Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Sinds de opening op 20 oktober 2016 hebben al twee miljoen bezoekers de weg gevonden naar het winkelcentrum Docks Bruxsel. Daarmee zit het winkelcentrum op schema om het vooropgestelde doel van vijf miljoen bezoekers tijdens het eerste jaar te halen.

Ook handelaars tevreden

"Deze cijfers verheugen ons," zegt Olivier Weets, projectontwikkelaar bij Equilis: "Bovendien opent het Food District  zijn deuren pas in maart, wat de aantrekkingskracht van Docks Bruxsel nog zal verhogen." Het Food District bestaat uit een vijftiental restaurants die tot 22u30 zullen geopend zijn.

 

Ook bij de handelaars klinkt een tevreden geluid: “Na iets meer dan drie maanden zijn we er nu zeker van dat we de juiste keuze gemaakt hebben en zijn we ervan overtuigd dat de consumenten zullen volgen. Nu al zien we dat er steeds meer Nederlandstalige bezoekers uit de rand naar het Shopping District komen”, klinkt het bij kledingwinkel G-Star. Uit een intern onderzoek blijkt dat 30% van de bezoekers uit de Vlaamse rand rond Brussel komt en 4% uit Waals-Brabant. De overige bezoekers komen vrijwel allemaal uit Brussel zelf.

 

Nochtans was er in de beginperiode sprake van leegte in het winkelcentrum, maar dat komt volgens de uitbaters door de architectuur van Docks Bruxsel. "De ruime gangen en open ruimtes bieden de bezoeker comfort en bewegingsvrijheid. We voeren nieuwe shoppinggewoontes in en dat kan mensen die de drukte van een winkelcentrum gewoon zijn, in de war brengen," legt David Roulin uit, een van de architecten-ontwerpers van het bureau Art&Build.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Heritage House is hét voorbeeld van een conceptstore”

24/05/2017

De Antwerpse conceptstore Heritage House, gespecialiseerd in Belgisch fooddesign, wil uitgroeien tot een belevingsmerk met internationale allure. De initiatiefnemers openden een pop-up in Home of Retail, het co-creatieplatform van RetailDetail. 

Waarom retailers kleur moeten bekennen

24/05/2017

Of het nu gaat om een sofa, een schoonmaakproduct of een nieuwe outfit: kleur is cruciaal bij de aankoop. Toch wordt het belang van de factor kleur nog onderschat. Trendwatcher Hilde Francq schreef er een boek over: ‘Kleur verkoopt’. 

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Hema Schilde als eerste in nieuw jasje

23/05/2017

De vestiging van Hema in Schilde is de eerste Belgische winkel die in een nieuw jasje is gestoken en voortaan volgens het nieuwe concept van de keten werkt. Dit jaar moeten er nog zeventig winkels vernieuwd worden.

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

23/05/2017

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Back to top