“Moose in the City” brengt Scandinavië naar Antwerpen

“Moose in the City” brengt Scandinavië naar Antwerpen

In de week van 19 augustus krijgt Antwerpen er een nieuwe hotspot bij. Dan openen twee “oude rotten” uit de retailsector de vernieuwende conceptstore “Moose in the City”. De opening van deze 395 m² grote store - met Scandinavië als rode draad - komt aan de IJzerenwaag, tussen de Nationalestraat en de Kammenstraat, en is meteen een primeur voor de hele Benelux.

Twee oude bekenden

Moose in the City is het geesteskind van Jan Van Hoof en Patrick Lathouwers. Beide heren verdienden hun strepen in het verleden onder andere al bij AS Adventure, The North Face, Lotto en ProFoot. Zij kwamen op het idee om een unieke conceptstore te openen, waar het hoge Noorden van Europa centraal staat.

“Mensen, dieren, natuur, geschiedenis en design gaan in Scandinavië harmonieus samen. Ze worden allemaal door elkaar beïnvloed, maar laten voldoende ruimte om zichzelf te ontwikkelen. Dat is ook het idee achter Moose in the City: een harmonieuze eenheid, met verschillende onderdelen”, zegt mede-oprichter Jan Van Hoof. “Daarnaast staat Scandinavië voor kwaliteit, verfijning en degelijkheid, waarden die in het huidige consumentengedrag te vaak uit het oog worden verloren, ook in ons land”, aldus nog Patrick Lathouwers.

Van kledij tot… auto’s

Moose in the City wil het hele jaar door de meest diverse producten van Scandinavische origine aanbieden in aparte shoppingzones: kledij, design, accessoires, boeken, sport en outdoor. Ook reizen en zelfs wagens zouden aan bod komen. Meer willen de initiatiefnemers vooralsnog niet kwijt. Wel dat hun vernieuwende winkelconcept in de week van 19 augustus van start zal gaan en open zal zijn van maandag tot en met zaterdag. Moose in the City is overigens nog op zoek naar een zestal medewerkers.

In de week van 19 augustus krijgt Antwerpen er een nieuwe hotspot bij. Dan openen twee “oude rotten” uit de retailsector de vernieuwende conceptstore “Moose in the City”. De opening van deze 395 m² grote store - met Scandinavië als rode draad - komt aan de IJzerenwaag, tussen de Nationalestraat en de Kammenstraat, en is meteen een primeur voor de hele Benelux.

Twee oude bekenden

Moose in the City is het geesteskind van Jan Van Hoof en Patrick Lathouwers. Beide heren verdienden hun strepen in het verleden onder andere al bij AS Adventure, The North Face, Lotto en ProFoot. Zij kwamen op het idee om een unieke conceptstore te openen, waar het hoge Noorden van Europa centraal staat.

“Mensen, dieren, natuur, geschiedenis en design gaan in Scandinavië harmonieus samen. Ze worden allemaal door elkaar beïnvloed, maar laten voldoende ruimte om zichzelf te ontwikkelen. Dat is ook het idee achter Moose in the City: een harmonieuze eenheid, met verschillende onderdelen”, zegt mede-oprichter Jan Van Hoof. “Daarnaast staat Scandinavië voor kwaliteit, verfijning en degelijkheid, waarden die in het huidige consumentengedrag te vaak uit het oog worden verloren, ook in ons land”, aldus nog Patrick Lathouwers.

Van kledij tot… auto’s

Moose in the City wil het hele jaar door de meest diverse producten van Scandinavische origine aanbieden in aparte shoppingzones: kledij, design, accessoires, boeken, sport en outdoor. Ook reizen en zelfs wagens zouden aan bod komen. Meer willen de initiatiefnemers vooralsnog niet kwijt. Wel dat hun vernieuwende winkelconcept in de week van 19 augustus van start zal gaan en open zal zijn van maandag tot en met zaterdag. Moose in the City is overigens nog op zoek naar een zestal medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top