Alibaba verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal | RetailDetail

Alibaba verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal

Alibaba verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal
Shutterstock

Een bijzonder sterk kwartaal heeft er voor gezorgd dat het Chinese Alibaba de verwachtingen voor het volledige jaar verhoogt. Niet enkel steeg de omzet sterk, ook de nettowinst werd meer dan verdubbeld.

Singles’ Day

De omzet van Alibaba kwam in het voorbije kwartaal uit op 55 miljard yuan (7,1 miljard euro), een stijging van maar liefst 61% ten opzichte van een jaar eerder. Omwille van de sterke stijging in het voorbije kwartaal wordt de verwachting voor het volledige jaar bijgesteld naar een groei tussen 49 en 53%, schrijft De Tijd.

 

Bij de nettowinst gaat het zelfs nog harder dan bij de omzet, want die groeide maar eventjes met 133% naar 17,7 miljard yuan (2,3 miljard euro). Op 11 november staat met Singles’ Day bovendien de belangrijkste dag van het jaar voor Alibaba op de kalender, traditiegetrouw het moment waarop de Chinese e-commercereus alle records breekt.

 

E-commerce blijft met een omzet van 46,5 miljard yuan (6 miljard euro) en een groei van 63% het belangrijkste onderdeel van Alibaba, maar de clouddivisie verdubbelde naar 3 miljard yuan (400 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.