Amazon wil concurreren met Ticketmaster

Amazon wil concurreren met Ticketmaster
Shutterstock

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Bundelen met Prime

Het zou zo rechtstreeks de concurrentie aangaan met Ticketmaster, dat het grootste deel van de Amerikaanse ticketmarkt in handen heeft. Heel wat klanten zijn ontevreden over de extra kosten die bedrijven als Ticketmaster steevast vragen, maar dankzij zijn grootte zou Amazon die kosten in principe een stuk lager kunnen houden.

 

Daarnaast kan Amazon de verkoop van tickets bundelen met een aantal andere voordelen. Artiesten of sportteams kunnen bijvoorbeeld hun merchandise aanbieden via Amazon en kortingen geven wanneer een klant ook een ticket voor een optreden of wedstrijd koopt, en het kan abonnees van Prime voordelen geven bij het kopen van tickets, zoals een pre-sale of voorbehouden plekken op een locatie.

 

Amazon zou eerder al geprobeerd hebben om een samenwerking aan te gaan met Ticketmaster zelf, maar die gesprekken zijn volgens bronnen volledig in het slop geraakt. Er wordt ook gepraat met sportbonden over de mogelijkheid om een soort marktplaats op te zetten voor het doorverkopen van inkomtickets.

 

Nu al ticketverkoop in Verenigd Koninkrijk

Het is trouwens niet de eerste keer dat Amazon zich op ticketverkoop stort. In het Verenigd Koninkrijk brengt het al sinds 2015 kaartjes voor de West End aan de man en daar verkoopt het bij sommige evenementen zelfs al beter dan Ticketmaster. In tegenstelling tot in de Verenigde Staten, is het in het Verenigd Koninkrijk ook minder gewoon dat locaties exclusief samenwerken met een ticketverkoper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

"Ook in Vlaanderen plastic zakjes verbieden!"

14/08/2017

Uit een onderzoek van Groen blijkt dat er in België jaarlijks maar liefst 1,1 miljard plastic zakjes worden gebruikt, wat neerkomt op bijna 100 zakjes per persoon. Bovendien brengt het een grote extra kost met zich mee, waar de partij van af wil.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

Back to top