Alibaba verdubbelt investering in Lazada | RetailDetail

Alibaba verdubbelt investering in Lazada

Alibaba verdubbelt investering in Lazada

Het Chinese Alibaba gaat opnieuw 2 miljard dollar (1,6 miljard euro) investeren in e-commercebedrijf Lazada, dat actief is in Zuidoost-Azië. Twee jaar geleden investeerde het al een gelijkaardig bedrag in de groep.

 

Groeimarkt

“De investering onderstreept het vertrouwen van Alibaba in de toekomst van Lazada en het groeipotentieel in Zuidoost-Azië, een regio die cruciaal is voor de globale groeistrategie van Alibaba”, laat het Chinese bedrijf verstaan. Met de investering wil Alibaba in de regio meer tegengewicht bieden tegen andere grote spelers, zoals JD.com en Amazon. Sinds Alibaba in Lazada is gestapt, is het in de regio al flink uitgebreid. Bovendien is Zuidoost-Azië een markt waar nog grote groei kan worden gehaald.

 

Naast de verdere investering heeft Alibaba ook een bekend gezicht aan het hoofd van Lazada geplaatst. Lucy Peng, een van de oprichters van Alibaba, neemt de plek van Max Bittner in als CEO. Die laatste gaat dan weer aan de slag als adviseur bij Alibaba.

 

In de zomer van vorig jaar nam Alibaba al de aandelen van Rocket Internet en Kinnevik in Lazada over, goed voor een extra aandeel van 12,4%. Toen had Alibaba alles samen al 83% van de aandelen in handen. Het is niet duidelijk hoeveel procent van de aandelen nu in bezit van Alibaba zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.