Alibaba gaat eigen winkelcentrum openen

Alibaba gaat eigen winkelcentrum openen
Shutterstock

Internetreus Alibaba gaat binnenkort een eigen winkelcentrum openen. More Mall krijgt zijn plaats bij het hoofdkantoor van het bedrijf in Hangzhou en moet Alibaba de kans geven om technologieën te testen die het de voorbije jaren heeft gecreëerd, zoals virtuele pashokjes. 

New Retail

Het pand wordt neergepoot op een site van ongeveer 3.500 m² en telt vijf verdiepingen. Momenteel wordt er de laatste hand gelegd aan de binnenkant van het gebouw, maar de opening van het winkelcentrum staat pas gepland voor april van volgend jaar.

 

In het winkelcentrum zullen een aantal merken te vinden zijn die beschikbaar zijn op e-commerceplatform Taobao, naast enkele traditionele merken. Ook de eigen supermarktketen Hema zal er een vestiging openen.

 

De bouw van het nieuwe winkelcentrum is een volgende stap in de nieuwe strategie van Alibaba, die het zelf ‘New Retail’ heeft gedoopt. Daarin wil het zijn online ervaring en technologieën overbrengen naar de fysieke wereld, met de bouw van een flink aantal eigen winkels. De afgelopen twee jaar heeft het zo al bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft het al dertien eigen supermarkten en in januari kocht het ook luxewarenhuis Intime.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Winkelcentra AG Real Estate sluiten jaar positief af

17/01/2018

De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top