Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête | RetailDetail

Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête

Aveve verrast met "bizarre" klantenenquête
Aveve, verkozen tot Beste Winkelketen van België 2011 in het segment Tuin en Dier, vraagt zijn klanten via een enquête of ze bij hun bezoek aan een Aveve-vestiging gelukkig, verrast, boos, droevig of veeleer... bang waren. Zouden daar dan redenen voor zijn?

Aveve vraagt in een e-mail aan klanten die recent een vestiging hebben bezocht, om op een gezichtje te klikken dat het best de emoties weergeeft die ze tijdens het winkelen hebben gevoeld. "We proberen een nieuwe manier uit om mensen te overtuigen om aan de enquête mee te doen. Op een gezichtje klikken lijkt ons leuker dan een saaie vraag te beantwoorden; we willen het aangenaam houden voor onze klanten," verklaart Aveve-directeur Rudy Lefèvre de ongewone enquête.

 

Waar het Aveve echt om te doen is, is te weten komen "of de klanten onze winkels zouden aanraden bij vrienden of familie". Over een maand zouden de resultaten van het NetPromotorScore-onderzoek bekend moeten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.