m-Tail

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder
  • Gepubliceerd in m-Tail

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

Yannick Khayati: “Tactiek gaat voor op strategie bij behalen leads”
  • Gepubliceerd in m-Tail

Hoe realiseer je tegen de laagste kostprijs het hoogste aantal leads naar je website? Op het RetailDetail Congress in het voorprogramma #growthhacking hoor je er alles over.

 

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery
  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement
  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.

UberEats breidt dienst uit in Brussel
  • Gepubliceerd in m-Tail

Uber gaat zijn UberEats-service in Brussel verder uitbreiden. Gebruikers kunnen hun maaltijden voortaan niet enkel thuis laten leveren, maar ook op het werk of zelfs in een park. Bestellingen kunnen ook verder op voorhand besteld worden.

Test-Aankoop vordert compensatie van Groupon voor luiers
  • Gepubliceerd in m-Tail

Test-Aankoop heeft groepskortingwebsite Groupon in gebreke gesteld in het dossier ‘Luierbox. De consumentenorganisatie eist voor elke gedupeerde consument de terugbetaling van de initiële som die aan Luierbox.be werd betaald voor de levering van luiers.

Vente-Privée koopt wijnwebshop Le Petit Ballon
  • Gepubliceerd in m-Tail

Vente-Privée, ’s werelds grootste website voor privéverkopen, heeft een meerderheidsparticipatie genomen in de Franse wijnwebshop Le Petit Ballon. Die slijt jaarlijks één miljoen flessen wijn via een abonnementsformule.

"Het einde van online winkelen" op RetailDetail Congress 2017

Het einde van online winkelen breekt aan, zegt Wijnand Jongen, nota bene oprichter van Thuiswinkel.org. Hoe dat zit, hoort u het op het RetailDetail Congress op 27 april.

Matthias Laqueur (Bossdata): “Staat je vizier goed afgesteld?”
  • Gepubliceerd in m-Tail

Staat het vizier van je digitale marketing wel goed afgesteld? En hou je er rekening mee dat klanten zich in een verschillende fase kunnen bevinden? Misschien moet je de drempel wel iets lager leggen zodat ze vlugger instappen, zegt Matthias Laqueur.

Nieuw hoofd e-commerce voor Hema
  • Gepubliceerd in m-Tail

De Nederlandse winkelketen Hema heeft met Raph Schroder een nieuw hoofd voor e-commerce aangesteld. Hij volgt in die functie Tico Schneider op, die enkele weken geleden de verantwoordelijkheid kreeg over alle Nederlandse winkels bij Hema.

Isabelle Dumortier (Tutu Shop) geeft het recept voor een succesvolle webshop
  • Gepubliceerd in m-Tail

Wie zegt dat de jeugd geen ondernemersbloed meer heeft? Isabelle Dumortier was pas een prille twintiger toen ze haar eerste webshop startte. Vandaag staat ze met Tutu Shop aan de rand van een internationale doorbraak.

 

Vernieuwde webshop voor Duifhuizen
  • Gepubliceerd in m-Tail

Kofferspecialist Duifhuizen heeft een vernieuwde webshop gelanceerd. Die kreeg een volledig nieuwe lay-out, waarbij de nadruk nog meer moet liggen op de versmelting van online en offline, en sluit beter aan bij de herpositionering die het merk onlangs doorvoerde.

Twee derde Europese retailers heeft een webshop
  • Gepubliceerd in m-Tail

Retailers verwachten een positieve impact van e-commerce maar schakelen minder snel dan hun klanten over op nieuwe technologieën. Nederland is koploper, België hinkt achterop. Dat blijkt uit een Europees onderzoek van HR-dienstverlener SD Worx

Belgen shoppen steeds meer bij Chinese webshops
  • Gepubliceerd in m-Tail

Steeds meer Belgische consumenten doen aankopen bij Chinese webshops. In 2016 zijn de totale bestedingen bij die webwinkels met 63 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce. Ook B2B wordt er steeds meer gekocht bij Chinese webshops.

Bol.com pakt verkopers van namaak aan
  • Gepubliceerd in m-Tail

Bol.com gaat verkopers van namaakproducten van zijn verkoopplatform weren. Het online warenhuis heeft twintig verkopers een officiële waarschuwing gestuurd en drie partijen werden met onmiddellijke ingang van het platform verwijderd.

Amazon werkt aan verschillende fysieke winkelconcepten
  • Gepubliceerd in m-Tail

Amazon heeft al een tijdje een aantal fysieke boekwinkels en met Amazon Go heeft het ook een supermarktconcept zonder kassa’s ontwikkeld. Volgens insiders heeft het echter nog een aantal fysieke winkelconcepten achter de hand.

Coolblue zoekt werknemers voor magazijn in Luik
  • Gepubliceerd in m-Tail

Op de website van Coolblue is momenteel een vacature te vinden voor een teamleider bezorging voor een magazijn in Luik. Daarmee worden de plannen van de Nederlandse webshop om de taalgrens over te steken nog concreter.

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels
  • Gepubliceerd in m-Tail

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Google: consument shopt specifieker
  • Gepubliceerd in m-Tail

Consumenten zoeken op het internet steeds specifieker om precies dat te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Als het gaat om shoppen, kunnen retailers en producenten de consument helpen met zijn zoektocht én profiteren door hun onlinesales op te krikken.

Back to top