Amazon opent pop-up bar in Tokio | RetailDetail

Amazon opent pop-upbar in Tokio

Amazon opent pop-upbar in Tokio
shutterstock

Amazon gaat in Tokio een pop-upbar openen in het Ginza district, om de dranken te promoten die ook te vinden zijn op de webshop. Het is de eerste keer dat Amazon een eigen bar gaat uitbaten.

Geen kaart

“Amazon Bar zal een grote variëteit aan dranken van over heel de wereld aanbieden, en exclusieve producten en voorproefjes aanbieden die nog niet in de winkel te vinden zijn”, laat Amazon in persbericht verstaan. De bar zal geen drankenkaart hebben, maar wel een speciaal systeem waarbij drankjes worden voorgesteld. Er worden ook sommeliers ingehuurd om meer informatie te geven over de aanwezige wijnen. De prijzen in de bar variëren van 500 tot 1.500 yen (3,8 tot 11,4 euro). 

 

Amazon heeft voor zijn bar niet zomaar een plekje uitgekozen. Het Ginza district in Tokio is een van de meest prestigieuze regio’s in de stad, waar ook flagshipstores van Emporio Armani, Apple en Louis Vuitton te vinden zijn. De bar opent op 20 oktober de deuren en zal tot eind oktober beschikbaar zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.