‘Deel een container’: groepsaankoop voor winkeliers

‘Deel een container’: groepsaankoop voor winkeliers

CST heeft met 'Deel een container' een nieuw concept ontwikkeld, dat het voor winkeliers mogelijk maakt om goedkoper producten aan te kopen bij fabrikanten. Door hun aankoop te delen met andere winkeliers kunnen ze tot 50 procent goedkoper aankopen.

Grotere bestellingen, lagere prijzen

CST ontwikkelde voor 'Deel een container' een online platform waar basisproducten worden aangeboden. Daarbij fungeert 'Deel een container' als een volautomatische groothandelaar, waarbij een groot deel van de marge wordt doorgespeeld aan de winkelier die de aankoop doet. Om zo transparant mogelijk te zijn, vermeldt het ook openlijk alle aankoopprijzen en de eigen marges.


'Deel een container' biedt op zijn website de inhoud van de container volledig aan. Daarbij kunnen winkeliers een deel van een container aankopen. Zodra 100 procent van de container verkocht is, wordt de productie gestart. De eerste drie containers die in België werden aangeboden, waren zo binnen de vier dagen uitverkocht.


Omdat 'Deel een container' op die manier meteen een grote bestelling kan doen bij de fabrikanten - groter alvast dan de aparte winkeliers - kan het betere prijzen onderhandelen. Die lagere prijzen zorgen ervoor dat de winkeliers met een hogere marge kunnen werken. 'Deel een container' handelt ook al het papierwerk af en verstuurt de bestellingen naar de winkelier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top