Alle plastic bij Unilever wordt duurzaam | RetailDetail

Alle plastic bij Unilever wordt duurzaam

Alle plastic bij Unilever wordt duurzaam

Unilever heeft afgelopen weekend het nieuws naar buiten gebracht dat het tegen 2025 al zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar wil maken. Unilever beloofde eerder al om het gebruik van plastic sterk terug te dringen.

Meer plastic dan vis in oceaan

Unilever hoopt met zijn plannen de hele sector aan te zetten tot het uitbouwen van een circulaire economie, waarbij er zo min mogelijk plastic op de vuilnisbelt terechtkomt. Volgens denktank Ellen MacArthur Foundation wordt momenteel slechts 14% van de plastic verpakkingen gerecycleerd, terwijl 40% terecht komt op een stortplaats en een derde in de natuur. Naar verwachting zou er tegen 2050 meer plastic dan vis in de oceaan te vinden zijn.

 

“Onze plastic verpakkingen spelen een belangrijke rol in het aantrekkelijk, veilig en plezierig maken van onze producten voor de consument. Het is echter duidelijk dat als we de voordelen van dit materiaal willen blijven gebruiken, we meer moeten doen als industrie om er voor te zorgen dat het na gebruik verantwoordelijk en efficiënt wordt verwerkt”, zegt Paul Polman, CEO van Unilever.

 

Met zijn nieuwe doelstelling blijft Unilever sterk inzetten op duurzaamheid en een verminder gebruik van plastic. Zo wil het tegen 2025 het gebruik van gerecycleerd plastic met minstens 25% laten toenemen, terwijl het aantal verpakkingen dan weer met een derde moet dalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.