m-Tail

Omnichannel en bpost: het clickt!
  • Published in m-Tail

Op 2 februari e.k. wordt op het Omnichannel Congres van RetailDetail de bpost omnichannel award uitgereikt. Thierry Moubax, VP Marketing voor de businessunit Parcels & Logistics Europe van bpost, legt uit waarom we zijn bedrijf in één adem met die prijs vernoemen.

Goed retourneerbeleid zorgt voor meer aankopen
  • Published in m-Tail

Volgens het proefschrift van Alec Minnema, verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen, zorgt een retourneerbeleid waarbij klanten hun producten gratis mogen terugsturen voor meer aankopen. Ook een langere bedenktijd heeft een positieve invloed.

Vente-Exclusive.com start samenwerking met Delhaize
  • Published in m-Tail

Vente-Exclusive.com heeft voor het eerste een samenwerking afgesloten met een Belgische supermarkt. Het gaat een waardebon van 100 euro voor de online shop van Delhaize verkopen aan 80 euro.

Alibaba werkt samen met merken om namaak aan te pakken
  • Published in m-Tail

De Chinese online reus Alibaba heeft een nieuwe samenwerking op poten gezet met een aantal grote merken, zoals Swarovski, Louis Vuitton en Samsung, in een poging om de verkoop van namaak tegen te gaan.

Kwartaalomzet Zalando voor het eerst boven 1 miljard euro
  • Published in m-Tail

In het vierde kwartaal heeft de Duitse online shop Zalando een omzet gehaald tussen 1,086 en 1,094 miljard euro. Dat is een groei van ongeveer 25% en meteen de eerste keer dat de kwartaalomzet boven één miljard euro stijgt.

Omnichannel retail: Media Markt is mee!
  • Published in m-Tail

Een van de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award op het omnichannelcongres van RetailDetail op 2 februari is Media Markt. Naar aanleiding daarvan praten we met Philippe Depautex, directeur omnichannel & e-commerce bij de elektroketen.

Nieuw distributiecentrum voor Flinders
  • Published in m-Tail

Online woonwinkel Flinders heeft een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen in Amsterdam. Zo wil het tegemoet komen aan de stijgende vraag. Het afgelopen jaar steeg de omzet immers met 65% naar 11 miljoen euro.

Sterk eindejaar bij Belgische webwinkels
  • Published in m-Tail

De Belgische webwinkels hebben in de laatste vijf weken van het jaar een omzet gehaald van 2,2 miljard euro. Dat is bijna een kwart van de totale jaaromzet.

Google helpt BMW en GAP met virtueel shoppen
  • Published in m-Tail

Google heeft in samenwerking met BMW en GAP enkele nieuwe augmentedrealitytoepassingen getoond op de CES-beurs in Las Vegas. Gebruikers kunnen daarbij een aantal producten virtueel van nabij bekijken.

Bol.com denkt al aan uitbreiding distributiecentrum
  • Published in m-Tail

Bol.com is momenteel druk bezig met de bouw van een nieuw distributiecentrum in Waalwijk, maar het denkt nu al aan uitbreiden. Het heeft daarvoor de optie genomen op een naastgelegen terrein van 8,3 hectare.

Neckermann.com gaat zich op webwinkel focussen
  • Published in m-Tail

Na het faillissement van de fysieke winkels van Neckermann.com wil het bedrijf zich opnieuw gaan focussen op de online verkoop. Daarmee komt al snel een einde aan de plannen om een grote winkelketen uit te bouwen.

Amazon droomt van zeppelin als distributiecentrum
  • Published in m-Tail

De Amerikaanse online retailer Amazon denkt eraan om zeppelins in te schakelen als vooruitgeschoven distributiecentrum. Van daaruit zouden dan drones ingezet kunnen worden om de klanten te bevoorraden.

Alibaba pompt miljarden in media en entertainment
  • Published in m-Tail

De Chinese internetreus Alibaba steekt de komende jaren ettelijke miljarden in de uitbreiding van zijn media-activiteiten. Dat heeft Yu Yongfu, de nieuwe topman van die media- en entertainmenttak, aangekondigd.

Aparte webwinkels Coolblue verdwijnen
  • Published in m-Tail

Coolblue gaat in 2017 zijn bijna eindeloze reeks aparte webwinkels samenvoegen onder de koepel van het bedrijf. Verder verwacht het bedrijf ook de omzetkaap van 1 miljard te ronden en zegt het klaar te zijn voor internationale expansie.

Zalando gaat bij klant thuis kleding verstellen
  • Published in m-Tail

Zalando gaat een dienst lanceren, waarbij klanten een kleermaker aan huis kunnen krijgen om hun online bestelde kleding te laten verstellen. ‘Order a Tailor’ komt voort uit één van de hackweken die Zalando organiseerde.

Alibaba opnieuw op Amerikaanse zwarte lijst
  • Published in m-Tail

De Amerikaanse regering heeft Taobao.com, de marktplaats van de Chinese online gigant Alibaba, opnieuw op de zwarte lijst gezet wegens de verkoop van namaakproducten. Alibaba van zijn kant stelt dat het alles doet wat mogelijk is om de verkoop tegen te gaan.

Steeds meer pakjes geleverd op het werk
  • Published in m-Tail

Almaar meer werknemers laten hun online bestelde kerstcadeautjes afleveren op het werk. Acht op de tien kmo’s staan dat ook toe, zolang het maar niet voor extra last zorgt op de werkvloer.

Nederlands derde populairste taal voor vertalingen Engelstalige webshops
  • Published in m-Tail

Engelstalige webshops verkiezen het vaakst om hun websites naar het Frans en het Duits te vertalen. Daarna kiezen ze niet voor een andere wereldtaal, maar wel voor het Nederlands, dat zo het Spaans van het podium stoot.

Gisteren drukste dag ooit voor e-commerce in Benelux
  • Published in m-Tail

Zowel bij bol.com als bij Coolblue was 19 december de drukste dag ooit. Bij bol.com was het vooral het extra aantal klanten uit België dat ervoor zorgde dat er meer verkocht werd bij de webwinkel dan ooit tevoren.

Back to top