Amerikaanse retailblog prijst The Loop

Amerikaanse retailblog prijst The Loop

Een laaiend enthousiast artikel op de blog van de Amerikaanse retailexpert Bob Phibbs besteedt ruime aandacht aan The Loop, het retailexperienceplatform van RetailDetail in Antwerpen. 

Bezoek maakte indruk

Vorige week sprak Bob Phibbs, ook bekend als The Retail Doctor, op het RetailDetail Congress. Van de gelegenheid maakte hij gebruik om ook The Loop te bezoeken. Dat bezoek heeft indruk gemaakt, want op zijn veelgelezen website wijdt Phibbs een uitgebreid artikel met foto’s en filmpjes aan wat hij in The Loop te zien kreeg. “I found a focus on understanding shoppers and retail startups like I've never seen before”, schrijft hij. 

 

Vier retailtechnologieën springen eruit, volgens de retaildokter: de virtuele mannequin, de 360° mobiele spiegel, het gebruik van 3D-hologrammen bij het personaliseren van producten en de magnetische RFID-tags. Phibbs ziet een toekomst voor creatieve ondernemers in kleinere winkels, waar technologie een belangrijke rol speelt, maar de nood aan authentiek menselijk contact intact blijft. 

 

Wil je ook The Loop bezoeken? Dat kan, meer info vind je hier. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top