Ahold mag Koninklijke in naam houden na fusie

Ahold mag Koninklijke in naam houden na fusie

Ook na de fusie met Delhaize zal het supermarktbedrijf Ahold door het leven gaan met het predicaat Koninklijke. Koning Willem-Alexander heeft besloten dat het woord in de nieuwe bedrijfsnaam mag worden gevoerd.

Fusie midden dit jaar afgerond

“Zijne Majesteit de Koning der Nederlanden heeft ingestemd met het verzoek van Ahold om het predicaat “Koninklijke” te voeren na de voorgenomen fusie met Delhaize Groep”, staat te lezen op de website van Ahold. Daardoor zal de nieuwe naam van het fusiebedrijf “Koninklijke Ahold Delhaize N.V.” worden.

 

Ahold kreeg in 1987 het predicaat Koninklijke toegewezen, ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van Albert Heijn. Daarmee is het wel niet ouder dan Delhaize, dat al in 1867 werd opgericht door de gebroeders Delhaize.

 

De fusie tussen Ahold en Delhaize moet midden dit jaar volledig afgerond zijn. Beide bedrijven wachten daarvoor wel nog de goedkeuringen van de mededingingsautoriteiten af. Op 14 maart 2016 wordt er alvast een buitengewone aandeelhoudersvergadering gehouden bij beide bedrijven, waar de aandeelhouders de fusie moeten goedkeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top