Attention please! Win tickets! | RetailDetail

Attention please! Win tickets!

Attention please! Win tickets!

(publireportage) 9 seconden. Langer houdt een goudvis z’n aandacht er niet bij. Mensen blijven maar 8 seconden bij de les. BD myShopi, RetailDetail, AddRetail en Profacts verzamelden topsprekers die toelichten hoe je de aandacht van de consument trekt.

Tips en tricks

De sprekers op ‘Attention please!’ gaan dieper in op de psychologie achter ‘aandacht’, want afhankelijk van de branche waarin je als retailer actief bent, is een bepaalde strategie vereist om de aandacht van de consument te vangen. Willem-Albert Bol, Creative Director bij De Persgroep, legt uit hoe je kan inspelen op psychologische processen via je reclamefolder. Concrete tips en tricks komen ook van Stefan van der Stigchel, hoofddocent experimentele psychologie aan de Universiteit van Utrecht en hoofd van onderzoeksgroep AttentionLab. Hij licht zijn verhelderende inzichten toe aan de hand van video-opnames van wetenschappelijke experimenten. Daarnaast presenteren Bebat en supermarktketen Hoogvliet ook een concrete case over hun ervaring met aandacht in de praktijk.

 

Tot slot delen een aantal experts op foldervlak hun ervaring en kennis omtrent branding en traffic generation gelinkt aan je folder. Kortom, ‘Attention please!’ is jouw aandacht meer dan waard. Schrijf je in op www.retaildetail.be/nl/events/retaildetailnight2017.

 

‘Attention please!’ vindt plaats tijdens de Folder Van Het Jaar-verkiezing op 23 november 2017, in de aanloop naar RetailDetail Night. Ontdek tijdens het event welke folders het best scoren bij de consument in de categorieën ‘Supermarkt’, ‘Home, DIY, Tuin & Dier’, ‘Electro & Telecom’ en ‘Beauty, Lifestyle & Merken’. De prijs van de vakjury wordt uitgereikt tijdens het avondprogramma.

 

Win 5 duotickets voor ‘Attention Please’

Beantwoord de wedstrijdvraag “In hoeveel categorieën verkiezen de consumenten hun favoriete folder?” en maak kans op een duoticket voor ‘Attention please!’ op 23 november 2017 met aansluitend de RetailDetail Night. Stuur je antwoord voor 5 november 2017 naar info@foldervanhetjaar.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.