“Consument wordt steeds meer omnishopper” | RetailDetail

“Consument wordt steeds meer omnishopper”

“Consument wordt steeds meer omnishopper”

Uit een onderzoek uitgevoerd in opdracht van MasterCard blijkt dat 80 procent van de klanten online informatie opzoekt vooraleer er een aankoop wordt gedaan. Ondanks het feit dat we online informatie zoeken, kopen we meestal nog offline.

80 procent zoekt online

Uit het van Mastercard onderzoek blijkt ook dat 80 procent van de consumenten zegt technologie te gebruiken tijdens het shoppen. Dat gaat dan over apps op smartphones, maar ook over technologie die in de winkels wordt voorzien om bijvoorbeeld producten te bekijken of te bestellen.


Klanten kiezen er voornamelijk nog voor om hun aankopen in een gewone winkel te doen, omdat ze daar een betere en snellere service verwachten. Ook het sociale aspect blijft van belang. Het is daarbij voor handelaars wel belangrijk om producten in voorraad te hebben, want 73 procent zegt dat het niet voorradig zijn van een artikel de grootste frustratie is.


Tot slot zegt slechts 26 procent van de klanten bereid te zijn een nieuwe handelaar uit te proberen, wat problematisch kan zijn voor bedrijven die nieuwe klanten willen aantrekken. Voor het onderzoek werden 11.337 mensen uit negen landen, waaronder Brazilië, Duitsland, China en de Verenigde Staten, ondervraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.