75 Belgische CEO’s sporen België aan ambitieus te zijn rond klimaat

75 Belgische CEO’s sporen België aan ambitieus te zijn rond klimaat

75 Belgische CEO's hebben een open brief gestuurd aan de Belgische delegatie die zal deelnemen aan de VN-klimaattop op het einde van het jaar in Parijs. Daarin vragen ze om mee te werken aan een ambitieuze klimaatovereenkomst.

Koolstofarm beleid nodig

"We vinden dat we de verantwoordelijkheid dragen om actief mee te werken aan de wereldwijde inspanningen om de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen en om de leiding te nemen in de overgang naar een koolstofarme, klimaatbestendige economie", schrijven de CEO's. Bij de ondertekenaars zijn onder andere toplui van Exki, Nike, Nestlé, Unilever, Ikea, Delhaize en Alpro. Ook andere grote namen als Solvay, Eneco en Bpost verlenen hun medewerking.

 

Het concrete doel van de ondertekenaars, die zich groepen in het Belgische duurzaamheidsnetwerk The Shift, is om de temperatuur op aarde tegen 2100 met minder dan 2 graden Celsius te laten stijgen. Ze willen daarom samenwerken met de Belgische overheden om samen concrete acties op te zetten, zodat ze ook andere landen en bedrijven kunnen overtuigen van een vooruitstrevend klimaatbeleid.

 

Het akkoord in Parijs moet volgens hen ook uitstralen dat de wereldwijde economie zo snel mogelijk moet streven naar een koolstofarm beleid en meer gebruik van hernieuwbare energie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top