Amazon opent pop-up bar in Tokio | RetailDetail

Amazon opent pop-upbar in Tokio

Amazon opent pop-upbar in Tokio
shutterstock

Amazon gaat in Tokio een pop-upbar openen in het Ginza district, om de dranken te promoten die ook te vinden zijn op de webshop. Het is de eerste keer dat Amazon een eigen bar gaat uitbaten.

Geen kaart

“Amazon Bar zal een grote variëteit aan dranken van over heel de wereld aanbieden, en exclusieve producten en voorproefjes aanbieden die nog niet in de winkel te vinden zijn”, laat Amazon in persbericht verstaan. De bar zal geen drankenkaart hebben, maar wel een speciaal systeem waarbij drankjes worden voorgesteld. Er worden ook sommeliers ingehuurd om meer informatie te geven over de aanwezige wijnen. De prijzen in de bar variëren van 500 tot 1.500 yen (3,8 tot 11,4 euro). 

 

Amazon heeft voor zijn bar niet zomaar een plekje uitgekozen. Het Ginza district in Tokio is een van de meest prestigieuze regio’s in de stad, waar ook flagshipstores van Emporio Armani, Apple en Louis Vuitton te vinden zijn. De bar opent op 20 oktober de deuren en zal tot eind oktober beschikbaar zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.