (inclusief workshopruimte)

 

Locatie

RetailDetail / retailhub (Ankerrui 9 - 1ste verdieping, 2000 Antwerpen).
Workshops op verplaatsing zijn op aanvraag.

Meer informatie op www.gamechangerz.be