Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over

Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over

Investeringsgroep Bain Capital is de nieuwe eigenaar van kinderwagenmerk Bugaboo. Dat wil in deze nieuwe handen een volgende fase in zijn groeistrategie ingaan.

 

Volgende groeifase na kinderwagens

“Bain Capital heeft een lange geschiedenis in het samenwerken met oprichters en het ondersteunen van de internationale groei van unieke consumentenmerken”, zegt Nigel Walder, algemeen directeur bij Bain Capital, over de acquisitie. “Wij kijken ernaar uit samen met het management te werken aan de volgende groeifase van dit iconische Nederlandse bedrijf.”

 

Het huidige managementteam van Bugaboo blijft aan zet en het hoofdkantoor in Amsterdam wordt behouden. Ook ontwerper Max Barenbrug houdt zijn rol. De overname moet wel nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten en ook de ondernemingsraad brengt nog zijn advies uit. Welke overnamesom met de acquisitie gepaard gaat, is niet bekend gemaakt.

 

“Onze twee oprichters en aandeelhouders hebben het bedrijf bijna twintig jaar gesteund. In deze periode zijn wij van pionier, die een nieuw segment premium-kinderwagens creëerde, uitgegroeid tot een wereldwijd platform met een veel breder productaanbod”, aldus Madeleen Klaasen, lid van het managementteam van Bugaboo.

 

Bugaboo staat het meest bekend op de kinderwagenmarkt, sinds het in 1999 een vernieuwend kinderwagenmodel lanceerde. In 2016 lanceerde het bedrijf ook een nieuw mobiliteitsconcept voor bagage en deze week introduceerde Bugaboo nog een nieuwe generatie kinderwagens onder de naam Bugaboo Fox.