“Consument wordt steeds meer omnishopper”

“Consument wordt steeds meer omnishopper”

Uit een onderzoek uitgevoerd in opdracht van MasterCard blijkt dat 80 procent van de klanten online informatie opzoekt vooraleer er een aankoop wordt gedaan. Ondanks het feit dat we online informatie zoeken, kopen we meestal nog offline.

80 procent zoekt online

Uit het van Mastercard onderzoek blijkt ook dat 80 procent van de consumenten zegt technologie te gebruiken tijdens het shoppen. Dat gaat dan over apps op smartphones, maar ook over technologie die in de winkels wordt voorzien om bijvoorbeeld producten te bekijken of te bestellen.


Klanten kiezen er voornamelijk nog voor om hun aankopen in een gewone winkel te doen, omdat ze daar een betere en snellere service verwachten. Ook het sociale aspect blijft van belang. Het is daarbij voor handelaars wel belangrijk om producten in voorraad te hebben, want 73 procent zegt dat het niet voorradig zijn van een artikel de grootste frustratie is.


Tot slot zegt slechts 26 procent van de klanten bereid te zijn een nieuwe handelaar uit te proberen, wat problematisch kan zijn voor bedrijven die nieuwe klanten willen aantrekken. Voor het onderzoek werden 11.337 mensen uit negen landen, waaronder Brazilië, Duitsland, China en de Verenigde Staten, ondervraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top