Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren? | RetailDetail

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?
Foto: Casimiro PT / Shutterstock.com

Online luxeretailer Yoox lanceert een nieuw soort YouTube-reclame: flitsaanbiedingen die maar vijftien seconden lang gelden. Wie niet snel klikt terwijl de reclame afspeelt, is te laat. De reclamecampagne loopt tot half december.

 

15 seconden om exclusieve kerstoutfits te redden

De nieuwe reclames van Yoox zijn aftelspotjes van vijftien seconden die een uniek en exclusief product tonen. Zéér exclusief zelfs: de getoonde artikelen zijn enkel en alleen via de reclames te bestellen, op de website van Yoox zelf zijn ze niet te vinden. Het is dus echt een geval van "nu of nooit".

 

Om de druk voor shoppers nog wat meer te verhogen, worden ze in het reclamefilmpje aangespoord om het artikel te ‘redden’: laserstralen en andere gevaren liggen op de loeren en kondigen de naderende vernietiging van het unieke aanbod aan terwijl de klok wegtikt.

 

Yoox speelt met de reclame, gemaakt door Google en Stink Studios, ongegeneerd de schaarste-kaart uit: een oeroude verkooptechniek maar dan nu in een digitaal tikkende tijdbom verstopt. Aftelreclames worden steeds meer gebruikt, ziet digitalemarketingspecialist Alexandra Spiliotopoulou. Of mensen de YouTube-reclames nu minder gretig zullen blokkeren of wegklikken, is wel nog de vraag. 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.