Ahold mag Koninklijke in naam houden na fusie

Ahold mag Koninklijke in naam houden na fusie

Ook na de fusie met Delhaize zal het supermarktbedrijf Ahold door het leven gaan met het predicaat Koninklijke. Koning Willem-Alexander heeft besloten dat het woord in de nieuwe bedrijfsnaam mag worden gevoerd.

Fusie midden dit jaar afgerond

“Zijne Majesteit de Koning der Nederlanden heeft ingestemd met het verzoek van Ahold om het predicaat “Koninklijke” te voeren na de voorgenomen fusie met Delhaize Groep”, staat te lezen op de website van Ahold. Daardoor zal de nieuwe naam van het fusiebedrijf “Koninklijke Ahold Delhaize N.V.” worden.

 

Ahold kreeg in 1987 het predicaat Koninklijke toegewezen, ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van Albert Heijn. Daarmee is het wel niet ouder dan Delhaize, dat al in 1867 werd opgericht door de gebroeders Delhaize.

 

De fusie tussen Ahold en Delhaize moet midden dit jaar volledig afgerond zijn. Beide bedrijven wachten daarvoor wel nog de goedkeuringen van de mededingingsautoriteiten af. Op 14 maart 2016 wordt er alvast een buitengewone aandeelhoudersvergadering gehouden bij beide bedrijven, waar de aandeelhouders de fusie moeten goedkeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Back to top