Alle filialen Bart Smit binnen 2 maanden Intertoys | RetailDetail

Alle filialen Bart Smit binnen 2 maanden Intertoys

Alle filialen Bart Smit binnen 2 maanden Intertoys

Blokker gaat in een hoog tempo alle filialen van Bart Smit ombouwen naar winkels van Intertoys: per week worden er maar liefst twintig winkels aangepakt en vanaf 1 april moet het merk Bart Smit volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Volledig nieuw interieur

De winkels van Bart Smit krijgen niet zomaar een nieuw logo opgeplakt: ze worden volledig in een nieuw jasje gestoken. "Daarbij moet je denken aan een nieuw kassasysteem, een ander interieur, nieuwe logo's op de gevel en aanpassingen in het assortiment”, zegt Steven van Nieuwenhuijzen, directeur speelgoed bij Blokker Holding, aan de NOS.

 

Er waren een aantal redenen waarom de keuze op Intertoys is gevallen als nieuw overkoepelend merk en niet Bart Smit: "Intertoys is qua omzet en volume groter en een internationaler merk", zegt Van Nieuwenhuijzen. "We hebben ook sterke zelfstandige ondernemers met een Intertoys-winkel. Om die redenen hebben we voor het behoud van Intertoys gekozen.”

 

Meer dan 500 filialen

Bovendien wordt er nu ook een boel geld uitgespaard om een aantal andere zaken, zoals marketing. Blokker moet voortaan immers nog maar reclame maken voor één keten en niet voor verschillende formules. Binnenkort zullen er meer dan 500 winkels van Intertoys te vinden zijn.

 

In heel wat gevallen zullen die winkels wel dicht bij elkaar te vinden zijn, maar Van Nieuwenhuijzen wil al niet op voorhand zeggen dat zoiets een probleem zal vormen. "We zullen moeten kijken hoe zich dat ontwikkelt. We gaan niet op voorhand zeggen dat dat geen kans van slagen heeft. Snijden in het aantal winkels is niet een doel op zich. Als in de toekomst blijkt dat we winkels moeten sluiten, zullen we dat niet nalaten. Maar ik verwacht geen grote kaalslag", aldus de directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow. Een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.