Amazon introduceert Prime in België en Nederland

Amazon introduceert Prime in België en Nederland
Shutterstock

Amazon heeft nog steeds geen volledige Nederlandstalige webshop, maar dat houdt de Amerikaanse reus niet tegen om hier nieuwe diensten te lanceren. Vanaf vandaag is zo Amazon Prime beschikbaar in heel België en in Nederland.

Gratis verzending

Klanten die een abonnement nemen op Amazon Prime krijgen al hun bestellingen gratis aan huis bezorgd en ze krijgen ook toegang tot Prime Video, waar Amazon onder andere enkele eigen series op lanceert. Abonnees krijgen ook kortingen op producten, kunnen gratis foto’s online opslaan en krijgen een betaalde account bij gamestreamingdienst Twitch.

 

De introductieprijs is 3,99 euro per maand of 49 euro per jaar, maar vanaf april 2018 stijgt de prijs naar 5,99 euro per maand. Prime wordt voor Nederlandstaligen fors goedkoper dan voor Duitsers, die 7,99 euro per maand moeten afdragen - maar ze krijgen dan wel toegang tot het volledige aanbod in de Duitse webshop. 

 

Amazon.de

Om van de gratis verzending gebruik te maken moeten klanten hun bestellingen op de Duitse webshop plaatsen, waar sinds kort iDeal als betaaloptie te vinden is. Van Bancontact is er nog geen spoor. Een volledig Nederlandstalige webshop lijkt er voorlopig nog niet te komen: Amazon.nl bestaat al wel, maar daar worden enkel ebooks verkocht. Franstalige Belgen kunnen trouwens al sinds eind vorig jaar genieten van Amazon Prime, maar leunen daarbij op het aanbod van de Franse webshop.

 

De uitbreiding van Prime kadert in een poging van de Amerikaanse webshop om ook hier een groot klantenbestand uit te bouwen. Deze zomer voegde het al het Nederlands toe als taal in de apps op iOS en Android, zodat Nederlandstalige klanten eenvoudiger hun aankopen kunnen plaatsen.

 

In onze contreien heeft bol.com met Select al een gelijkaardig concept, dat 9,99 euro per jaar kost en waarbij producten niet enkel gratis, maar ook op dezelfde dag en op zondag worden bezorgd. Dat is bij Amazon niet het geval.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Back to top