Antwerpen promoot as Koepoortstraat – Klapdorp met tentoonstelling

Antwerpen promoot as Koepoortstraat – Klapdorp met tentoonstelling

De stad Antwerpen wil de as Lange Koepoortstraat – Klapdorp in de kijker zetten via een fototentoonstelling 'etalage in de tentoonstelling – tentoonstelling in de etalage', die het commerciële potentieel van de buurt in de kijker moet zetten. De foto's van de tentoonstelling, genomen door Jimmy Kets van de lokale Galerij Stieglitz 19, zijn nog tot eind maart te zien.

Lage prijzen en hoge subsidies

De as Lange Koepoortstraat / Klapdorp vormt de doorgang van het historisch centrum van Antwerpen naar het Museum aan de Stroom aan het Willem- en Bonapartedok. Volgens de stad Antwerpen trekt ze vooral nieuwe winkels, galerieën en moderne horecazaken aan. Onder meer de juwelenontwerpsters Karolien Severins (Lange Koepoortstraat) en Kornelia (Klapdorp) vestigden er zich al.

 

De nieuwe winkels worden onder meer aangetrokken met betaalbare prijzen: de huur ligt er immers flink lager dan in het historische centrum of op het Eilandje, de twee buurten die de as verbindt.

 

Bovendien geeft de stad Antwerpen in het kader van het project 'Innovatieve Retail' bij de invulling van leegstaande handelspanden een financiële ondersteuning om bijvoorbeeld promotiekosten, werkingskosten of elektriciteitskosten te betalen. Worden ook verbouwingswerken aan de voorgevel of de commerciële ruimte uitgevoerd, is er tevens een renovatietoelage mogelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top