Ahold mag Koninklijke in naam houden na fusie | RetailDetail

Ahold mag Koninklijke in naam houden na fusie

Ahold mag Koninklijke in naam houden na fusie

Ook na de fusie met Delhaize zal het supermarktbedrijf Ahold door het leven gaan met het predicaat Koninklijke. Koning Willem-Alexander heeft besloten dat het woord in de nieuwe bedrijfsnaam mag worden gevoerd.

Fusie midden dit jaar afgerond

“Zijne Majesteit de Koning der Nederlanden heeft ingestemd met het verzoek van Ahold om het predicaat “Koninklijke” te voeren na de voorgenomen fusie met Delhaize Groep”, staat te lezen op de website van Ahold. Daardoor zal de nieuwe naam van het fusiebedrijf “Koninklijke Ahold Delhaize N.V.” worden.

 

Ahold kreeg in 1987 het predicaat Koninklijke toegewezen, ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van Albert Heijn. Daarmee is het wel niet ouder dan Delhaize, dat al in 1867 werd opgericht door de gebroeders Delhaize.

 

De fusie tussen Ahold en Delhaize moet midden dit jaar volledig afgerond zijn. Beide bedrijven wachten daarvoor wel nog de goedkeuringen van de mededingingsautoriteiten af. Op 14 maart 2016 wordt er alvast een buitengewone aandeelhoudersvergadering gehouden bij beide bedrijven, waar de aandeelhouders de fusie moeten goedkeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.