“Consument wordt steeds meer omnishopper” | RetailDetail

“Consument wordt steeds meer omnishopper”

“Consument wordt steeds meer omnishopper”

Uit een onderzoek uitgevoerd in opdracht van MasterCard blijkt dat 80 procent van de klanten online informatie opzoekt vooraleer er een aankoop wordt gedaan. Ondanks het feit dat we online informatie zoeken, kopen we meestal nog offline.

80 procent zoekt online

Uit het van Mastercard onderzoek blijkt ook dat 80 procent van de consumenten zegt technologie te gebruiken tijdens het shoppen. Dat gaat dan over apps op smartphones, maar ook over technologie die in de winkels wordt voorzien om bijvoorbeeld producten te bekijken of te bestellen.


Klanten kiezen er voornamelijk nog voor om hun aankopen in een gewone winkel te doen, omdat ze daar een betere en snellere service verwachten. Ook het sociale aspect blijft van belang. Het is daarbij voor handelaars wel belangrijk om producten in voorraad te hebben, want 73 procent zegt dat het niet voorradig zijn van een artikel de grootste frustratie is.


Tot slot zegt slechts 26 procent van de klanten bereid te zijn een nieuwe handelaar uit te proberen, wat problematisch kan zijn voor bedrijven die nieuwe klanten willen aantrekken. Voor het onderzoek werden 11.337 mensen uit negen landen, waaronder Brazilië, Duitsland, China en de Verenigde Staten, ondervraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top