‘Early bird’-actie voor RetailDetail Congress ‘The Future of Retail’

‘Early bird’-actie voor RetailDetail Congress ‘The Future of Retail’

Het RetailDetail Congress wordt weer een topper: internationale sprekers Nils Müller, Gunter Pauli, Daniel Ropers en Piers Fawkes tonen u er de toekomst van de retail. Wie zich nu inschrijft, kan ook genieten van een vroegboekkorting van liefst 100 euro.

Het ergste moet nog komen?

Op 24 april organiseert RetailDetail voor de derde keer zijn jaarlijkse RetailDetail Congress, dit keer met als thema ‘The Future of Retail’. De retailsector wordt immers door elkaar geschud als nooit te voren: de invloed van het internet en e-commerce laat zich steeds meer voelen, terwijl de consument ook steeds ongrijpbaarder lijkt te worden. Heeft hij trouw uit zijn woordenboek geschrapt? Kent zijn prijsgevoeligheid nog grenzen?

 

Bovendien beweren goeroes dat de grootste veranderingen zelfs nog voor ons liggen. Neem dus alvast afscheid van het verleden en maak op het RetailDetail Congress kennis met de visie op de toekomst van internationaal befaamde topsprekers, zowel tijdens de vijf voorprogramma’s als op het hoofdprogramma.

 

Vier internationale innovatieleiders

Het hoofdprogramma brengt u deze vier ‘grote meneren’:

  • Nils Müller (CEO en oprichter van trendbureau TrendOne) trakteert u op een tijdsreis naar 2021 en schetst een uitermate levendig beeld van hoe ‘multichannel commerce’ er in de toekomst uit zal zien.
  • Daniel Ropers (managing director bij bol.com) deelt zijn vooruitziende visie op hoe de fysieke retailverkoop de dieperik in gaat en de ‘clicks’ blijven groeien tot we op termijn naar een 50-50-verdeling evolueren. Ook zijn motto ‘less is more’ licht hij graag toe: we gaan naar een retailwereld waar meer van minder verkopen de sleutel is.
  • Piers Fawkes (oprichter en hoofdredacteur van PSFK & voorzitter van PSFK Labs) helpt u de moderne shopervaring beter te begrijpen. Aan de hand van het ‘PSFK Future of Retail 2014’-rapport zal hij tonen hoe retailers op het juiste moment de juiste aanbieding kunnen doen, klanten toegang kunnen geven tot een ‘community’ voor advies en de gewenste service kunnen bieden.
  • Gunter Pauli (auteur, ondernemer en stichter van ZERI) heeft zich op zijn beurt gespecialiseerd in het ontwikkelen van competitieve zakenmodellen die niet alleen toelaten de beste producten aan de laagste prijzen aan te bieden, maar ook op meerdere vlakken winst te boeken – niet alleen financieel. Groene economie? Nee, blauwe economie is de toekomst.

 

 


Wil u dit evenement niet missen? Schrijf u dan nu in, en profiteer tot 9 april van een uitzonderlijke ‘early bird’-promotie: bespaar 100 euro en betaal slechts 295 euro in plaats van 395 euro voor uw toegang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top