Gwynt - Gamify; make work more fun!

Doelgroep?

Executives en senior managers, general management, HR-, marketing- en commercieel management, project-/programma management, directie.

 

Wat kan ik leren?

In deze workshop leer je hoe je de klantgerichtheid kunt optimaliseren, een excellente winkeloperatie bewerkstelligt, het maximale uit medewerkers kunt halen en hoe je maximale klanttevredenheid en maximale omzet bereikt. 

Onderwerpen waar we het over gaan hebben zijn onder andere:

  • Wat is Gamification nou precies? 
  • Hoe werkt het in de praktijk? 
  • Wat kan ik ermee in mijn organisatie?
  • Wat zijn de bouwstenen van een activatie- en motivatieprogramma middels gamification?
  • Waar begin ik?

In één dagdeel krijg je middels een “Gamestorm” alle ins en outs van Gamification te horen aan de hand van succesvolle cases bij onder andere Coop supermarkten, CCV, Durlinger Shoetime Groep en meer. 

Een gamification ofwel activatie- en motivatieprogramma zorgt ervoor dat het personeel betrokken raakt bij de visie van de directie. Je geeft meer eigenaarschap op de werk- en winkelvloer, haalt het maximale uit mensen en teams zodat uw klanten een perfecte beleving ervaren wat uiteindelijk resulteert in behaalde doelstellingen zoals meer omzet én een hogere klanttevredenheid. 

 

Waarom is dit iets voor mij?

Gamification is het toepassen van gamedenken en gametechnieken in niet-game omgevingen. Bij gamification gebruik je spelelementen om gebruikers te motiveren en hun ervaring te verrijken. Door het toepassen van gamification op de werkvloer, zorg je voor eigenaarschap, motivatie en plezier. Medewerkers gaan elkaar inspireren en enthousiasmeren om het elke dag een stapje beter te doen. Gamification maakt werken leuk en resulteert uiteindelijk in een betere performance.

Onze pragmatisch aanpak heeft al meerdere retailers geholpen om succesvol te zijn. Deze cases zullen we ook bespreken in de workshop.

 

Wat kan ik er in de praktijk mee?

1. Wat is gamification?
•    Aan de hand van inspirerende voorbeelden geven we inzicht wat gamification nu eigenlijk inhoudt.

2. Hoe werkt gamification in de praktijk?
•    Hoe zorgt gamification ervoor dat veranderingen daadwerkelijk plaatsvinden;
•    Hoe zorgt gamification voor eigenaarschap en gemotiveerd personeel.

•    Welke rollen heb je allemaal binnen een gamification programma?
•    Wat zijn de succesfactoren van een gamification programma?
•    Hoeveel extra tijd kost een gamification programma?

3. Wat kan ik ermee in mijn organisatie?
•    Waar draagt gamification aan bij?
•    De effecten van gamification op de organisatie.

4. Wat zijn de bouwstenen van een activatie- en motivatieprogramma middels gamification?
•    De opbouw: 1. richten – Gamestorm, 2. inrichten – Gameplan en 3. verrichten – Play to progress;
•    De bouwstenen: een zinvol doel, haalbare uitdagingen middels zelfsturing, interactie met collega’s, plezier, waardering, progressie en een veilige omgeving.

5. Waarmee begin ik?
•    Hoe start ik een activatie- en motivatieprogramma middels gamification?
•    Waar begin ik mee? Wie betrek ik erbij? Hoe pak ik het aan

 

Hoe interactief is de workshop?

De workshop is interactief, u verkrijgt nieuwe inzichten maar gaat ook middels praktische workshops aan de slag met de materie.

We werken in kleine groepen samen om tot een aanzet van een gamification programma te komen.

 

Duur?

Halve dag

 

Aantal personen

Minimum 4 - maximum 12 personen

 

Prijs

€2250 (inclusief workshopruimte)

 

Locatie

RetailDetail / retailhub (Ankerrui 9 - 1ste verdieping, 2000 Antwerpen).
Workshops op verplaatsing zijn op aanvraag.