Amazing Jewelry komt nu ook naar Nederland

Amazing Jewelry komt nu ook naar Nederland

Amazing Jewelry komt nu ook naar Nederland

Na de Belgen vorig  jaar kunnen nu ook de Nederlanders kennismaken met de Deense juweliersformule Amazing Jewelry. De “Zara van de juwelenbranche” tekende er zopas een masterfranchiseovereenkomst: de primeur is voor Utrecht.

 

Eerste winkel in Utrecht

De eerste Nederlandse Amazing Jewelry komt in het vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Het Deense concept tekende een ‘master franchise’-overeenkomst met Terence Jacometti en Hanna Twelkemeijer. “Met Amazing Jewelry willen wij de Zara zijn binnen onze branche”, zegt oprichter Jasper Nielsen, een verwijzing naar het feit dat de collectie elke drie à vier weken wijzigt. “Wij verkopen handgemaakte sieraden van hoge kwaliteit voor een prijs die 30 tot 50% lager ligt dan gebruikelijk. Momenteel openen wij winkels in alle Europese landen. De komende maanden verwachten wij 100 openingen.”

 

Vorig jaar opende Amazing Jewelry al winkels in Antwerpen en Brussel, met een uitgekiend interieurconcept dat zich richt op ‘millenials’: een coole en trendy inrichting waar steevast iets te beleven valt, inclusief selfiewall, laadstations voor smartphones, DJ-sets en andere evenementen. De keten wil in België een vijftiental vestigingen openen. Hoeveel er in Nederland komen, is nog niet bekend, maar “ik heb voor Nederland hoge verwachtingen en heb veel vertrouwen in onze master franchise partner”, zegt Nielsen, die eerder mee aan de basis lag van juwelenketen Pandora.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.