Alibaba verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal | RetailDetail

Alibaba verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal

Alibaba verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal
Shutterstock

Een bijzonder sterk kwartaal heeft er voor gezorgd dat het Chinese Alibaba de verwachtingen voor het volledige jaar verhoogt. Niet enkel steeg de omzet sterk, ook de nettowinst werd meer dan verdubbeld.

Singles’ Day

De omzet van Alibaba kwam in het voorbije kwartaal uit op 55 miljard yuan (7,1 miljard euro), een stijging van maar liefst 61% ten opzichte van een jaar eerder. Omwille van de sterke stijging in het voorbije kwartaal wordt de verwachting voor het volledige jaar bijgesteld naar een groei tussen 49 en 53%, schrijft De Tijd.

 

Bij de nettowinst gaat het zelfs nog harder dan bij de omzet, want die groeide maar eventjes met 133% naar 17,7 miljard yuan (2,3 miljard euro). Op 11 november staat met Singles’ Day bovendien de belangrijkste dag van het jaar voor Alibaba op de kalender, traditiegetrouw het moment waarop de Chinese e-commercereus alle records breekt.

 

E-commerce blijft met een omzet van 46,5 miljard yuan (6 miljard euro) en een groei van 63% het belangrijkste onderdeel van Alibaba, maar de clouddivisie verdubbelde naar 3 miljard yuan (400 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.