Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête | RetailDetail

Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête

Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête
Aveve, verkozen tot Beste Winkelketen van België 2011 in het segment Tuin en Dier, vraagt zijn klanten via een enquête of ze bij hun bezoek aan een Aveve-vestiging gelukkig, verrast, boos, droevig of veeleer... bang waren. Zouden daar dan redenen voor zijn?

Aveve vraagt in een e-mail aan klanten die recent een vestiging hebben bezocht, om op een gezichtje te klikken dat het best de emoties weergeeft die ze tijdens het winkelen hebben gevoeld. "We proberen een nieuwe manier uit om mensen te overtuigen om aan de enquête mee te doen. Op een gezichtje klikken lijkt ons leuker dan een saaie vraag te beantwoorden; we willen het aangenaam houden voor onze klanten," verklaart Aveve-directeur Rudy Lefèvre de ongewone enquête.

 

Waar het Aveve echt om te doen is, is te weten komen "of de klanten onze winkels zouden aanraden bij vrienden of familie". Over een maand zouden de resultaten van het NetPromotorScore-onderzoek bekend moeten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.