Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête

Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête
Aveve, verkozen tot Beste Winkelketen van België 2011 in het segment Tuin en Dier, vraagt zijn klanten via een enquête of ze bij hun bezoek aan een Aveve-vestiging gelukkig, verrast, boos, droevig of veeleer... bang waren. Zouden daar dan redenen voor zijn?

Aveve vraagt in een e-mail aan klanten die recent een vestiging hebben bezocht, om op een gezichtje te klikken dat het best de emoties weergeeft die ze tijdens het winkelen hebben gevoeld. "We proberen een nieuwe manier uit om mensen te overtuigen om aan de enquête mee te doen. Op een gezichtje klikken lijkt ons leuker dan een saaie vraag te beantwoorden; we willen het aangenaam houden voor onze klanten," verklaart Aveve-directeur Rudy Lefèvre de ongewone enquête.

 

Waar het Aveve echt om te doen is, is te weten komen "of de klanten onze winkels zouden aanraden bij vrienden of familie". Over een maand zouden de resultaten van het NetPromotorScore-onderzoek bekend moeten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top