Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over | RetailDetail

Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over

Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over
Foto: Bugaboo

Investeringsgroep Bain Capital is de nieuwe eigenaar van kinderwagenmerk Bugaboo. Dat wil in deze nieuwe handen een volgende fase in zijn groeistrategie ingaan.

 

Volgende groeifase na kinderwagens

“Bain Capital heeft een lange geschiedenis in het samenwerken met oprichters en het ondersteunen van de internationale groei van unieke consumentenmerken”, zegt Nigel Walder, algemeen directeur bij Bain Capital, over de acquisitie. “Wij kijken ernaar uit samen met het management te werken aan de volgende groeifase van dit iconische Nederlandse bedrijf.”

 

Het huidige managementteam van Bugaboo blijft aan zet en het hoofdkantoor in Amsterdam wordt behouden. Ook ontwerper Max Barenbrug houdt zijn rol. De overname moet wel nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten en ook de ondernemingsraad brengt nog zijn advies uit. Welke overnamesom met de acquisitie gepaard gaat, is niet bekend gemaakt.

 

“Onze twee oprichters en aandeelhouders hebben het bedrijf bijna twintig jaar gesteund. In deze periode zijn wij van pionier, die een nieuw segment premium-kinderwagens creëerde, uitgegroeid tot een wereldwijd platform met een veel breder productaanbod”, aldus Madeleen Klaasen, lid van het managementteam van Bugaboo.

 

Bugaboo staat het meest bekend op de kinderwagenmarkt, sinds het in 1999 een vernieuwend kinderwagenmodel lanceerde. In 2016 lanceerde het bedrijf ook een nieuw mobiliteitsconcept voor bagage en deze week introduceerde Bugaboo nog een nieuwe generatie kinderwagens onder de naam Bugaboo Fox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.