Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

Sinds de opening op 20 oktober 2016 hebben al twee miljoen bezoekers de weg gevonden naar het winkelcentrum Docks Bruxsel. Daarmee zit het winkelcentrum op schema om het vooropgestelde doel van vijf miljoen bezoekers tijdens het eerste jaar te halen.

Ook handelaars tevreden

"Deze cijfers verheugen ons," zegt Olivier Weets, projectontwikkelaar bij Equilis: "Bovendien opent het Food District  zijn deuren pas in maart, wat de aantrekkingskracht van Docks Bruxsel nog zal verhogen." Het Food District bestaat uit een vijftiental restaurants die tot 22u30 zullen geopend zijn.

 

Ook bij de handelaars klinkt een tevreden geluid: “Na iets meer dan drie maanden zijn we er nu zeker van dat we de juiste keuze gemaakt hebben en zijn we ervan overtuigd dat de consumenten zullen volgen. Nu al zien we dat er steeds meer Nederlandstalige bezoekers uit de rand naar het Shopping District komen”, klinkt het bij kledingwinkel G-Star. Uit een intern onderzoek blijkt dat 30% van de bezoekers uit de Vlaamse rand rond Brussel komt en 4% uit Waals-Brabant. De overige bezoekers komen vrijwel allemaal uit Brussel zelf.

 

Nochtans was er in de beginperiode sprake van leegte in het winkelcentrum, maar dat komt volgens de uitbaters door de architectuur van Docks Bruxsel. "De ruime gangen en open ruimtes bieden de bezoeker comfort en bewegingsvrijheid. We voeren nieuwe shoppinggewoontes in en dat kan mensen die de drukte van een winkelcentrum gewoon zijn, in de war brengen," legt David Roulin uit, een van de architecten-ontwerpers van het bureau Art&Build.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top