“Growth marketing is gewoon slimme marketing” | RetailDetail

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”
Foto Home of Retail

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Snelle experimenten

Wat is growth marketing voor jou?

“Growth marketing is een slimme manier om aan marketing te doen. Vaak zie ik bij bedrijven het marketingplan van vorig jaar terugkomen, gerecycleerd met de datum van dit jaar. Dit is niet reactief, en de meeste kanalen zijn gesatureerd. Meestal wordt er om het luidste geroepen, en in het wilde weg geschoten met budgetten. Dit willen we slimmer aanpakken. Als growth marketers, kennen we de nieuwste kanalen, en zijn we een combinatie van een technisch profiel met dat van een marketeer. We zetten korte en snelle experimenten op om te kijken welke nieuwe acties goed presteren, en die gaan we dan schalen. Al onze beslissingen worden ondersteund door data, dus kunnen we correct een product in de markt lanceren of heel gericht de juiste mensen bereiken.”

 

Aan welke growth marketingprojecten werk je nu?

“Dat zijn best wel wat verschillende projecten. We werken telkens in sprints van twee weken, waarop we zoveel mogelijk acties kwalitatief uittesten. Nu zetten we een mobiele food applicatie in de markt en valideren we de marktvraag voor corporate startups. Daarin focussen we op experiment design. Dit is het testen van assumpties door te leren wat werkt en wat niet werkt. Dankzij het constant valideren bij klanten of prospecten, kunnen we snel de projecten cancelen die niet goed werken, en enkel projecten lanceren die het leven van klanten beter maakt. Ook organiseert Trigger donderdag 28 september de Growth Hacking Conference. Ons team zal hier aanwezig zijn en workshops geven omtrent de laatste nieuwe marketingtrends, samen met geweldige externe sprekers.”

 

Consument aan het stuur

Dus, je organiseert mee de Growth Hacking Conference. Welke topics halen jullie aan?

“Het Trigger team zal een introductie geven van growth marketing in de vorm van een workshop. Onze oprichter Yannick Khayati spreekt specifiek over waarom uw bedrijf een ‘head of growth’ nodig heeft. We hebben 12 gastsprekers die ook hun expertise omtrent growth marketing en hun perspectieven over de toekomst van marketing zullen delen.”

 

Hoe ziet voor jou dan de toekomst van marketing eruit?

“Dagelijks worden er veel nieuwe platformen en kanalen gelanceerd, van de nieuwe Facebook tot tools die niet-techneuten toch verder kunnen helpen in hun marketingacties. Zo denk ik aan data scraping of het bouwen van een soort Twitter in één dag, met een drag & drop websitebuilder. We weten allemaal dat technologie belangrijker wordt, maar het verschil zal liggen in het juist aanbieden van deze technologie aan de juiste mensen. Daarom denk ik dat growth marketing een grote rol zal spelen. Heel interactief feedback vergaren bij de klant, om te kijken wat werkt en wat niet werkt. De consument zit achter het stuur, dus moeten we heel gericht en juist kunnen te werk gaan bij het verspreiden van een boodschap.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.