“Consument wordt steeds meer omnishopper”

“Consument wordt steeds meer omnishopper”

Uit een onderzoek uitgevoerd in opdracht van MasterCard blijkt dat 80 procent van de klanten online informatie opzoekt vooraleer er een aankoop wordt gedaan. Ondanks het feit dat we online informatie zoeken, kopen we meestal nog offline.

80 procent zoekt online

Uit het van Mastercard onderzoek blijkt ook dat 80 procent van de consumenten zegt technologie te gebruiken tijdens het shoppen. Dat gaat dan over apps op smartphones, maar ook over technologie die in de winkels wordt voorzien om bijvoorbeeld producten te bekijken of te bestellen.


Klanten kiezen er voornamelijk nog voor om hun aankopen in een gewone winkel te doen, omdat ze daar een betere en snellere service verwachten. Ook het sociale aspect blijft van belang. Het is daarbij voor handelaars wel belangrijk om producten in voorraad te hebben, want 73 procent zegt dat het niet voorradig zijn van een artikel de grootste frustratie is.


Tot slot zegt slechts 26 procent van de klanten bereid te zijn een nieuwe handelaar uit te proberen, wat problematisch kan zijn voor bedrijven die nieuwe klanten willen aantrekken. Voor het onderzoek werden 11.337 mensen uit negen landen, waaronder Brazilië, Duitsland, China en de Verenigde Staten, ondervraagd.

Tags: