Antwerpse Kammenstraat in juli twee weken autovrij | RetailDetail

Antwerpse Kammenstraat in juli twee weken autovrij

Antwerpse Kammenstraat in juli twee weken autovrij

De Kammenstraat in Antwerpen zal tijdens de koopjesperiode in juli nog maar twee weken autovrij blijven. Vroeger was dat nog een volledige maand, maar dat bleek te lang te zijn. Nu wordt er dus gekozen voor een compromis.

 

Autovrij tijdens drukste periode

De keuze om de Kammenstraat twee weken autovrij te maken, komt voort uit een proefproject van een jaar eerder. Daarbij was de Kammenstraat niet autovrij, maar was er wel sprake van een parkeerverbod. Dat bleek echter geen onverdeeld succes.

 

Dit was van dag één een flop”, zegt Nico Volckeryck van Kammenstraat United aan de Gazet van Antwerpen. “Mensen negeerden massaal het parkeerverbod. Het was trouwens onmogelijk om continu politie in te zetten in onze straat om op te treden tegen foutparkeerders.”

 

Nu wordt er gekozen om de Kammenstraat autovrij te maken tijdens de eerste twee weken van juli, de drukste periode van de koopjes in de zomer. Daarna wordt het volgens de handelaars toch een stuk rustiger. “Met de winterkoopjes is het wel noodzakelijk dat de straat heel de maand autovrij is, want dan blijft het hier over de koppen lopen”, aldus Volckeryck.

 

Als het van de winkeliers afhangt, dan zou de Kammenstraat ook doorheen het jaar autovrij zijn op woensdagnamiddag, zaterdag en koopzondagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top