Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Sinds de opening op 20 oktober 2016 hebben al twee miljoen bezoekers de weg gevonden naar het winkelcentrum Docks Bruxsel. Daarmee zit het winkelcentrum op schema om het vooropgestelde doel van vijf miljoen bezoekers tijdens het eerste jaar te halen.

Ook handelaars tevreden

"Deze cijfers verheugen ons," zegt Olivier Weets, projectontwikkelaar bij Equilis: "Bovendien opent het Food District  zijn deuren pas in maart, wat de aantrekkingskracht van Docks Bruxsel nog zal verhogen." Het Food District bestaat uit een vijftiental restaurants die tot 22u30 zullen geopend zijn.

 

Ook bij de handelaars klinkt een tevreden geluid: “Na iets meer dan drie maanden zijn we er nu zeker van dat we de juiste keuze gemaakt hebben en zijn we ervan overtuigd dat de consumenten zullen volgen. Nu al zien we dat er steeds meer Nederlandstalige bezoekers uit de rand naar het Shopping District komen”, klinkt het bij kledingwinkel G-Star. Uit een intern onderzoek blijkt dat 30% van de bezoekers uit de Vlaamse rand rond Brussel komt en 4% uit Waals-Brabant. De overige bezoekers komen vrijwel allemaal uit Brussel zelf.

 

Nochtans was er in de beginperiode sprake van leegte in het winkelcentrum, maar dat komt volgens de uitbaters door de architectuur van Docks Bruxsel. "De ruime gangen en open ruimtes bieden de bezoeker comfort en bewegingsvrijheid. We voeren nieuwe shoppinggewoontes in en dat kan mensen die de drukte van een winkelcentrum gewoon zijn, in de war brengen," legt David Roulin uit, een van de architecten-ontwerpers van het bureau Art&Build.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

17/02/2017

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan van meer dan 130 miljard euro op Unilever. Dat heeft Kraft Heinz zelf bekend gemaakt. Het bod werd wel afgewezen door Unilever, maar Kraft Heinz lijkt echter nog niet op te geven.

Yess! op weg naar Maldegem

17/02/2017

Op 23 februari opent discountketen Yess! een derde filiaal, ditmaal in Maldegem. De eerste vestiging van de keten, een concept van Bart Coeman, opende een klein jaar geleden zijn deuren in Roeselare. In november kwam er ook een winkel in Aarschot.

“Protectionisme is erg nadelig voor retailers”

16/02/2017

De stem van de Europese retailsector toont zich een sterke pleitbezorger van een gelijk speelveld voor alle retailers. Algemeen directeur Christian Verschueren van EuroCommerce maakt zich zorgen over het opkomende protectionisme.

Verzuim in retail daalt tegen trend in

16/02/2017

Terwijl we in de pers lezen dat het Belgische ziekteverzuim alle records breekt, gaat de retailsector in tegen deze trend. Volgens een onderzoek van SD Worx ligt aantal ziektedagen in retail wel boven het landelijk gemiddelde, maar daalt het licht.

Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro

16/02/2017

Sportketen Decathlon heeft zichzelf een mooi verjaardagscadeau geschonken: ze viert haar veertigste verjaardag met voor de eerste keer ooit een omzet van meer dan tien miljard euro, dankzij een flinke internationale expansie.

Bouwpunt fuseert met het Nederlandse Veris

16/02/2017

Het Belgische Bouwpunt, een verzamelnaam voor 18 familiebedrijven die gezamenlijk 26 bouwmaterialencentra uitbaten, gaat op in het Nederlandse Veris. Dat baat in Nederland honderd bouw- en houtgroothandels uit onder de namen Bouwcenter en Stiho.

Back to top