“Growth marketing is gewoon slimme marketing” | RetailDetail

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”
Foto Home of Retail

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Snelle experimenten

Wat is growth marketing voor jou?

“Growth marketing is een slimme manier om aan marketing te doen. Vaak zie ik bij bedrijven het marketingplan van vorig jaar terugkomen, gerecycleerd met de datum van dit jaar. Dit is niet reactief, en de meeste kanalen zijn gesatureerd. Meestal wordt er om het luidste geroepen, en in het wilde weg geschoten met budgetten. Dit willen we slimmer aanpakken. Als growth marketers, kennen we de nieuwste kanalen, en zijn we een combinatie van een technisch profiel met dat van een marketeer. We zetten korte en snelle experimenten op om te kijken welke nieuwe acties goed presteren, en die gaan we dan schalen. Al onze beslissingen worden ondersteund door data, dus kunnen we correct een product in de markt lanceren of heel gericht de juiste mensen bereiken.”

 

Aan welke growth marketingprojecten werk je nu?

“Dat zijn best wel wat verschillende projecten. We werken telkens in sprints van twee weken, waarop we zoveel mogelijk acties kwalitatief uittesten. Nu zetten we een mobiele food applicatie in de markt en valideren we de marktvraag voor corporate startups. Daarin focussen we op experiment design. Dit is het testen van assumpties door te leren wat werkt en wat niet werkt. Dankzij het constant valideren bij klanten of prospecten, kunnen we snel de projecten cancelen die niet goed werken, en enkel projecten lanceren die het leven van klanten beter maakt. Ook organiseert Trigger donderdag 28 september de Growth Hacking Conference. Ons team zal hier aanwezig zijn en workshops geven omtrent de laatste nieuwe marketingtrends, samen met geweldige externe sprekers.”

 

Consument aan het stuur

Dus, je organiseert mee de Growth Hacking Conference. Welke topics halen jullie aan?

“Het Trigger team zal een introductie geven van growth marketing in de vorm van een workshop. Onze oprichter Yannick Khayati spreekt specifiek over waarom uw bedrijf een ‘head of growth’ nodig heeft. We hebben 12 gastsprekers die ook hun expertise omtrent growth marketing en hun perspectieven over de toekomst van marketing zullen delen.”

 

Hoe ziet voor jou dan de toekomst van marketing eruit?

“Dagelijks worden er veel nieuwe platformen en kanalen gelanceerd, van de nieuwe Facebook tot tools die niet-techneuten toch verder kunnen helpen in hun marketingacties. Zo denk ik aan data scraping of het bouwen van een soort Twitter in één dag, met een drag & drop websitebuilder. We weten allemaal dat technologie belangrijker wordt, maar het verschil zal liggen in het juist aanbieden van deze technologie aan de juiste mensen. Daarom denk ik dat growth marketing een grote rol zal spelen. Heel interactief feedback vergaren bij de klant, om te kijken wat werkt en wat niet werkt. De consument zit achter het stuur, dus moeten we heel gericht en juist kunnen te werk gaan bij het verspreiden van een boodschap.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.