Amazon gaat in Berlijn binnen twee uur thuis bezorgen | RetailDetail

Amazon gaat in Berlijn binnen twee uur thuis bezorgen

Amazon gaat in Berlijn binnen twee uur thuis bezorgen
shutterstock

De Amerikaanse internetgigant Amazon wil vanaf 1 mei vanuit een distributiecentrum aan de Kürfurstendam in Berlijn pakketten binnen twee uur gaan leveren. De nieuwe bezorgservice past in het streven van Amazon om in Duitsland een groter marktaandeel te verwerven.

Zes dagen per week bezorgen

De Amerikanen willen het lokale distributiecentrum vestigen in een voormalige elektrogroothandel aan de Kurfürstendam. De pakketten worden met de snelle service bezorgd door lokale koeriers die zes dagen per week werken, meldt de krant Die Welt volgens onbevestigde berichten. Het nieuwe distributiecentrum krijgt een voorraad van 10.000 artikelen uit de Amazon-webshop. De nieuwe service is in eerste instantie gericht op klanten in Berlijn die bestellen met het Prime Now-programma.

 

Amazon heeft in Duitsland naar schatting een marktaandeel van 25% in e-commerce, maar om dit aandeel te laten groeien heeft snellere levering met gratis verzenden en retourneren prioriteit. De e-commercereus startte eind vorig jaar al vanuit een nieuw sorteercentrum in Olching om binnen het uur een bestelling te kunnen bezorgen. Een tweede sorteercentrum in München staat voor dit jaar op de planning en ook in Hamburg zouden plannen voor een distributiecentrum zijn.

 

Amazon bezorgt in diverse Amerikaanse steden al binnen het uur via het Prime Now programma. Ook in Londen en Birmingham bestaat deze mogelijkheid. Klanten moeten hiervoor wel een toeslag betalen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top